حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : دوست هركس عقل او و دشمنش جهل اوست.


» » » » طراحی جنگ اقتصادی علیه ملت ایران و ضرورت هوشیاری مضاعف

طراحی جنگ اقتصادی علیه ملت ایران و ضرورت هوشیاری مضاعفتغییر معادلات منطقه به نفع جبهه مقاومت و به زیان قدرت های استکباری که شکستی برای مثلث عبری، عربی و غربی محسوب می شود، آنان را بر آن داشته تا در عرصه های دیگر درصدد جبران این ناکامی برآمده و جبهه های دیگری را علیه ملت ایران بگشایند.

...

کاوش نیوز: ایران اسلامی امروز در فضای متلاطم و پرمخاطره منطقه، شرایطی با ثبات، امن و رو به جلو در عرصه های مختلف را تجربه می کند و از سویی موفقیت های حاصل شده در زمینه های اقتصادی، علمی و دفاعی توان و اقتدار کشور را روز به روز افزایش می دهد که این موضوع خشم دشمنان ملت ایران را به دنبال داشته است.
حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دی ماه سال گذشته در دیدار مسئولان و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سراسر کشور، با اشاره به تلاش بی‌وقفه امریکا برای شبهه‌پراکنی و گرفتن امید و اعتماد به نفس ملت، از همراهی خواسته یا ناخواسته برخی افراد با اهداف دشمن به شدت انتقاد کردند و با یادآوری تحلیل ها و تبلیغات پوچ چهل ساله دشمن درباره شکست یا تضعیف جمهوری اسلامی تأکید کردند: به فضل الهی و با اتکا به هوشیاری و ایستادگی مردم، همچون گذشته بینی دشمنان را به خاک می مالیم و با تلاش مضاعف مسئولان برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، راه پیشرفت و سرافرازی را با اقتدار ادامه خواهیم داد.
رهبر انقلاب اسلامی، تبلیغ را همانند عرصه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی یک میدان جنگ توصیف کردند و گفتند : برخی از اینکه گفته شود جنگ تبلیغاتی یا جنگ اقتصادی و فرهنگی، خوششان نمی آید و می گویند باید از صلح صحبت کرد، در حالی‌که جنگ دشمن با ملت ایران، در عرصه های مختلف یک واقعیت است و اگر ما از این واقعیت غافل باشیم، طرف مقابل هوشیار و مراقب است و طراحی خود را به پیش می برد.
حضرت آیت الله خامنه ای تأکید کردند: البته امروز جنگ، جنگ نظامی نیست زیرا آنها جنگ نظامی نمی کنند و غلط هم می کنند اگر بخواهند جنگ نظامی کنند.
از سویی به تعبیر امیرسرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در مراسم گرامیداشت هیجدهمین سالروز شهادت علی صیاد شیرازی در تبریز، امروز ایران در حوزه دفاعی قدرت مقتدر منطقه است و می تواند اهداف خود را پیش برده و از منافع خود به خوبی و با قدرت تمام دفاع کند.
افزایش اقتدار و نفوذ ایران در منطقه نگرانی هایی را برای برخی دولت های وابسته منطقه، صهیونیست ها و آمریکا به وجود آورده به گونه ای که در یک اتحاد شوم درصدد گشایش جبهه های جدیدی برای جلوگیری از افزایش قدرت ایران اسلامی هستند.
هزینه های گزاف دشمنی با ملت ایران البته از جیب مردم عربستان و توسط رژیم آل سعود پرداخت می شود تا شاید بتوانند اندیشه های تروریست پرور این مثلث شوم را گسترش داده و منافع غربی و عبری را تامین کنند.
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز چندی پیش در صفحه توییتر خود با اشاره ضمنی به اظهارات ترامپ مبنی بر این که اگر عربستان می خواهد نیروهای نظامی آمریکا در سوریه بمانند باید هزینه این موضوع را تامین کند، نوشت:
کماکان، دوشیدن بی کم و کاست ادامه دارد. امروز باید به قطعیت رسید که ترامپ از حامیان مالی داعش 4 میلیارد دلار دیگر می خواهد تا نیروهای ناخوانده ایالات متحده را در سوریه نگه دارد؛ در واقع هر کاری می کنند تا موفقیت بدست آمده علیه افراط‌گرایان را معکوس کرده و وحدت ملی سوریه را تضعیف نمایند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز درباره شرایط موجود گفت: ایران اسلامی با تمام توان و قوای خود با سربازانی جان بر کف که سلاح شان را ما تامین خواهیم کرد در برابر هر گونه شیطنت دشمنان مقابله و آنها را از کرده خود پشیمان خواهند کرد.
بی شک این مقابله و رویارویی امروز در عرصه دفاعی نیست زیرا دشمنان از توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران آگاهی کامل دارند و به همین سبب جبهه هایی نظیر اقتصادی و فرهنگی را برای مقابله با ملت ایران می آزمایند و جنگ در این جبهه نیز به هوشیاری و آگاهی مضاعف و شناسایی دقیق طراحی های دشمن نیاز دارد.
امیر سرتیپ امیر حاتمی با بیان اینکه حمله به اقتصاد کشور از برنامه ها و دسیسه های دشمنان علیه جمهوری اسلامی است، بیان کرد: بر همین اساس 500 نفر از کارشناسان آمریکایی شبانه روز به دنبال طراحی سناریوهایی برای ضربه زدن به اقتصاد کشور و ایجاد مانع برای رشد اقتصادی جمهوری اسلامی ایران هستند، چون احساس می کنند ایران در زمینه های مختلف در حال پیشرفت است، غافل از اینکه همین راه را سال های سال رفته اند و نتیجه ای حاصل نکرده اند.
موفقیت در جنگ اقتصادی دشمن، نیازمند عزم و اراده همگانی، هوشیاری مضاعف و همراهی و همدلی قوا به عنوان خط مقدم این مبارزه است. به طور یقین مشکلاتی نیز وجود دارد که باید به مدد هم افزایی نیروهای موجود برطرف شود تا ایران اسلامی یک بار دیگر در مقابله با طراحی های دشمنان به پیروزی دست یابد.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رییس جمهوری نیز با اشاره به توان ملت ایران برای مقابله با دشمن در جبهه های مختلف، تاکید کرد: ملت ایران همواره سرافراز بوده و مطمئنا با هدایت های رهبری عزیز و ایستادگی در برابر توطئه دشمنان پیروز خواهد بود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.