حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : نماز نور چشم مومن است.


» » » » آماده باش نیروهای مدیریت حفظ نباتات در گمرکات آذربایجان غربی

همزمان ایام تعطیلات نوروزی انجام می گیرد؛

آماده باش نیروهای مدیریت حفظ نباتات در گمرکات آذربایجان غربی

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از آماده باش نیروهای این مدیریت درسازمان و مراکز قرنطینه گیاهی مستقر در گمرکات استان در ایام تعطیلات نوروزی خبرداد.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری مهر: جعفر وحدت افزود: با توجه به وجود گمرکات متعدد از شمالی ترین نقطه استان مرز بازرگان تا مرز کیله سردشت همکاران قرنطینه نباتی در گمرکات مستقر و نسبت به بررسی محموله‌های کشاورزی وارداتی، صادراتی و ترانزیتی برابر قوانین و دستوراالعمل های ابلاغی از سوی سازمان حفظ نباتات کشور در طول اسفند ماه ۱۳۹۹و تعطیلات نوروزی اقدام خواهند.

وی با بیان اینکه اطلاع رسانی به موقع به منظور کنترل عوامل خسارت زا از سوی حفظ نباتات در ایام عید انجام خواهد شد، تصریح کرد: رعایت زمان به موقع در اقدامات پیشگیرانه و کنترلی مبارزه با عوامل خسارت زای گیاهی شامل پایش، رصد و بازدیدهای میدانی در خصوص آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز بسیار حائز اهمیت می‌باشد. با توجه به شرایط خاص آب و هوایی و به منظور پایش، رصد و بازدیدهای میدانی نیروهای حفظ نباتات در استان آذربایجان غربی در آماده باش کامل قرار دارند.

وحدت خاطر نشان کرد: هدف از بازدید محموله‌های کشاورزی و بررسی آزمایشگاهی آنها، جلوگیری از ورود هر گونه آفات و بیماری‌های خطرناک قرنطینه‌ای به کشوراست.

وی ادامه داد: مهمترین اقدام در این ایام بازدید از مزارع غلات و بررسی وضعیت علف‌های هرز، ریزش سن غلات، آفات مزارع کلزا، آفت سرخرطومی یونجه و اقدامات به موقع در خصوص اطلاع رسانی روش‌های کنترلی در آفات و بیماری‌های درختان میوه بویژه هسته داران است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان تاکید کرد: واحدهای خدمات رسان بخش غیر دولتی در حوزه گیاه پزشکی اعم از کلینیک‌های گیاه پزشکی، فروشگاه‌های سموم نباتی، شرکتهای دفع آفات نباتی و ضدعفونی نیز در این ایام فعال خواهند بود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.