حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نه من و نه گویندگان قبل از من کلمه ای پر محتوا همانند لا اله الا الله نگفته ایم.


» » » » تمامی کشورهای دوست و دشمن پیام رزمایش "فاتحان خیبر" را دریافت کردند/ پاسخی "سخت"‌ به هرگونه تجاوز می‌دهیم

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب کشور گفت: در رزمایش فاتحان خیبر، کشورهای پیام‌آور صلح و کشورهای معارض، پیام جمهوری اسلامی ایران را دریافت کردند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری تسنیم: امیر سرتیپ علی حاجیلو پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با تبریک برگزاری همایش پرافتخار ارتش جمهوری اسلامی ایران با عنوان فاتحان خیبر اظهار داشت: ماموریت ارتش جمهوری اسلامی ایران حفظ تمامیت ارضی کشور و حفظ منافع آن در زمین، هوا و دریا است.

وی تصریح کرد: رزمایش" فاتحان خیبر" یک مرحله تکمیلی از آموزش‌هاست و با توجه به اینکه ارتش در حال به روزرسانی سازمان و تجهیزات، ادوات و آموزش‌های نظامی برای مقابله با تهدیدات است، بنابراین باید، آموزش‌های تئوری و میدانی و مشابه‌سازی صحنه، عملیاتی شود و در این رزمایش‌ها نیز نیروی انسانی و آموزش‌ها همزمان با هم مورد ارزیابی قرار گرفتند.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب کشور گفت: در رزمایش فاتحان خیبر که نامش نیز بر اساس هدف خاصی نامگذاری شده بود در شمال‌غرب کشور برگزار شد و در این راستا در کمتر از 48 ساعت، نیروها در منطقه مستقر بوده که این خود رکوردی محسوب می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران در این رزمایش به تمامی اهداف خود رسید بیان کرد: همچنین از برخی دستاوردهای ارتش رونمایی شد.

حاجیلو در ادامه گفت: به همه همسایگان جمهوری اسلامی ایران در طول دو قرن گذشته ثابت شده که کشورمان هیچ گاه به عنوان مهاجم مطرح نبوده و با قاطعیت از منافع خود دفاع کرده است.

وی افزود: در جنگ تحمیلی 65 کشور، صدام را پشتیبانی می‌کردند و جمهوری اسلامی ایران در محاصره کامل نظامی و اقتصادی بود اما با تکیه بر داشته‌های درونی و اعتماد به نیروهای جوان و به فرموده امام خمینی(ره) بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران، کشورمان در این جنگ ابهت شرق و غرب را در هم شکست.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب کشور در ادامه گفت: حیات گروه‌های معارض و معاند در منطقه که با حمایت رژیم صهیونیستی انجام می‌شود، در گرو ایجاد ناامنی و اختلاف‌افکنی در منطقه و در کشورهای اسلامی است تا توان کشورها صرف جنگ و نبرد باهم شده و از پرداختن به مسائل مهم صرف‌نظر کنند.

وی با تاکید بر اینکه وجود رژیم صهیونیستی که در منطقه ناامنی ایجاد می‌کند قابل تحمل نیست اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران تمامی تحرکات آشکار و نهان رژیم صهیونیستی را به خوبی رصد می‌کند.

حاجیلو تصریح کرد: هم‌اکنون بخشی از نیروهای داعشی و صهیونیستی که در زمان جنگ آذربایجان و ارمنستان به منطقه آمده بودند، همچنان حضور داشته و از منطقه خارج نشده‌اند بنابراین جمهوری اسلامی ایران به این موضوع حساس است و خط قرمز کشورمان محسوب می‌شود.

وی افزود: در زمایش فاتحان خیبر، تمامی کشور چه کشورهایی که پیام‌آور صلح و آرامش و امنیت بودند و چه به عنوان معارض هستند، پیام آن را دریافت کردند بنابراین اگر کشوری نگاه نامحرم به مرزهای ایران اسلامی داشته و قصد تعدی حتی در ذهن خود داشته باشد با پاسخ سخت، خردکننده و منهدم‌کننده‌ای مواجه شده و کشورمان هیچ گاه از منافع خود کوتاه نخواهد آمد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب کشور با تاکید بر اینکه کشورهای همسایه باید از بازی‌های رسانه‌ای بپرهیزند گفت: باید این کشورها واقعیت‌های میدانی حاکم بر منطقه را مطالعه و درک کرده و از بیان مطالبی که ممکن است به اختلافات دامن بزند بپرهیزند چون جمهوری اسلامی ایران اجازه تغییر در مرزها را به کسی نمی‌دهد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.