حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : هيچ بنده اى عالم نباشد تا اين كه به بالا دست خود حسد نبرد و زير دست خود را خوار نشمارد.


» » » » 2 کانون آلوده آنفلوآنزای پرندگان در چهارمحال وبختیاری پاکسازی شد

 2 کانون آلوده آنفلوآنزای پرندگان در چهارمحال وبختیاری پاکسازی شدمعاون اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری از شناسایی و پاکسازی 2 کانون آلوده به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در شهرکرد خبر داد.

...

کاوش نیوز: دکتر سیدعباس فاتحی اظهار داشت: در پی شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در یک واحد مرغ تخمگذار و یک واحد تولید مرغ گوشتی مادر، ماموران این اداره کل نسبت به معدوم کردن و پاکسازی این محل ها اقدام کردند.

وی با بیان اینکه بیمه طیور جزو بیمه های اجباری است، گفت: پرورش دهندگان باید طیور خود را بیمه کنند تا در مواقع بروز خسارت با مشکل مواجه نشوند.

معاون مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به عنوان اپیدمی بین المللی هم اکنون در 60 کشور دنیا گزارش شده و همه کشورهای اروپایی به غیر از نروژ درگیر این بیماری هستند.

وی با بیان اینکه براساس مصوبه شورای مدیریت بحران و ابلاغیه معاون اول رئیس جمهوری 20 دستگاه برای مقابله با آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان مسئول هستند، افزود: تنها 20 درصد امکانات کنترل بیماری در اختیار دامپزشکی است و 80 درصد دیگر خارج از حوزه این مجموعه است. بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان H5N8 ویروسی و مشترک بین انسان و طیور است.

اولین بار گزارش‌های رسمی مسئولان دولتی چند کشور در آغاز ماه ژوئیه سال 2005 میلادی درباره همه‌ گیری ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در مرز برخی کشورها به سازمان بهداشت جهانی دام (OIE) داده شد و در پایان همان ماه، روسیه و قزاقستان گسترش آنفلوآنزای پرندگان را در کشورهای خود اعلام کردند و گفتند که عامل بیماری، ویروس H5N8 است.

از زمان ارائه نخستین گزارش‌های شیوع این ویروس در طیور موجود در روسیه که دامنه آن تنها به صورت محدود در سیبری بود، این ویروس شروع به گسترش به سمت غرب کرد بطوری که در قزاقستان در چند روستای مجاور مناطق آبی، نخستین شیوع این ویروس رویت شد.

آنفلوانزای پرندگان برغم اینکه شیوع آن بشدت شیوع آنفلونزای انسانی در بین انسان ها نیست و خیلی سخت از پرنده به انسان منتقل می شود، اما در صورت انتقال درصد تلفات و کشندگی آن بالاست و به همین دلیل، مجامع بین المللی روی کنترل این بیماری خیلی تاکید دارند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.