حدیث روز :
امام مهدی (عج) می فرماید : هنگام ظهور فرج را خدا می داند و بس و هر که برای ظهور من وقتی تعیین کند دروزغگو است.


» » مکتب سلیمانی یعنی؛ ولایت پذیری، دوراندیشی،اقتدار و بصیرت داشتن

مکتب سلیمانی یعنی؛ ولایت پذیری، دوراندیشی،اقتدار و بصیرت داشتن

به گزارش کاوش نیوز، حجت الاسلام و المسلمین سید محسن طاهری  مسئول مدرسه علمیه امام صادق(ع) گرگان در یادداشتی نوشت: در این ایام که حساس‌ترین برهه از شرایط تاریخ انقلاب اسلامی را پشت سر می‌گذاریم، لازم است طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای نگذاریم یاد و نام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی فراموش یا کم‌رنگ شود.

امام خامنه‌ای در خطبه‌های نمازجمعه‌ی اخیر فرمودند: "ما در صورتی اندازه و قیمت این حوادث را می‌فهمیم که به حاج قاسم سلیمانی و به ابومهدی شهید عزیز، به چشم یک فرد نگاه نکنیم. به آن‌ها به چشم یک مکتب نگاه کنیم. سردار شهید عزیز ما را به چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه‌ی درس‌آموز، با این چشم نگاه کنیم، آن وقت اهمیت این قضیه روشن خواهد شد. قدر و قیمت این قضیه روشن خواهد شد.

سپاه قدس را به عنوان یک مجموعه و سازمان اداری صرفاً نبینیم، بلکه به عنوان یک نهاد انسانی و دارای انگیزه‌های بزرگ و روشن انسانی مشاهده کنیم. اگر این جور شد آن وقت این اجتماع مردم، این تجلیل و تعظیم مردم و تکریم مردم معنای دیگری پیدا می‌کند." 

۱ - امسال عزاداری ایام فاطمیه در حسینیه‌ی امام خمینی(ره) و در محضر حضرت امام خامنه‌ای رنگ و بوی شهادتی دیگر از جنس شهادت حضرت صدیقه‌ی کبری فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها) داشت. یکی از محبان واقعی آن حضرت، توسط شقی‌ترین افراد بشریت و ناجوانمردانه به شهادت رسید.

سردار رشید اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی عمری را در دفاع از حریم اهل‌بیت (علیهم‌السلام) سپری کرد و همواره آرزوی شهادت داشت و چه زیبا به این آرزو دست یافت.

مردم رنج‌دیده و داغ‌دیده، در کشورهای مختلف جهان خصوصاً در ایران و عراق از او و همرزمان شهیدش استقبال و تکریم گسترده و بی‌نظیری به عمل آوردند و به دوست و دشمن نشان دادند که قدرشناس سرداران جبهه‌ی مقاومت هستند و تبلیغات مسموم و پرهزینه‌ای که دشمن برای تضعیف تفکر مقاومت و مخدوش‌کردن چهره‌ی بزرگان جبهه‌ی مقاومت صورت داده است، نتیجه‌ی معکوس داشته است.

۲ - رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز جمعه ۹۸/۱۰/۲۷ ایام تشییع پیکر مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزمان شهیدش را از ایام‌الله شمردند؛ چراکه در این روزها تحول عظیم و عمیقی در جهان اسلام و بلکه فراتر از آن رخ داد و بار دیگر عظمت و اقتدار جریان مقاومت و عمق نفوذ آن در دل‌های ملت‌ها به رخ دشمنان کشیده شد.

حاج قاسم سلیمانی و همرزمانش در دفاع از حرم و دفاع از ملت‌های ستم‌کشیده‌ی منطقه، مظلومانه جنگیدند ولی خداوند متعال به آن‌ها عزت داد و آن‌ها را محبوب دل‌ها گردانید.
آری از این پس یک شهر دیگر یعنی "کرمان" به شهرهای مقدس ما افزوده شد و مزار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، زیارتگاه همه‌ی عاشقان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و همه‌ی آزادی‌خواهان عالم خواهد شد.

۳ - مکتب سلیمانی یعنی مکتب مقاومت، بصیرت، مجاهدت، اخلاص، ایثار، ولایت‌مداری،"اشداء علی الکفار رحماء بینهم"، "اذله علی المؤمنین اعزه علی الکافرین"؛ مکتب سلیمانی یعنی "رزم بدون مرز"، یعنی "جهان اسلام و جهان مستضعفان را یک امت دیدن". حاج قاسم به ایران تعلق نداشت، او متعلق به اسلام و انسانیت بود، زیرا اسلام دین انسانیت است و هر انسانی که فطرتش بیدار باشد، اگر با اسلام آشنا شود، بدان ایمان خواهد آورد؛ مطمئنم که زین پس گرایش به اسلام ناب محمدی افزایش خواهد یافت؛ چراکه حاج قاسم یک‌تنه اسلام را به جهانیان معرفی کرد و غبار اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی را تا حد زیادی فرونشاند.

مکتب سلیمانی یعنی "انقلابی‌گری با عقلانیت و تدبیر"..

۴ - "مقاومت" یک راهبرد قرآنی است که برخاسته از "توحید" است:

"إِنَّ الَّذِينَ قَالُوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ اسْتَقَامُوا فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ" (احقاف/۱۳)

"قطعاً کسانی که گفتند پروردگار ما الله است سپس پایداری ورزیدند، نه ترسی بر آن‌ها خواهد بود و نه اندوهگین می‌شوند."

آیا به سخن خداوند متعال ایمان قلبی داریم؟! انقلاب اسلامی ما مصداق قولِ "رَبُّنَا اللَّهُ" بود؛ ملت انقلابی ایران به پیروی از امام خمینی(ره) با انقلاب بی‌نظیرشان به دنبال حاکمیت "الله" بودند؛ چهل و یک سال است که این ملت بر این آرمان خود پایداری ورزیده است؛ اما در طول این مدت همواره کسانی بوده‌اند و هستند که می‌خواستند و می‌خواهند مردم را از این آرمان الهی خود خسته و پشیمان کنند و یا لااقل آنان را خسته و پشیمان نشان دهند.

راهبرد مقاومت که در آیه‌ی بالا و ده‌ها آیه‌ی دیگر (مانند: "ان تنصروا الله ینصرکم و یثبت اقدامکم" و "الیس الله بکاف عبده" و "و من یتوکل علی الله فهو حسبه" و ...) و نیز در داستان‌های قرآنی (همچون داستان حضرت موسی و نابودی فرعونیان و داستان طالوت و جالوت و...) آمده است، تنها راه سعادت ملت‌های مستضعف و نجات آن‌ها از چنگال استکبار جهانی و استعمار نوین است.

مشکل کسانی که همواره به کوتاه‌آمدن در برابر دشمنان توصیه می‌کنند این است که به وعده‌های الهی باور ندارند. به آن‌ها توصیه می‌کنیم بار دیگر قرآن را با دقت بخوانند و در باورهای خود تجدید نظر کنند.

مکتب سلیمانی تجربه‌ی شگفت‌آوری را در مقابل چشم ما گذاشته است؛ درست همزمان با مذاکرات هسته‌ای با رویکرد لیبرالی (نه با رویکرد انقلابی) که تنها راهبردش عقب‌نشینی در برابر دشمن است، حاج قاسم شهید ما در سوریه و عراق راهبرد مقاومت را در پیش گرفت.

جریان مقاومت در سوریه و عراق تحت امر امام خامنه‌ای و با پرچم‌داری حاج قاسم و الگو گرفتن از جریان دفاع مقدس ما، اجازه نداد یک وجب از خاک این کشور‌ها به تصرف دشمن درآید و پیروز میدان شد؛ ولی راهبرد عقب‌نشینی لیبرال‌ها در مذاکرات، جز خسارت محض برای کشور، دست‌آوردی نداشت، چرا که نه‌تنها تحریم‌ها برداشته نشد، بلکه هم هسته‌ای تا حد زیادی به باد فنا رفت و هم تحریم‌های دیگری را دریافت کردیم.

۵ - مکتب سلیمانی در آینده‌ی نزدیک و دور باید مد نظر امت اسلامی خصوصاً ملت شریف ایران باشد؛ نخستین مرحله‌ای که باید این مکتب به کارمان بیاید، انتخابات پیش‌رو است؛ مردم نمایندگانی را برگزینند که زیر بار برجام‌های دیگری نروند و لوایح مشکوک را ۲۰ دقیقه‌ای تصویب نکنند؛ نمایندگانی که به دولت در انجام تکالیف قانونی‌اش کمک کنند و وکیل‌الدوله نباشند.

نمایندگانی که خود پاک‌دست باشند و جلوی حقوق‌های نجومی و هرگونه سوءاستفاده‌ی مدیران از بیت‌المال را بگیرند.

مکتب سلیمانی یعنی نماینده‌ای داشته باشیم که آسایش خودش را فدای آسایش و آرامش ملت کند؛ مکتب سلیمانی یعنی نماینده‌ای داشته باشیم که برای او قومیت مطرح نباشد، همان‌گونه که شهید سلیمانی برایش قومیت و نژاد مطرح نبود؛ و این در صورتی است که رای‌دهندگان نیز رای قومیتی ندهند و فقط صلاحیت‌های واقعی را در نظر بگیرند.

امیدوارم ملت شریف ایران در این آزمایش سربلند بیرون آید و قلب مقدس امام زمان(عج) و روح مطهر امام راحل(ره) و ارواح پاک شهیدان را از خود خوشنود نماید، ان‌شاءالله.


به کانال خبری« کاوش نیوز»در تلگرام بپیوندید

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.