حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بالاترین درجه بهشت فردوس است و اگر چیزی از خدا می خواهید فردوس را طلب کنید.


» » » » ثبت نام ۱۴ هزار افغان مقیم اصفهان برای حضور در اربعین حسینی

۱۴ هزار نفر از اتباع افغانستانی مقیم اصفهان برای شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی امسال در کشور عراق، ثبت نام کرده‌اند که این میزان نسبت به سال گذشته ۸۵ درصد افزایش داشته است.

...

کاوش نیوز: مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری اصفهان اظهار داشت: تاکنون حدود ۱۴ هزار نفر از اتباع خارجی استان فرآیند ثبت‌نام را به اتمام رسانده اند که ۹۰ درصد آنها از مهاجران اهل تشیع و ۱۰ درصد از مهاجران اهل تسنن هستند.

مهدی سلیمانی افزود: سعی می‌کنیم تا خدماتی که به زائرین ایرانی ارائه می‌شود به زائران مهاجر نیز ارائه شود و این زمینه فراهم شده است تا مهاجران بدون پرداخت هزینه روادید در این مراسم باشکوه شرکت کنند.

وی با بیان اینکه محبان اهل بیت(ع) فارغ از هرگونه مذهب، دین، نژاد و تابعیت در این همایش شرکت می‌کنند، از زائران خواست تا به مسائل بهداشتی و فردی و کوتاه کردن مدت سفر خود به کربلای معلی به‌دلیل ازدحام جمعیت و محدود بودن امکانات و فراهم آوردن امکان سفر برای دیگر زائران، توجه ویژه داشته باشند.

سلیمانی اضافه کرد: برای اعزام این افراد با اداره کل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای استان هماهنگ شده است و موکب اتباع خارجی در مرز شلمچه مستقر خواهد شد که از ظرفیت اتباع خارجی برای خدمات‌رسانی در بخش‌های مختلف آن استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: ستاد مردمی اربعین حسینی با هفت کمیته فعالیت دارد که چند سالی است این ستاد در زمینه اتباع خارجی فعالیت دارد.

اتباع خارجی مقیم اصفهان برای عزیمت به زیارت اربعین، تنها اجازه خروج از مرز شلمچه را خواهند داشت.

 همچنین روادید خروج و مراجعت درج شده روی دفترچه اقامت و گذرنامه اتباع خارجی تنها یک ماه اعتبار دارد و ضمن اینکه ورود بدون مدرک معتبر به خاک عراق سه سال حبس به دنبال خواهد داشت.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.