حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : به مردم بگوييد بهتر از آن چيزى كه می خواهيد به شما بگويند.


» » » » آغاز پیش تولید مجموعه 'سردار بی بی مریم و شیرعلی مردان خان'

آغاز پیش تولید مجموعه 'سردار بی بی مریم و شیرعلی مردان خان' استاندار چهارمحال و بختیاری از آغاز پیش تولید مجموعه تلویزیونی 'سردار بی بی مریم و شیر علیمردان خان بختیاری' از انقلابیون مبارزه با استبداد قاجار و پهلوی خبر داد.

...

کاوش نیوز: در بین ایل بختیاری دو شخصیت بی بی مریم به عنوان یکی از مجاهدان انقلاب مشروطه و علیمرداخان به عنوان یکی از انقلابیون مبارزه با رژیم رضاخان پهلوی از اهمیت بالایی برخوردار است.
مقام معظم رهبری 26 اسفندماه سال 92 در دیدار اعضای همایش نکوداشت شیرعلیمردان خان بختیاری بیان فرمودند' مهم ترین برجستگی علیمردان‌خان حضور در جنگ بختیاریها در مشروطه نیست - آن‌وقت یک جوانی بوده، هجده نوزده سال یا بیست سالش بوده - مهم‌ترین کارش مبارزه‌ی با رضاخان است که بعد هم دستگیر شد و بعد هم اعدام شد به دست رضاخان و ایستادگی کرد '.
ایشان فرمودند' تجلیل از شخصی مثل علیمردان‌خان و مادر او و شخصیّت‌هایی از این قبیل که مبارزه کردند با استبداد و با رضاخان و با سلسله‌ی پهلوی، کار شایسته‌ای است، کار خوبی است. و جهت‌گیریهای اینها هم روشن بشود؛ این پرچم «لااله‌الاالله»ای که گفتند، به نظر من چیز مهمّی است که معلوم باشد که اینها کسانی بودند که با عقاید دینی و با احساسات برخاسته از عقیده‌ دینی و تایید شده‌ به ‌وسیله عقاید دینی شان مبارزه می کردند و می جنگیدند'. http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=25997
اقبال عباسی در این خصوص گفت: به منظور بزرگداشت مفاخر بختیاری پس از پیگیری ها و مذاکرات انجام شده با سازمان برنامه و بودجه کشور 50 میلیارد ریال برای ساخت این مجموعه تلویزیونی اختصاص یافت.
وی افزود: مفاخر ایران از اقوام مختلف و به ویژه شخصیت های مبارز و بزرگ بختیاری نقشی بی بدیل و ارزشمندی در تاریخ با شکوه و سراسر افتخار ایران داشته اند.
عباسی به دستور ویژه پیگیری و اجرای این پروژه مهم اشاره و تصریح کرد:مابقی هزینه مورد نیاز برای ساخت و تولید مجموعه تلویزیونی 'سردار بی بی مریم و شیرعلی مردان خان بختیاری' از محل اعتبارات استانی اختصاص می یابد.
وی برادری، برابری، اتحاد و انسجام اقوام مختلف و تلاش آنان برای سربلندی ایران اسلامی یادآور شد: این اتحاد و همدلی و برابری اقوام باعث انسجام ملی می شود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.