حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : بپرهیز از این که خود را برای دیگران بیارایی و با انجام گناه به جنگ با خدا برخیزی


» » شتاب دهنده موج سوم برنامه‌ریزی ده ساله دشمن

 به گزارش کاوش نیوز؛ دکتر حسن بیارجمندی با رمزگشایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم دانش آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین(ع)  در مقاله ای با عنوان شتاب دهنده موج سوم  برنامه‌ریزی ده ساله دشمن نوشت: مقام معظم رهبری ۱۳۹۰/۰۳/۱۴ در تحلیلی از برنامه ریزی های بلند مدت دشمنان برای براندازی نظام جمهوری اسلامی از مقطع ۱۴خرداد سال ۶۸ – مقطعی که دشمنان و ایادی داخلی آن تصور می کردند با رحلت حضرت امام ، آغاز فروپاشی این نظام مقدس کلید زده خواهد شد - ارایه نمودند.

...

  به گزارش کاوش نیوز؛ دکتر حسن بیارجمندی  به رمزگشایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم دانش آموختگی دانشجویان افسری وتربیت پاسداری دانشگاه امام حسین(ع) پرداخت و در مقاله ای با عنوان شتاب دهنده موج سوم  برنامه‌ریزی ده ساله دشمننوشت: مقام معظم رهبری ۱۳۹۰/۰۳/۱۴ در تحلیلی از برنامه ریزی های بلند مدت دشمنان برای براندازی نظام جمهوری اسلامی از مقطع ۱۴خرداد سال68مقطعی که دشمنان و ایادی داخلی آن تصور می کردند با رحلت حضرت امام ، آغاز فروپاشی این نظام مقدس کلید زده خواهد شد - ارایه نمودند.تحلیل معظم له براساس قرائن و شواهد موجود نشان می دهد که : « یک برنامه‌ریزی ده ساله کردند ... ده سال بعد امیدوار بودند که نتیجه بدهد. سال ۷۸  که آن حوادث پیش آمد... موج دوم ، باز یک برنامه‌ریزی ده‌ ساله بود تا سال ۸۸ ، به نظرشان فرصتی به دست می آمد. به خیال خودشان زمینه‌ها را آماده کرده بودند ».

 از مقطع ۶۸ و نیز دو موج ده ساله تا سال ۸۸ معظم له نقش مردم و حضور آنان در صحنه را عامل شکست و خنثی سازی این طرح ریزی های دشمنان می دانند. ایشان راجع به نقش مردم در این مقطع و دو موج یاد شده می فرمایند :

« بعد، مراسم تشییع جنازه‌ی امام ، آن احساسات مردم ، آن حرکت عظیم مردم در حمایت از کاری که خبرگان کردند ، اینها را مایوس کرد... روز بیست و سوم تیر سال ۷۸ مردم آمدند در خیابانها ، توطئه‌ی دشمن را که سالها برایش برنامه‌ریزی کرده بودند، در یک روز باطل کردند. آن روز گذشت. موج دوم، باز یک برنامه‌ریزی ده‌ساله بود تا سال ۸۸ ... اینجا هم مردم آمدند توی میدان. مردم عزیز ما به میدان آمدند و حماسه‌ی نه دی را به راه انداختند. نه فقط در تهران ، بلکه در سراسر کشور، میلیونها نفر در روز نهم دی، بعد هم بلافاصله در بیست و دوی بهمن آمدند توی میدان ، غائله را ختم کردند. این ، هنر مردم است. درود به مردم ایران. درود به ملت مومن و مبارز و بصیر و آگاه ایران. ان‌شاالله به توفیق الهی، مردم همین راه را و همین خط را و همین آرمان را و همین عزم و همت را تا آخر ادامه خواهند داد».

موج سوم برنامه ریزی ده ساله دشمنان در افق چشم انداز سال ۱۳۹۸ در همان سال ۸۸ کلید خورد و قرائن و شواهد بسیاری از جمله با توجه به هدفگذاری های اصلی آن (مردم بعنوان خنثی کننده های اصلی برنامه های ده ساله) و برآیند اصلی که در این روزها و ماه های آینده بطور ملموس تری شاهد آن خواهیم بود ( فشار اقتصادی و تنگناهای معیشتی مردم و نیز افزیش آسیب های اجتماعی متاثر از آن ) وجود دارد که آن را اثبات می نماید.

روزنامه وال استریت ژورنال در جمعه ۲۹ آبان ۸۸ با اشاره به سفر یکی از سلبریتی های حامی سران فتنه به واشنگتن و درخواست وی برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران، به نقل از او می نویسد:

 « ما به تحریم های اقتصادی که فشار را بر ایران زیادتر می کند محتاجیم. ما می خواهیم اوباما بگوید که او پشتیبان دمکراسی است. اگر چنین نگوید طرفداران خود را در ایران از دست خواهد داد . »

 همچنین هفته نامه آمریکایی تایم نیز ۳ روز بعد در مقاله ای تحت عنوان « سبزها دست به دامن آمریکا می شوند » به قلم رابین رایت و به نقل از همان سلبریتی می نویسد : « اعمال تحریم های اقتصادی باعث خواهد شد، ایران متوجه شود جهان نسبت به آنچه که در این کشور می گذرد بی تفاوت نیست»

اما مهمترین سند ؛ نامه  مورخه ۹ آذر ۸۸ است - که مایکل لدین عضو ارشد نومحافظه کاران امریکایی و مسئول پرونده سیاست داخلی ایران در بنیاد دفاع از دموکراسی ها (FDD) در واشنگتن ، روز ۲۰ مرداد سال ۹۴ در وب سایت فوربس  محتوی آن را منتشر کرد و ادعا شده این نامه از داخل ایران ( «توسط افرادی نوشته شده است که یا در اداره کشور نقش داشته‌اند و یا در مسایل اطلاعاتی هر روز این کشور فعال بوده‌اند » ) به هیلاری کلینتون وزیر خارجه وقت امریکا ارسال شده است و تحت راهبرد « ما باید چه کاری انجام دهیم و چه کاری نباید انجام دهیم » محورهای ذیل توصیه شده است :

اتهام حمایت ایران از: « گروه‌های تروریستی نظیر القاعده و طالبان

  1. 1-ایجاد شکاف بین ارتش و سپاه: « ایران یک ارتش کامل (سپاه پاسداران) دارد که مأموریت آن دفاع و گسترش انقلاب اسلامی است. »
  2. 2-حمایت از جریان سکولار جمهوری خواه : « یک جمهوری واقعی که مذهب طی آن یک مسئله خصوصی است »
  3. 3حیای جریان التقاطی تجددخواه و سکولار در نهضت مشروطه و تقابل با جریان اسلام گرا :« جنبش سبز در واقع تکمیل انقلاب 1906 است . در سال 1906 ، مذهب برای ایجاد وحدت سیاسی استفاده شد. اکنون مذهب به اراده مردم امروز ایران باید از حکومت جدا شود تا وحدت ایران تضمین شود.»
  4. 4-تضعیف و تخریب رهبری ایران
  5. 5-بازسازی بحران هایی همچون : « ایران با بحران‌ها و منازعات متعددی مواجه بود . چالش‌هایی نظیر تهاجم عربستان سعودی به حجاج ایرانی و...»
  6. 6-انحراف در مسیر اسلامی کردن مدارس و دانشگاه های کشور :« با تغییرات آموزشی که از سال 2009 اعمال گردید ، تمامی مدارس و دانشگاه‌ها اسلامی شد ؛ تاریخ کشور از نو نوشته شد و معلمان و اساتید غیر روحانی کنار گذاشته شدند. نسل آینده انقلابی و تروریست مورد اشاره از صدها بمب اتمی خطرناکتر است »
  7. 7-تحمیل شرایطی برای کاستن از بودجه های این حوزه و افشاگری های تخریب کننده علیه این اقشار : « بودجه واقعی تربیت چنین نسلی بسیار پرهزینه است و این هزینه‌های سرسام آور همواره از مردم عادی مخفی نگاه داشته می‌شود.»
  8. 8-اعمال تحریم علیه ساختارهای نظامی و امنیتی : « ساختارهای نظامی، سپاه پاسداران و عوامل اطلاعاتی و امنیتی از اینگونه موسسات و نهادهای مالی حمایت کرده و پیامدهای این پشتیبانی را می‌توان به شکل مستقیم در عراق، افغانستان و دیگر کشورهای خاورمیانه دید.»
  9. 9-تحریم متخصصان و کارشناسان خارجی همکار با ایران : « ایران برای بقاء متخصصان و کارشناسان خارجی خود همواره در حال ستیز است، کارشناسانی که در مواقع لزوم از خدمت و حمایت از این رژیم خودداری نمی کنند.»
  10. 10-لیدر سازی از زنان فمینیست ایرانی : « دست در دست همسر پرجذبه و کاریزماتیک خود ظاهر گردید. اقدامی که نوعی شاهکار تلقی شده و نشانه‌ای امیدبخش برای بانوان ایرانی توصیف گردید. زنان جسور و شجاع ایرانی ، یکی از آزاده‌ترین زنان جهان هستند. زنان ایرانی اعتقاد و ایمان دارند برای رسیدن به یک جمهوری صلح طلب بوده »
  11. 11-ایجاد هرج و مرج در واحدهای اطلاعاتی و امنیتی و... با الگوگیری از یوگسلاوی سابق : « نوعی هرج و مرج در واحدهای اطلاعاتی و امنیتی، نیروهای نظامی و اقلیت‌های قومی و دینی (دقیقا شبیه یوگسلاوی سابق) »
  12. 12-پیگیری مستمر خط رفع حصر : « خواستار ادامه بازداشت وی شدند چرا که ترس و وحشت آنها از این جنبش همچنان ادامه داشت. »
  13. 13-پیگیری جدی تغییر و تحول در نظام آموزشی ایران : « ایران با اکثریت جمعیت خود ، توانایی این را دارد که به ثروتمندترین کشور دنیا تبدیل شود. سیستم آموزشی ایران که 14.7 میلیون دانش آموز و دانشجو دارد محتاج تحول و تغییر است. »
  14. 14-حمایت از جریان دموکراسی خواه : « همچنان برای آزادی و دموکراسی تلاش می‌کنند.»
  15. 15-بهره گیری از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور برای نوسازی! ایران : « این واقعیت را هم باید مورد توجه داشت که چهار میلیون ایرانی خارج از این کشور زندگی می‌کنند و حداقل پانصد هزار تن از این افراد را متخصصان و کارشناسان بسیار نخبه تشکیل می‌دهند. بسیاری از این متخصصان در انتخابات پیشین خواستار بازگشت به کشور برای نوسازی آن بودند.»
  16. 16-پیگیری خط ویژه در دیپلماسی خود در برابر ایران با تاکید بر اثرگذاری بر مردم ایران : « چرا رژیم ایران منحصرا از منافع و امتیازات خود بهره نبرده و همواره با جامعه بین المللی در نبرد است؟ پاسخ این سوال در دو محور خلاصه می شود: دستیابی به سلاح و بمب هسته‌ای و برخوردار بودن از روحیه خشن و ماجراجو »
  17. 17-تهی کردن ایران از انقلاب اسلامی خود و تضعیف کردن مولفه های قدرت آن در منطقه و جهان با اتهام تروریسم : « انقلاب اسلامی ایران از لحاظ استراتژیک بسیار قدرتمند است به علاوه ایران همواره احساس می‌کند در صحنه جهانی قدرت برتر است و گزینه‌های بسیار استراتژیکی در اختیار دارد. با وجود تلاش‌هایی که از سوی جامعه آزاد جهانی برای اعمال فشار بر ماشین ترور ایران وارد شده است، جمهوری اسلامی همچنان به شکل مستقیم و غیر مستقیم و کاملا موفقیت آمیزش، امواج خشونت و درگیری را در بسیاری از کشورهای منطقه، نظیر لبنان، غزه، کرانه باختری، عراق، افغانستان، پاکستان، هند، یمن، آفریقا و آمریکایی همواره مشتعل نگاه داشته است. بسیاری از کشورها برای کنترل یا جلوگیری از وقوع ترور در کشور خود یا منطقه به جمهوری اسلامی وابسته‌اند. این وابستگی همواره به افزایش قدرت ایران و رهبرانش و ادامه راهکار نزاع و درگیری منجر شده است.»
  18. 18-تهی کردن ایران بطور خاص از ژئوپلیتیک گاز و ترانزیت آن : « ایران همیشه به دنبال تسلط یافتن بر مناطقی است که خطوط انتقال گاز طبیعی خود می‌توانند از آن اماکن عبور کنند. به عنوان مثال ایران به دنبال کنترل کامل بر منطقه بلوچستان است تا بتواند خطوط انتقال گاز به سوی هند را از این منطقه عبور دهد. »
  19. 19-تقلیل و تنزل نگاه راهبردی و اسلامی ایران به فلسطین در افکار عمومی جهان : « البته در بعضی کشورها، نظیر لبنان و غزه به دلیل مصالح و منافع خاص خود حضور دارد.»
  20. 20-گرفتن تضمین های حقوق بشری از ایران : « قدرت‌های غربی نباید بدون اطمینان یافتن از تحقق حقوق بشر، دموکراسی و آزادی در ایران، هرگز چنین اطمینانی به ایران بدهند. »
  21. 21-عدم رسمیت شناختن قدرت منطقه ای ایران و کاستن از قدرت اقتصادی و نظامی آن از طریق اتهام ساخت سلاح هسته ای و تروریسم در منطقه : « چه بخواهیم و چه نخواهیم، ایران هم اکنون قدرت مسلط اقتصادی و نظامی منطقه خاورمیانه است. قبول این واقعیت به منزله آن است که کشورهای غربی توان، قدرت و تاثیر ایران بر قدرت‌های منطقه‌ای را بپذیرند. ولی آیا پذیرش این موضوع از سوی کشورهای غربی، جامعه آزاد بین‌المللی را متقاعد خواهد ساخت؟ با توجه به اینکه باور داشته باشیم جمهوری اسلامی ایران هیچگاه از دستیابی به بمب اتمی منصرف نشده، شبکه ترور خود را غیر فعال نساخته و از این ابزارها برای حفظ قدرت و افزایش سرمایه و توان مالی و اقتصادی، بهره می جوید.» و ...

۸ سال از این نسخه پیچی بایدها و نبایدها می گذرد و در این دو سال باقی مانده از این برنامه ده ساله دشمنان ( سال ۱۳۹۸ ) زمان بسیار مناسبی است تا  تحلیل اطلاعاتی از آن ارایه شود .

نگارنده در حال حاضر در مقام این ارزیابی و تحلیل بر اساس اطلاعات و اخبار آشکار در رسانه های داخلی و خارجی نیست ؛هر چند کسی اگر در جریان اخبار این ۸ سال گذشته باشد؛ خود با تصور این محورها ،عملیاتی شدن آنها را تصدیق خواهد کرد !

اما آنچه در این وجیزه بیشتر مورد توجه ما است ؛ رمزگشایی از بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم دانش آموختگی دانشجویان افسری و تربیت پاسداری دانشگاه امام حسین(ع) در20/2/96  است که اولا : با توجه به بیانات معظم له راجع به برنامه ریزی ده ساله – که در مقدمه بدان اشاره شد - و ثانیا : زمینه ها و بسترهای فراهم شده تحت راهبرد و محورهای مورد اشاره در نامه مذکور ؛ می تواند درک درستی از شرایط داخلی و خارجی کشور ارایه دهد.

بالاخص اینکه اکنون با بعض تحرکات مشکوک سلبریتی های آشنا مواجه هستیم که در وهله اول ثبات سیاسی و امنیت اجتماعی و اقتصادی کشور و در وهله ثانی امید مردم در انتظار ( ۶ سال منتظر گشایش اقتصادی و معیشت خود ) را هدف قرار داده اند ( یعنی گرفتن عامل اصلی خنثی کننده پروژه های ده ساله دشمنان از منظر رهبری در سالهای ۶۸-۷۸-۸۸ از نظام اسلامی ) !

مقام معظم رهبری در مراسم یاد شده با تبیین اهداف دشمن در مقابله با جمهوری اسلامی بیان داشتند : دشمن ، سه هدفِ کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت را در دستور کار خود قرار داده است که هدف کوتاه مدت آنها « برهم زدن امنیت کشور و ایجاد آشوب و فتنه» است .

ایشان با تأکید بر اینکه یکی از افتخارات جمهوری اسلامی به‌وجود آوردن محیطی امن در منطقه پر از ناآرامی و دنیای پر از تشنج کنونی است ، فرمودند: این امنیت را ملت و مسئولان دلسوز به‌واسطه آگاهی ها و هوشیاری ها و به روز بودن ها ایجاد کرده اند .

معظم له موضوع « اقتصاد و معیشت مردم » را هدف میان مدت دشمنان خواندند و عبارت کلیدی بکار برده اند که رمز گشای این اوج موج سوم برنامه ریزی ده ساله دشمنان است: « در طراحی بدخواهان ، اقتصاد کشور نباید حرکت کند ، معیشت مردم باید لَنگ بماند ، کار و تولید رونق نگیرد و بیکاری بعنوان یک بلا باید عمومیت پیدا کند تا در نهایت، مردم از جمهوری اسلامی ناامید شوند. » ایشان تنها راه مقابله با این هدفِ دشمن را « اجرای شعار سال » و « عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی » و « رونق تولید ملی و ایجاد اشتغال » دانستند و تأکید کردند:

« اگر این مسیر دنبال شود، قطعاً دشمن به هدف خود نخواهد رسید. »

آیا نباید از خودمان بپرسیم که آنچه در زمینه برنامه کوتاه مدت و میان مدت یاد شده دشمنان رخ داده و در حال تعمیق یافتن است و سلبریتی های سال ۹۸ با پوششی دیگر در این زمین در حال بازی هوشمندانه و آشنایی هستند ؛ خیلی غیرطبیعی و نخ نما است و ...تا جایی که اقتصاد دانان حامی جریان اعتدال هم اذعان نموده اند که : "بحران معیشت" در راه است!

نگارنده با عنایت به بیانات مقام معظم رهبری بالاخص نقش و جایگاه مردم در خنثی نمودن برنامه ریزی های ده ساله دشمنان معتقد است که بحران معیشت ، پوشش سازماندهی شده برای خلع سلاح نظام جمهوری اسلامی از مردم پیش از سال ۹۸ است!


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.