حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : دانشمندى كه از علمش استفاده شود ، از هفتاد هزار عابد بهتر است.


» » » » شمار فراوان پرونده های قضایی زیبنده استان فارس نیست

رییس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۸۰۰ هزار پرونده به دادگستری فارس و ۲۳۸ هزار پرونده نیز وارد شوراهای حل اختلاف استان شده گفت: این آمار یک میلیون پرونده از ۱۵ میلیون پرونده قضایی کشور را به خود اختصاص می دهد و آمار مناسب و زیبنده ای برای استان متدین و با فرهنگی همچون فارس نیست.

...

کاوش نیوز: حجت الاسلام سید کاظم موسوی اهتمام و تلاش و تعامل با همه دستگاه ها و سازمان ها برای کاهش سیل عظیم ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی را لازم دانست و گفت: با تعامل و هم فکری قضات دادگستری و مسئولان و کارشناسان راهکار و برنامه ریزی هدفمند و مناسبی در جهت کاهش آمار ورودی حجم عظیم پرونده ها به دستگاه قضایی ارائه می شود.

حجت الاسلام موسوی در ادامه به موضوع برخورد با مظاهر علنی فساد نیز اشاره کرد و گفت: در خور و زیبنده شهر فرهنگی شیراز و سومین حرم اهل بیت (ع) نیست که بگذاریم فرهنگ اصیل اسلامی از ما گرفته شود وجولانگاه افراد ناشایستی شود که با پوشش نامناسب و بدحجابی و با رفتارهای ناشایست و سگ گردانی در ملأ عام و هزاران مفسده دیگر فرهنگ دینی و اسلامی ما را تغییر دهند.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین اراده جمعی قضات دادگستری و دستگاه های اجرایی استان فارس را در رفع موانع تولید حائز اهمیت دانست و گفت: برای حل مشکلات سرمایه گذاران و تولیدکنندگان و رفع موانع تولید نیازمند تلاش همه مسئولان هستیم و در استان فارس نیز شاهد این مشارکت و همراهی هستیم.

رئیس شورای قضایی استان فارس در ادامه موازی کاری را یکی از مهمترین موانع تولید دانست و گفت: تعداد شورا ها، کارگروه ها بسیار زیاد است و تولید کننده ناگزیر می بایست به چندین مرجع مراجعه کند و اگر در راستای تصمیم گیری از اختیارات چند نفر استفاده شود مشکلات تولیدکنندگان راحت تر مرتفع می شود.

حجت الاسلام موسوی در خصوص تحول هم یادآور شد: نگاه به استان فارس می بایست نگاه تحولی باشد و در راستای پیشرفت اقتصادی استان فارس و رفع مشکلات و موانع تولید و کاهش بیکاری باید از ظرفیت همه مسئولان استفاده شود و این امر نیازمند اتحاد، همدلی، همفکری و ارائه راهکار مناسب از سوی مسئولان است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.