حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : پر حسرتترين مردم در روز قيامت، بنده اى است كه عدلى را وصف كند و خودش خلاف آن را عمل كند.


» » » » آئین نامه ورزش های پهلوانی و زورخانه ای تدوین شد

 آئین نامه ورزش های پهلوانی و زورخانه ای تدوین شدرئیس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای گفت که با هدف گسترش، ترویج و همسان سازی این ورزش در سراسر کشور، آئین نامه ورزش های پهلوانی و زورخانه ای تدوین شد.

...

کاوش نیوز: مجتبی جوهری در آئین کشوری ترویج فرهنگ پهلوانی در ورزشگاه انقلاب کرج افزود: ورزش های پهلوانی و زورخانه ای برگرفته از فرهنگی چند هزار ساله است که هر چقدر آن را ترویج دهیم به واقع فرهنگ کشورمان را گسترش داده ایم.
وی اضافه کرد: تمام ورزش ها با ارزش هستند لیکن برخی ورزش ها مربوط به سایر کشورها است و وقتی مدالی در ورزش های غیر بومی کسب می کنیم باعث ترویج و افتخار فرهنگ دیگر کشورها شده ایم.
جوهری گفت: این در حالی است که در ورزش های پهلوانی و زورخانه ای که نماد مردانگی، فداکاری، جوانمردی و شجاعت نهفته است به واقع می توان گفت فرهنگ ایران گسترش داده می شود.
وی ادامه داد: گسترش ورزش های پهلوانی و زورخانه ای نیازمند حمایت هر چه بیشتر خانواده ها است و هر میزان این فرهنگ را گسترش دهیم نه تنها ضرری نکرده ایم بلکه قدم زیادی در نشان فرهنگ ایران و ایرانی برداشته ایم.
رئیس فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه ای در ادامه خاطر نشان کرد:با توجه به اینکه این ورزش نیاز به یک بازسازی در حوزه های ، فنی، علمی و اجرایی داشت با مشارکت همه کسانی که این ورزش را خوب می شناسند اقدام به تدوین یک آئین نامه در سطح کشور کردیم که پاسخگو نیاز امروز باشد.
جوهری گفت: با تدوین این آئین نامه علاوه بر همسان سازی در سطح استان ها در خارج از کشور نیز اگر بخواهیم که این ورزش را معرفی کنیم به صورت علمی صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه طی یک ماه گذشته یک هزار و 400 نفر در کشور در سطح مربیگری، مرشدی و داوری آموزش دیده اند، خاطر نشان کرد: استاندارد سازی برای رده های سنی مختلف، الکترونیکی کردن قضاوت داوران و راه اندازی بانک اطلاعاتی از دیگر اقداماتی است که با هدف گسترش و ترویج این ورزش در فدراسیون در حال انجام است.
جوهری گفت: در سامانه بانک اطلاعاتی ورزشکاران، مربیان، داوران، مرشدان و پیشکسوتان در رده های مختلف شناسایی و ثبت می شوند که به همین منظور تاکنون 6 هزار نفر در بانک اطلاعاتی ثبت شده اند.
مدیر کل ورزش و جوانان البرز نیز با بیان اینکه 154 هزار ورزشکار سازمان یافته در این استان مشغول به فعالیت هستند، اظهار داشت: آنچه که موجب شد تا تختی و پوریای ولی برای همیشه در اذهان این مرز و بوم باقی بماند منش و روحیه پهلوانی آنان بوده نه مدال های زیادی که در سطح ملی و بین المللی کسب کرده اند.
امیر غفرانی افزود: روحیه پهلوانی ذاتی است و ورزشکاران ما باید با تاسی از حضرت علی(ع) و اقتدا به کسانی مانند تختی و پوریای ولی در تمامی عرصه ها حضور داشته باشند.
وی با اشاره به ظرفیت های بالای ورزشی استان البرز اظهار داشت: ورزشکاران این استان در عرصه های مختلف در سال گذشته موفق به کسب یک هزار و 830 مدال در سطح مسابقات ملی، آسیایی و بین المللی شدند.
غفرانی گفت: کسب این مدال ها در شرایطی است که استان البرز در میزان سرانه ورزشی و زیر ساخت ها یکی از ضعیف ترین استان های کشور است.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.