حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : بهترين كارها در نزد خدا نماز به وقت است ، آنگاه نيكي به پدر و مادر ، آنگاه جنگ در راه خدا


» » » » مهرعلیزاده خواستار خواهر خواندگی اصفهان و سنگاپورشد

مهرعلیزاده خواستار خواهر خواندگی اصفهان و سنگاپورشداستاندار اصفهان به ضرورت پیگیری جدی برای عقد خواهرخواندگی بین شهر تاریخی اصفهان و سنگاپور تاکید کرد.

...

کاوش نیوز: محسن مهرعلیزاده در دیدار با سفیر ایران در سنگاپور افزود: استفاده از ظرفیت‌های گردشگری و فرهنگی متقابل همچون عقد خواهرخواندگی، افزایش مراودات را رقم می زند و به سود دو طرف است.

وی اضافه کرد: گردشگری یکی از بهترین فرصت ها در استان اصفهان است که می توان از طریق آن به تبادل تجربه پرداخت و به توسعه روابط فرهنگی و اجتماعی اقدام کرد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: حضور گردشگران به عنوان یک کارگاه عملیاتی برای ارتقای سطح دانش و ارتباطات است و نباید به آن نگاه اقتصادی صرف داشت.

مهرعلیزاده همچنین پیشنهاد کرد که فعالان حوزه گردشگری ارتباط مستقیمی بین شهر اصفهان و دیگر شهرهای مهم جهان برقرار کنند تا از این طریق گردشگران با شرایط آسانتری بین دو کشور در رفت و آمد باشند.

وی با ذکر مثالی افزود: اکنون ارتباط هوایی بین اصفهان و سنت پترزبورگ در روسیه اجرایی شده است و می توان از این طریق شاهد حضور گردشگران و فعالان فرهنگی بیشتری بود.

سفیر ایران در سنگاپور نیز در این دیدار گفت: سنگاپور بخوبی توانسته است از ظرفیت‌های گردشگری خود استفاده کند و با اینکه این کشور حدود پنج میلیون نفر جمعیت دارد سال گذشته بالغ بر 16 میلیون گردشگر خارجی از آن بازدید کردند.

جواد انصاری با اشاره به برگزاری همایشی با محوریت محیط زیست، آب، منابع طبیعی و مدیریت شهری در فصل جاری در سنگاپور اظهار داشت: بالغ بر یکهزار نفر از مسئولان مرتبط با این حوزه ها در این همایش حضور دارند و مسئولان ایرانی نیز باید در این همایش جایگاهی خاص داشته باشند.

وی همچنین از حضور هیات تجاری و اقتصادی و بازرگانی اتاق بازرگانی اصفهان در سنگاپور خبر داد و گفت: این هیات به منظور افزایش مراودات اقتصادی، احتمالا شهریور سالجاری به این کشور شرق آسیایی سفر خواهند کرد.

انصاری ادامه داد: اصفهان از ظرفیت‌های زیادی در حوزه گردشگری برخوردار است و بی شک باید ارتباطات بین این کلانشهر و سنگاپور افزایش یابد. شهر تاریخی اصفهان هم اکنون با شهرهای شیان چین، کوالالامپور مالزی، فلورانس ایتالیا، یاش رومانی، بارسلون اسپانیا، ایروان ارمنستان، کویت، فرایبورگ آلمان، هاوانا کوبا، لاهور پاکستان، سنت پترزبورگ روسیه، داکار سنگال، بعلبک لبنان و نجف عراق عقد خواهرخواندگی دارد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.