حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : بپرهیز از این که خود را برای دیگران بیارایی و با انجام گناه به جنگ با خدا برخیزی


» » هشدار صریح رهبر انقلاب: اینقدر جوانان حزب‌اللهی را به اسم افراطـی نکوبند

 

جوان و نیروی کا ر دو کلمه ای که محور اصلی پیشترفت یک جامعه محسوب می شوند. و اساس توسعه زمانی اتفاق می افتد که این پتاسیل  را در مسیر هدایت کنیم که به رشد جامعه کمک شود زیر جوان دارای  تفکر و اراده است. از قدرت و توان جوان باید برای رشد او و جامعه اش بهره گرفت و او را به صورت یك نیروی مذهبی باید درآورد، زیرا در چنین صورتی است كه او می تواند نقش بسیار مهمی را در جامعه ایفا كند.

...

 

جوان و نیروی کا ر دو کلمه ای که محور اصلی پیشترفت یک جامعه محسوب می شوند. و اساس توسعه زمانی اتفاق می افتد که این پتاسیل  را در مسیر هدایت کنیم که به رشد جامعه کمک شود زیر جوان دارای  تفکر و اراده است. از قدرت و توان جوان باید برای رشد او و جامعه اش بهره گرفت و او را به صورت یك نیروی مذهبی باید درآورد، زیرا در چنین صورتی است كه او می تواند نقش بسیار مهمی را در جامعه ایفا كند.

 

هشدار صریح رهبر انقلاب

اینقدر جوانان حزب‌اللهی را به اسم افراطـی نکوبند

«سعی دشمنان این است که جوان ما را لاابالی بار بیاورند، نسبت به انقلاب بی‌تفاوت بار بیاورند، روحیه‌ی حماسه و انقلابی‌گری را در او بکُشند و از بین ببرند؛ جلوی این باید ایستاد.»  این جملات حاکی از دغدغه‌ی عمیق رهبر معظم انقلاب برای جوانان انقلابی و حزب‌اللهی کشور است. دغدغه‌ای که نهیب ایشان را به مسئولان و صاحبان تریبون‌ها و رسانه‌ها به دنبال دارد: «مسئولین کشور جوان‌های انقلابی را گرامی بدارند؛ این‌ همه جوان‌های حزب‌اللهی و انقلابی را برخی از گویندگان و نویسندگان نکوبند به اسم افراطی و امثال این‌ها. جوان انقلابی را باید گرامی داشت.» و این تذکر را باید جدی گرفت زیرا دشمن همیشه و در هر لحظه جوانان را مورد حمله قرار می دهد.و جوان و نیروی جوانی را در جهت تخریب انقلاب بکتر گیر یمی کنند. جوانان امروز در بحران بیکاری در انزوا قرار می گیرد و این می شود که دشمنان از این حربه استفاده کرده تا به انقلاب ضربه بزنند.بکار گیری نیرو های نخبه و با استعداد جوان ایرانی دیگر مجالی برای دشمنان نخواهد گذاشت که فرار مغز ها اتفاق بیفتد و یا اینکه بر روی اعتقاد جوان دشمن کار کند و جوان ر تسلیم خواسته های خود سازد.دشمن امروز ها فقط به نیروی جوان امید بسته است .

تکیه بر نیروی جوان و انقلابی  در کشور

رهبر معظم انقلاب در دیدار با دانشجویان و دانش‌آموزان، به‌مناسبت سیزدهم آبان ماه در سال ۶۸ می‌فرمایند: «اینکه ما تکیه می‌کنیم بر روى نیروهاى انقلابى و نیروهاى متدین، به‌خاطر این است که ما راه طولانى در پیش داریم؛ این ملت راه طولانى در پیش دارد. هدفى که ما براى جمهورى اسلامى، بر اساس آموخته‌هاى عمومى انقلاب در نظر گرفتیم - ما که عرض می‌کنم، مراد این حقیر نیست؛ مراد، ملّت ایران و مسئولان انقلاب است؛ صاحبان انقلاب - آن هدف، هدف خیلى والایى است. هدف، ایجاد یک جامعه‌ى نمونه است. شما می‌خواهید در محدوده‌ى ایران عزیز - که از لحاظ جغرافیایى در یک نقطه‌ى بسیار حساسى از دنیا هم واقع شده است - یک جامعه‌اى بسازید که به برکت اسلام و زیر پرچم قرآن، الگو باشد؛ هم الگو از لحاظ مادّى و پیشرفت‌هاى مادّى، هم در عین حال الگو از لحاظ معنویت و از لحاظ اخلاق.»

 

رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت ماه سال ۹۳ گویی نتیجه این اعتماد به جوانان مومن و انقلابی را به مردم نشان می‌دهند: «هرجایى که ما به ابتکار و استعداد جوانانمان تکیه کردیم، آنجا ناگهان مثل چشمه‌اى جوشید، شکوفا شد؛ در قضایاى مربوط به مسائل هسته‌اى، در قضایاى مربوط به مسائل دارویى، در درمان‌هاى گوناگون، در سلّول‌هاى بنیادى، در نانو، در این برنامه‌هاى صنعتىِ دفاعى، هرجایى ما سرمایه‌گذارى کردیم و به این نیروى جوان و علاقه‌مند و مؤمن و بااخلاص داخلى تکیه کردیم و به او ارج نهادیم، کارمان پیش رفت.»

رهبر حکیم انقلاب در جایی دیگر می فرمایند: این روحیه است که کشور را حفظ می‌کند، از کشور دفاع می‌کند؛ این روحیه است که در هنگام خطر به داد کشور می‌رسد.» تا جایی که این روحیه‌ی انقلابی برای جوانان سراسر کشور را یکی از سه عامل اقتدار و مصونیت کشور در برابر تهدیدات دشمن ارزیابی می‌کنند: «سه عامل اساسی اقتدار ملی این‌ها است: اقتصاد قوی و مقاوم، علم پیشرفته و روزافزون، و حفظ روحیه‌ی انقلابی‌گری در همه بخصوص در جوان‌ها؛ این‌ها است که می‌تواند کشور را حفظ کند؛ آن‌وقت دشمن مأیوس خواهد شد.»  

آیا در حال حاضر بر روی نیرو های انقلابی و جوان سرمایه گذاری می شود ؟؟

 بایستی توجه داشت که ثروت این کشور تنها نفت و گاز و معادن نیست چرا که همه اینها در آینده ای نزدیک تمام خواهد شد ولی آن ثروت و سرمایه ای که هیچ زمانی تمام شدنی نیست و در صورت استفاده بجا و شایسته روز به روز قویتر و تواناتر می شود همان نیروی انسانی کارامد این مرز و بوم است، از این رو بهتر است در گام اول در مسیر طولانی و پر مسئله دستیابی به هدف والای اصلاح الگوی مصرف، در استفاده از نیروهای انسانی فهیم و با ارزش این کشور اصلاحات اساسی انجام شود، در این راهبرد بها دادن بیشتر به نقش آفرینی نیروهای متخصص، رعایت عدالت و شایستگی  در سپردن امور مدیریتی، برقراری امتیازات و تشویقات مناسب، اصلاح رفتارهای نامناسب برخی مدیران فعلی با نیروهای متخصص مذکور، رفع نگرانی ها و دغدغه های بجای این نیروها و سایر موارد ....

سرمایه‌گذاری در حوزه‌های شناخت استعدادها،‌انتخاب و به کارگیری نیروهای انسانی شایسته در سطوح مختلف مشاغل سازمانی، پایش عملکرد و افزایش مهارت و هدایت صحیح نیروی انسانی، امری ضروری است. اگر استفاده بجا و به موقع از نیروی انسانی متخصص و متعهد را در دستور کار قرار دهیم از هرزروی امکانات مادی و سرمایه های اندوخته شده کشور جلوگیری کرده نیز سرمایه والاتری به نام نیروی انسانی کارآمد را جهت اداره امور و سپردن مناصب و مسئولیتها حفظ کرده ایم و این معنای واقعی و غایت آمال پی گیران بحث اصلاح الگوی مصرف می تواند باشد.

 

آنچه مسلم است در بخش مدیریتی در نگاه به این هدف و نگاه به جوان و نیروی کار انقلابی  کمرنگ شده ، این نگاه تخریبگر و مخرب است همانطور که در سالهای اخیر دیده شده است جوان ایرانی پس از فارغ التحصیل شدن تنها گزینه ای که درنظر دارد تا خود را از این انزوا خارج سازد ادامه تحصیل ر دانشگاه های داخل و یا خارج کشور در مقاطع بالاتر است .سرگردانی جوان ایرانی را به سمت سوی دشمنان تشویق می کند زیرا در توهم،  راه باطل را راه سعادت و خوشبختی فرض می کند .البته ناگفته نماند که معایب آموزش عالی کشور که فقط به چند جزوء بسنده می کند و هر سال هزاران فارغ التحصیل مدرک بدست تولید می کند  که فقط تئوری را تجربه کرده اند نه چیز دیگر !!!

رقیه بشارت نیا


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.