حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : هيچ بنده اى عالم نباشد تا اين كه به بالا دست خود حسد نبرد و زير دست خود را خوار نشمارد.


» » » » کاهش ذخایر خونی در فصل سرما/تزریق واکسن کرونا مانع اهدای خون می‌شود؟

کاهش ذخایر خونی در فصل سرما/تزریق واکسن کرونا مانع اهدای خون می‌شود؟ معاون فنی اداره‌کل انتقال خون استان البرز با اشاره به اینکه در فصل سرما با کاهش ذخایر خونی در البرز مواجه هستیم، گفت: دعوت می‌کنیم که در شرایط فعلی مردم استان برای اهدای خون و پلاکت به مراکز اهدای خون در استان البرز مراجعه کنند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از خبرگزاری فارس: پریسا کابلی، معاون فنی اداره‌کل انتقال خون استان البرز، با اشاره به استقبال خوب شهروندان علی رغم وجود کرونا طی دو سال اخیر، گفت: مردم نسبت به فراخوان‌های سازمان انتقال خون در زمان بحران و کاهش ذخایر توجه ویژه ای داشتند و این امر قابل قدردانی است.

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان البرز در ادامه با اشاره به اینکه هرساله با آغاز فصل سرما به کاهش ذخایر خون مواجه هستیم، یادآور شد: انتظار می‌رود با توجه به بستری سایر بیماران در کنار بیماران کرونایی طی سال جاری، اهدای خون در البرز با استقبال بیشتری همراه شود.

وی با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده‌های خونی امری دائمی و همیشگی است، اضافه کرد: دعوت می‌کنیم که در شرایط فعلی مردم استان برای اهدای خون و پلاکت به مراکز اهدای خون در استان البرز مراجعه کنند.

این مقام مسؤول ضمن تأکید بر اهمیت حفظ کرامت مراجعه کنندگان، ادامه داد: چناچه مراجعه کننده ای با مشکل یا رفتار ناپسند مواجه شد می‌تواند از طریق شماره تماس‌های ۳۳۵۰۷۷۴۰،۳۳۵۰۹۷۲۵ شکایت خود را به ثبت برساند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند شرایط اهدای خون دارند یا خیر، بیان کرد: افرادی که واکسن آسترازانکا و اسپوتیک تزریق می‌کنند تا ۲ هفته معافیت اهدای خون دارند؛ این محدودیت برای افرادی که واکسن برکت و سینوفارم دریافت کرده‌اند وجود نخواهد داشت.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.