حدیث روز :
امام مهدی (عج) می فرماید : هنگام ظهور فرج را خدا می داند و بس و هر که برای ظهور من وقتی تعیین کند دروزغگو است.


» » » » سهمیه‌بندی و تعدیل قیمت بنزین از ضرورت‌های جامعه است

امام جمعه موقت بوشهر گفت: مصرف ۲ برابری بنزین نسبت به میانگین جهانی و کسب رتبه نخست مصرف انرژی در ایران، ضرورت سهمیه‌بندی و تعدیل قیمت بنزین در کشور را دو چندان می‌کند.

...

کاوش نیوز: حجت‌الاسلام حسین دشتی در خطبه‌های نماز جمعه افزود: براساس آمارها در زمان حاضر به‌دلیل ارزان بودن انرژی و نبود عدالت در توزیع در ایران ۶۹ میلیارد دلار انرژی مصرف می‌شود که این میزان مصرف حتی از کشور چین بیشتر است افزون براین روزانه ۳۰ میلیون بشکه بنزین از کشور به‌صورت حجیم قاچاق می‌شود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه بخشی از یارانه پرداختی برای سوخت در جیب عده‌ای از ثروتمندان می‌رفت مسئولان برآن شدند برای ایجاد روند منطقی و صرفه‌جویی در مصرف نسبت به سهمیه‌بندی و افزایش قیمت این فرآورده اقدام کنند.

دشتی در خصوص کیفیت اجرای این مساله اضافه کرد: در کیفیت اجرای این طرح بیشتر خواص هم اعتراض داشتند و معتقد بودند روند اجرا باید تدریجی و به‌گونه‌ای باشد که شوکی به جامعه وارد نشود.

وی ادامه داد: ممکن است گران شدن بنزین ضروری باشد اما این گرانی می‌تواند منشاء گرانی دیگر کالاها باشد و با وجود نظارت‌ها اما بازار تمکین نمی‌کند و کالاها خود به خود افزایش می‌یابد که براساس دستور و تاکید رهبر معظم انقلاب نظارت‌ها باید به‌صورت مستمر و قوی انجام شود.

امام جمعه موقت بوشهر گفت: در یک جامعه‌ای که دموکراسی حاکم باشد مردم حق دارند نقد خود را به هر شیوه‌ای چه از رسانه‌ها، نمایندگان خود در مجلس شورای اسلامی و سایر منابع دیگر اعلام کنند و اشکالی در بیان نقد و اعتراض آنها نیست اما باید مراقب بود که دشمن با این جریان موج سواری نکند.

وی اظهار کرد: مردم ایران با بصیرت و بینش بالای سیاسی خود در شرایطی که احساس کردند دشمن از این اعتراض به حق آنها در حال سوء استفاده است به سرعت صف خود را از آنها جدا کردند و این اقدام مردم بیانگر دشمن‌شناسی، اوج بصیرت و بینش سیاسی ملت ایران است.

دشتی با اشاره به برگزاری راهپیمایی‌ مردم در مناطق مختلف کشور اضافه کرد: حضور پرشور ملت ایران در این اجتماع‌ها ثابت کرد هرچند آنها نسبت به شرایط اخیر نقدهایی دارند اما آنان خواهان نظام جمهوری اسلامی و پشتیبان ولایت فقیه هستند.

وی یادآور شد: با اقدام به موقع بسیج و نیروی انتظامی در خصوص حفظ و ایجاد امنیت اجتماعی این ناآرامی‌ها در استان بوشهر با کمترین تلفات و تعداد زخمیان جمع شد و امروز شرایط آرامی بر استان حاکم است.

امام جمعه موقت بوشهر در خصوص حمایت رهبر معظم انقلاب از تصمیم سران قوا گفت: سران قوا با پشتوانه کارشناسی خود و شرایط اقتصادی مملکت تصمیم به اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین داشتند و رهبر معظم انقلاب با اعتماد و حمایت خود جلو بروز برخی اختلاف‌ها را گرفتند.

دشتی یادآور شد: اقدام به موقع همراه با تیزبینی رهبر معظم انقلاب از اختلاف بین سه قوه، مردم و برخی تحرک‌های دشمن که برای کشور مشکلات مضاعفی را ایجاد می‌کرد گرفت.

وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب از محبوبیت و آبروی خود برای حفظ نظام و مملکت استفاده کردند.

امام جمعه موقت بوشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته بسیج گفت: امروز این نیروی مردمی درمان تمام دردهای اجتماعی است و با فرهنگ بسیج که از ابتکارات مهم بنیانگذار انقلاب اسلامی بود امروز می‌توان برای برطرف کردن هر معضلی استفاده کرد.

دشتی اضافه کرد: امروز ملت ایران با فرهنگ بسیجی در عرصه نظامی، سیاسی و امنیتی پیروز میدان بوده و با همین فرهنگ براساس وعده رهبر معظم انقلاب در مبارزه اقتصادی نیز می‌توانیم پیروز میدان باشیم.

وی تاکید کرد: بسیجی با اراده مصمم، اخلاص، پشتکار و توانمندی بدون تکیه به دشمن شجاعانه کار می‌کند و با برداشتن موانع معجزه می‌کند.   

امام جمعه موقت بوشهر گفت: تنها راه حل درمان درد بی درمان اقتصادی در این شرایط داشتن روحیه و فرهنگ بسیجی است که باید مورد توجه قرار گیرد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.