حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هیچ چیز را ندیدم مگر اینکه خدا را قبل از آن بعد از آن و با آن مشاهده کردم.


» » انتخابات ۹۸محک انقلابی‌گری

انتخابات ۹۸محک انقلابی‌گری

کاوش نیوز؛ حجت الاسلام سید محسن طاهری در سلسله یاداشت های خود در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی نوشت: انتخابات یازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی که در دوم اسفندماه ۹۸ (جمعه‌ی همین هفته) برگزار خواهد شد، نخستین انتخابات جمهوری اسلامی ایران در گام دوم انقلاب به‌شمار می‌آید.

این در حالی است که گام اول انقلاب با دو رویداد مهم به پایان رسید؛ رویداد نخست پیروزی‌های شگفت‌انگیز جبهه‌ی مقاومت بود که به برکت پیروی جمعی از نمایندگان نظام مقدس جمهوری اسلامی از گفتمان انقلاب اسلامی که در راس آنان شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی قرار دارد، صورت گرفت و می‌توان از این رویکرد به "مکتب سلیمانی" تعبیر کرد.

رویداد دوم شکست مذاکرات هسته‌ای بود که با خروج آمریکا از برجام تحقق یافت و پس از آن، وعده‌های دروغین اروپا عملاً مرگ برجام را به جهانیان اعلام کرد.

این شکست را می‌توان نتیجه‌ی رویکرد عده‌ی دیگری از نمایندگان نظام دانست که دولتمردان و قاطبه‌ی نمایندگان مجلس فعلی آن را دنبال می‌کردند و می‌توان از این رویکرد به "مکتب ظریف" تعبیر نمود.

 مکتب سلیمانی و مکتب ظریف

تجربه‌ی چهل‌ویک سال گذشته نشان داده است که تمام پیشرفت‌ها و پیروزی‌های جبهه‌ی انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی حاصل توجه به "مکتب سلیمانی" و متقابلاً تمام بدبختی‌ها و شکست‌های ما نتیجه‌ی ارتجاع به "مکتب ظریف" بوده است.
اینکه اینجا تعبیر "ارتجاع" را به‌کار می‌برم به دلیل آن است که مکتب ظریف همان نگاه حکومت منحط پهلوی است که همواره پیشرفت را در غربی‌شدن و تسلیم‌شدن در برابر غرب می‌دانست.

در انتخابات‌های سال ۹۲ و سال ۹۴ یکی از عوامل اصلی پیروزی جریان حاکم فعلی، توهم موفقیت‌های مکتب ظریف بود؛ یادمان نمی‌رود که در سراسر کشور نامزدهای انقلابی را به جرم مخالفت با برجام مورد تهاجم ناجوانمردانه قرار دادند و یکی از آن‌ها اخوی محترم جناب حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سیدعلی طاهری بود و امروز امثال ایشان این افتخار را دارند که از آبروی خود برای دفاع از مکتب سلیمانی هزینه کردند.

اما امروز اتفاقاتی مانند تشییع پیکر مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نشان داد که مردم بار دیگر به مکتب سلیمانی توجه کرده‌اند و نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در صورتی که با این رویکرد وارد صحنه‌ی رقابت شوند از اقبال بیشتری برخوردار خواهند شد.

البته شرط این پیروزی وحدت جریان انقلابی و جلوگیری از پراکندگی و تفرق است و متأسفانه نفوذ جریان لیبرال در اردوگاه انقلابیون تا کنون توانسته است به این تفرق دامن بزند.

نگارنده به جریان انقلابی سراسر کشور دسترسی ندارد ولی نصیحتی برادرانه برای دوستان انقلابی خودم در استان گلستان و خصوصاً حوزه‌ی انتخابیه‌ی گرگان و آق‌قلا دارم.

در این انتخابات برای نخستین بار تشکیلاتی راه‌اندازی شد که با همه‌ی نواقصش با رویکردی از پایین به بالا به سوی تعیین نامزد نهایی گام برداشت.

یقیناً این تجربه نیازمند ترمیم و اصلاح فراوانی است؛ ولی آنچه مهم است این است که انقلابیون اجازه دهند تا این تجربه بتواند با همراهی همه‌ی دوستان تا انتهای کار خود برود.

آیا به صرف وجود انتقاداتی می‌توانیم انشقاق ایجاد کنیم؟! پس گذشت و فداکاری تشکیلاتی کجاست؟! ایثار و اخلاص انقلابی در کجا باید پدیدار شود؟!
اگر اخوی محترم از نامزدی در این انتخابات صرف نظر نمی‌کرد امروز یقیناً یکی از نامزدهای پیشتاز جریان انقلابی بود و راه برای سایر گزینه‌ها تنگتر می‌شد.

دوستان باید فداکاری اخوی محترم را با فداکاری‌های خودشان تکمیل کنند و البته زنجیره‌ی این فداکاری‌ها بحمداله با انصراف تعداد قابل توجهی از نامزدهای دیگرِ انقلابی از درون و بیرون ائتلاف در حال تکمیل شدن است و ما را به یاد فداکاری زنجیره‌ای سربازان مجروح صدر اسلام می‌اندازد که تشنه‌کام شهید شدند و آب گوارا را به دیگری حواله دادند.

این انتظار تنها از نامزدهای محترم نیست؛ از همه‌ی دوستان انقلابی خصوصاً نخبگان و بزرگان این جریان توقع داریم که تعارفات و رودربایستی‌ها را کنار بگذارند و از نامزدهای نهایی شورای ائتلاف به صورت جدی و فعال حمایت کنند که در این صورت این تجربه می‌تواند با رفع نواقص فعلیش ادامه یابد و در غیر این صورت جز حسرت شکست نتیجه‌ی دیگری حاصل نخواهد شد.

جا دارد به نوبه‌ی خودم از نامزدهای انقلابی که به احترام شورای ائتلاف انصراف خود را اعلام کردند، تشکر کنم و به همه‌ی نامزدهای دیگر منسوب به جریان انقلابی -چه آن‌هایی که تحت شورای ائتلاف نبودند و چه آن‌هایی که در ائتلاف بودند ولی انصراف ندادند- اعلام کنم که شما به هر مقدار که رای بیاورید، باید خود را مدیون شورای ائتلاف بدانید که با این سازوکار بیش از ده نفر از نامزدهای انقلابی دیگر از ادامه‌ی کار انصراف دادند و فضا را برای دیگران باز نمودند و شایستگی خود را برای اعتماد نیروهای انقلابی در آینده به اثبات رساندند.

دوران مکتب ظریف که مشکلات اقتصادی و اجتماعی فراوانی را در چند سال اخیر برای کشورمان به ارمغان آورد، ان‌شاءاله به پایان رسیده است، مگر آن‌که خدای نخواسته تفرق و منیت‌های ما بار دیگر تاریخ را به عقب براند.


                                         سید محسن طاهری
                              مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) گرگان

 


به کانال خبری« کاوش نیوز»در تلگرام بپیوندید

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.