حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : پر حسرتترين مردم در روز قيامت، بنده اى است كه عدلى را وصف كند و خودش خلاف آن را عمل كند.


» » » » تصفیه‌خانه شماره ۲ فاضلاب شیراز در یک قدمی افتتاح

سرانجام انتظار به سر رسید و طرح تصفیه خانه شماره ۲ فاضلاب شیراز که بسیاری از شهروندان مدت‌هاست چشم انتظار راه‌اندازی آن بودند در یک قدمی بهره‌برداری و افتتاح قرار گرفت، این طرح نقشی اساسی در جمع آوری فاضلاب و توسعه زیست محیطی کلان شهر شیراز دارد.

...

کاوش نیوز: بهمن بهروزی معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شیراز روز شنبه نوید بهره برداری از این تصفیه خانه را داد و با بیان اینکه تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز نقش مهمی در بهبود زیست‌محیطی، افزایش سطح بهداشت و رفاه مردم خواهد داشت گفت: راه‌اندازی تصفیه‌خانه شماره ۲ فاضلاب شیراز پایانی زیبا برای سرگردانی و بوی فاضلاب در ورودی محور جنوب شرقی کلان‌شهر شیراز است.

بهروزی افزود: به دنبال پیش‌بینی افزایش جمعیت کلان‌شهر شیراز و نیز تکمیل ظرفیت تصفیه‌خانه فاضلاب شماره یک، ضرورت احداث تصفیه‌خانه‌های جدید و مدرن که بتواند نیازهای این شهر بزرگ را برطرف کند احساس شد، لذا شرکت آب و فاضلاب شیراز در سال ۸۹ عملیات اجرایی تصفیه‌خانه بزرگ فاضلاب شماره ۲ شیراز شروع کرد.

وی به اهداف کمی احداث تصفیه‌خانه شماره ۲ فاضلاب شیراز اشاره کرد و افزود:  کمک به افزایش ظرفیت خود پالایی زیست‌بوم و جلوگیری از آلودگی منابع آب‌وخاک، جلوگیری از شیوع عوامل بیماری‌زا در محیط‌زیست،استفاده مجدد از پساب و ایجاد ظرفیت آبی جدید برای منطقه و به‌تبع آن ایجاد اشتغال و جلوگیری از مهاجرت و تنش‌های اجتماعی، اقتصادی از اهداف احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز است.

معاون مهندسی و توسعه شرکت آب و فاضلاب شیراز با اشاره به  آثار اقتصادی، اجتماعی مثبت قابل‌ توجه تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز خاطرنشان کرد: از دیگر آثار زیست‌محیطی احداث این پروژه می‌توان به کاهش آلودگی منابع آب و ارتقای شاخص‌های کیفی سلامت آب اشاره کرد همچنین از پساب این تصفیه‌خانه در امور صنعتی، کشاورزی و حتی کشت گلخانه‌ای می‌توان بهره‌برداری وسیعی انجام داد.

این مقام مسوول تصریح کرد: ایجاد اشتغال از دیگر مؤلفه‌ها و مزایای اجرای این طرح می‌باشد. به‌طوری‌که در زمان اجرای پروژه ۲۳۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۶۵۰ نفر غیرمستقیم و در دوره بهره‌برداری ۵۰ نفر به‌صورت مستقیم و ۱۸۰ نفر غیرمستقیم اشتغال‌زایی را ایجاد خواهد کرد.

وی به نوع فناوری به‌کار رفته سیستم لجن پیشرفته در این تصفیه‌خانه تأکید کرد و اظهار داشت: از دیگر مزایای این پروژه احداث نیروگاه برق بیوگازی با توان ۶۵۰ کیلووات و تولید ۵ مگاوات ساعت در سال است که با گاز تولید شده در همین تصفیه‌خانه تولید انرژی برق می‌نماید.

این مقام مسوول گفت: تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز جمعیت بالغ‌ بر ۶۰۰ هزار نفر را تحت پوشش خدمات خود قرار خواهد داد که با احداث حدود ۷۵۰کیلومتر خطوط انتقال ،اصلی و فرعی؛ جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب برای  ۱۸۰ هزار مشترک در شهر شیراز انجام می‌پذیرد.

تصفیه‌خانه فاضلاب شماره ۲ شیراز در جنوب شرقی این شهر و در زمینی به مساحت ۸۰ هکتار با پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۸ درصد احداث‌شده است. طرح نهایی این تصفیه‌خانه شامل ۵ سامانه است که هم اکنون ۲ سامانه  آن برای فاز یک، در شرف بهره‌برداری است و این دو سامانه قابلیت و ظرفیت تصفیه ۱۰۰ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه‌روز را  دارا می‌باشد.

بر اساس این گزارش، همزمان با سفر مسوولان ارشد اجرایی به استان فارس تا پایان امسال، علاوه بر این طرح بیش از ۳۰ هزار میلیارد پروژه عمرانی و تولیدی نیز افتتاح می‌شود. پروژه‌هایی در بخش صنعت از جمله پروژه آلومینیوم جنوب با ظرفیت ۳۰۰ هزار تن و سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار میلیارد تومان، کارخانه کربنات سدیم با بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی بالای هزار نفر، کارخانه ذوب آهن پاسارگاد و کارخانه سیمان خاکستری در این سفر به افتتاح و بهره‌برداری می‌رسد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.