حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هیچ چیز را ندیدم مگر اینکه خدا را قبل از آن بعد از آن و با آن مشاهده کردم.


» » » » تمام اقدامات شرعی برای متوفیان کرونا انجام می‌شود

تمام اقدامات شرعی برای متوفیان کرونا انجام می‌شودمسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام حسن مجتبی (ع) استان البرز به خانواده های متوفیان بیماری ویروسی کرونا اطمینان خاطر داد که تمام اقدامات شرعی کفن و دفن برای عزیزانشان انجام می‌شود.

...

کاوش نیوز: حجت الاسلام والمسلمین علی مراد یوسفی افزود: مجموعه بسیج طلاب سپاه استان البرز و روحانیون شاغل در سپاه استان دست به دست هم داده اند و همچنین با بکارگیری تمام توان حوزه‌های علمیه و توان مراکز معنوی و اهل علم در بیمارستان‌ها و بخش‌های مختلف فعالیت می کنند.

وی گفت: یکی از نگرانی های مردم و به خصوص خانواده های متوفیان این بیماری این بود که عزیزانشان بدون رعایت ضوابط شرعی مثل غسل، کفن و نماز میت ممکن است دفن شوندکه با ورود این افراد به عرصه غسل و کفن و دفن امروز اطمینان خاطر می دهیم که هیچ موردی در استان نیست که بدون رعایت مسایل شرعی دفن شود.

یوسفی اظهار داشت: گرچه با توجه به شیوع بیماری، آمار و ارقام گویای این است که مسوولان و مدیران تلاش خوبی دارند و این مقدار تلفات در بین کشورهای مختلف طبیعی است و با رعایت حدود ایمنی و شرعی که مردم باید داشته باشند این بیماری به زودی مهار خواهد شد.

وی در ادامه به شیوع این بیماری ویروسی اشاره کرد و افزود: شواهد و قراین حکایت از این دارد که این بیماری که امروز مردم دنیا گرفتار و مبتلای به آن هستند ساخته دست بشر است که بر اساس اسناد و مدارک با دست کاری ویروس در آزمایشگاه های شیاطین و بالاخص شیطان بزرگ آمریکای جنایت کار این ویروس چنین فاجعه ای در دنیا ایجاد کرد.

مسوول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان البرز گفت: یکی از اثرات این جنایت بزرگ این هست که تمام دنیا با هم متحد و منسجم به نقش آمریکای جنایتکار و شیطنت شیطان بزرگ پی ببرند و امروز این موضوع در حال تحقق است.

وی ادامه داد:‌امروز شاهد وابستگی مردم به معنویت هستیم که نه تنها در کشورهای مسلمان بلکه امروز در کشورهای مختلف دنیا حتی در کاخ سفید و در کشور ایتالیا و سایر کشورها مردم به دعا و مناجات و راز و نیاز روی آورده اند که شاید یکی از زمینه های تشکیل حکومت جهانی و ظهور حجت خدا در این ایام، شکل گرفتن این زمینه های معنوی و ارتباط مردم با خداست.

یوسفی بیان داشت: در کشور ما که فضایی معنوی در بین مردم حاکم است شرایط بسیار بهتر و مناسبتری داریم و به خصوص با دستوراتی که در زمان نزول بلاها در ادعیه و آیات قرآن کریم است ولی امروز نیاز داریم از نظر روحی روانی، روحیه مردم تقویت و روحیه معنوی در مردم ایجاد شود.

وی گفت: از نظر علمی هم ثابت شده هست که دعا و روحیه در سیستم ایمنی بدنی تاثیر بسیار زیادی دارد و در تقویت سیستم ایمنی بدن بخشی همین روحیه بیمار و مردم هست که این روحیه در بین مردم به خوبی تقویت شده و آموزه های دینی به ما این ها را توصیه کرده است.

این روحانی افزود: از لحاظ فقهی هم روشن است که بر اساس استفتایی که از برخی مراجع تقلید شده که اگر کسی به دلیل رعایت نکردن مسایل قانونی و بهداشتی موجب ابتلای کسی به این بیماری شود و اگر کسی فوت کرد بر اثر این بی احتیاطی، از نظر شرعی ضامن است و باید پاسخگو باشد.

وی اضافه کرد: اگر در این دنیا هم اثبات نشود در دادگاه عدل الهی قابل اثبات است و مردم باید پاسخگو باشند لذا حکم شرعی و عقلی این است که مردم با کمک و همراهی مسوولین رعایت این مسایل بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی را داشته باشند تا هرچه زودتر از این مرحله هم عبور کنیم که پیروزی بزرگی بر شیطنت شیاطین در این مقطع از انقلاب اسلامی خواهد بود.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.