حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : پنهان كننده كار نيك (پاداشش) برابر هفتاد حسنه است و آشكاركننده كار بد سـرافكنـده است و پنهان كننـده كـار بـد آمـرزيـده است.


» » » » مشکل سینمای دفاع‌مقدس قهرمانان کلیشه‌ای است

مدیر امور سینمایی حوزه هنری آذربایجان‌غربی:

مشکل سینمای دفاع‌مقدس قهرمانان کلیشه‌ای است

مدیر امور سینمایی حوزه هنری آذربایجان‌غربی گفت: مشکل سینمای دفاع‌مقدس، وجود قهرمانان و ضدقهرمانان کلیشه‌ای در انبوه فیلم‌های تولیدشده است.

...

کاوش نیوز: مسعود یکانی در نشست تحلیل و بررسی سینمای دفاع مقدس که با حضور هنرمندان و کارشناسان و علاقه‌مندان ادبیات دفاع مقدس برگزار شد، افزود: در فیلم‌نامه های به نگارش درآمده در این خصوص، همواره قهرمانان و ضدقهرمانان شبیه به هم برای مخاطب به تصویر کشیده می شود و همین امر در کاهش اقبال مخاطبان نقش بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه تا دهه هفتاد فیلم های اندکی با محوریت زن در حوزه دفاع مقدس ساخته می شد و همه فیلم ها، مرد محور بود، اضافه کرد: در سال های اخیر فیلم های خوبی با محوریت زنان در دفاع مقدس تولید شده که از جمله آنها می توان به «شیار ۱۴۳»، «بوسیدن روی ماه» و «میم مثل مادر» اشاره کرد.

وی تاکید کرد: البته ساخت این نوع فیلم ها نیز بسیار اندک بوده و جای خالی حضور پرشور زنان در سینمای دفاع مقدس را پر نمی کند.

توحید اصغرزاده، کارشناس ادبی حوزه هنری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان اینکه نسل امروز برای آشنایی با ادبیات دفاع مقدس ابتدا باید با این جنگ عقیدتی آشنا شوند، بیان کرد: بن‌مایه دفاع مقدس، «مردم عادی» و «عشق» است و باید ادبیات آن نیز برای اقبال‌عموم منطبق بر زبان مردم باشد تا مورد توجه مردم واقع شود.

پدرام رحمانی مدرس و کارگردان تئاتر نیز در این جلسه با بیان اینکه فیلم دفاع مقدس به علت ماهیت دفاعی این جنگ همچنان پویاست، گفت: باید به اهتمام دست اندرکاران این بخش، فیلم‌های فاخر در حوزه دفاع مقدس ملت ایران ساخته شود.

در این نشست، فیلم سینمایی " ایستاده در غبار " به نویسندگی و کارگردانی محمد حسین مهدویان برای حاضران اکران شد.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.