حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : دوست هركس عقل او و دشمنش جهل اوست.


» » دولتی که از انتشار حرف‌های خودش هراس دارد، چگونه با مناظره موافق باشد/جدول

روحانی حامیان رسانه‌ای دولت یازدهم هراس زیادی از روبرو شدن مستقیم رئیس‌جمهور با مردم دارند و موارد زیادی اتفاق افتاده که وب‌سایت دولت سخنان روحانی را سانسور کرده، همین نکته دلیلی است از ترس حضور در مناظره.

...

روحانی دولتی که از انتشار حرف‌های خودش هراس دارد، چگونه با مناظره موافق باشد +جدول

حامیان رسانه‌ای دولت یازدهم هراس زیادی از روبرو شدن مستقیم رئیس‌جمهور با مردم دارند و موارد زیادی اتفاق افتاده که وب‌سایت دولت سخنان روحانی را سانسور کرده، همین نکته دلیلی است از ترس حضور در مناظره.

سرویس سیاسی کاوش نیوز- مشاوران حسن روحانی اخیراً راه‌حلی به وی ارائه داده‌اند که بر اساس آن، رئیس‌جمهور در زمان مناظره‌های انتخاباتی که به‌صورت مستقیم از رسانه ملی پخش می‌شود، در بین سایر کاندیداها حاضر نشود و یا اگر قرار بر پخش مناظره‌ای باشد، به‌صورت زنده روی آنتن نرود.

این پیشنهاد در حالی مطرح می‌شود کاندیدای پوششی، جهانگیری، نیز علی‌رغم میل باطنی رئیس‌جمهور به کاندیداهای انتخاباتی اضافه شد تا به کمک رئیس‌جمهور بشتابد.

از سوی دیگر کمیسیون بررسی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری که با ریاست وزیر کشور برگزار می‌شود با پیشنهاد صداوسیما مبنی بر زنده بودن مناظرات انتخاباتی ریاست جمهوری مخالفت کرده است.

نکته مهم این است که حامیان رسانه‌ای دولت یازدهم هراس زیادی از روبرو شدن مستقیم رئیس‌جمهور با مردم دارند و موارد زیادی اتفاق افتاده است که وب‌سایت ریاست جمهوری سخنان عجیب رئیس‌جمهور را به تیغ سانسور سپرده است و همین نکته می‌تواند نشانه‌ای برای فرار روحانی از مناظره‌های زنده تلقی شود و این فرضیه را تقویت کند که رئیس‌جمهور با برنامه ضبط‌شده به دنبال حذف اشتباهاتش از مناظره‌هاست.

 در ادامه مواردی را که رئیس‌جمهور سخنانی به زبان آورده‌اند، اما توسط وب‌سایت رسمی ریاست جمهوری سانسور شده، مشاهده می‌کنید.

 

ردیف

متن سخنان حذف‌شده

مخاطبین و تاریخ

۱

[۱]روحانی در بخشی از سخنان خود در این مراسم اعلام کرد: «امیرالمؤمنین مشاهده کردند که در فارس شلوغ است و کسی نمی‌تواند اداره کند و سیاستمدار پخته‌ای را و برخی مواقعی تا حدی قابل قبول بود زیاد بن ابیه را استاندار فارس کرد که وی پدر عبیدالله بن زیاد بود، اما الآن دولت یک همچنین فردی را قرار دهد، چه می‌شود؟ حالا آن امیرالمؤمنین با آن عظمت، بضاعت و مقام و سیاست است ما کجا و او کجا؟ ما باید خاک پایش را توتیای چشم کنیم.»

همایش «استانداران، فرمانداران و معاونان و مدیران کل سیاسی و انتخابات»، ۱/۱۱/۹۴

۲

[۲]رئیس‌جمهوری در بخشی از سخنانش اعلام کرد: «ما به عنوان دولت اعتدال که باید قانوناً بی‌طرف باشیم، اما دلمان می‌خواهد معتدلین به مجلس بروند و این آرزوی ما است اما قانوناً و عرفاً حق مداخله نداریم.»

همایش «استانداران، فرمانداران و معاونان و مدیران کل سیاسی و انتخابات»، ۱/۱۱/۹۴

۳

[۳]روحانی، دروغ را ام‌الفساد و ام‌المصائب خواند و یادآورشد: بیان خدمات دولت و تلاش کارگزاران تنها به دولت برنمی‌گردد و شایسته نیست بر اساس چیزهای غیرواقعی حرف زد یا دولت را تخریب کرد.

دیدار با علما، ایثارگران و برگزیدگان استان کهگیلویه و بویراحمد، ۲۴/۰۵/۹۵

۴

[۴] پیروزی ملت اراده حق بوده و همان خدا هم برای ملت سربلندی و رفاه بیشتر خواهد آورد.»برجام را خدا آورد.روحانی در این مراسم مدعی شد: «می‌گویند با برجام دولت برای ملت رفاه بیاورد، مگر ما برجام را آورده‌ایم؟ ما خادم مردم هستیم،

مراسم تجلیل از خانواده شهدای هسته‌ای، ۱۹/۱۱/۹۴

۵

[۵]روحانی دیروز در همایش پنجاهمین سالگرد تأسیس شرکت گاز گفته بود «ما باید همراه شویم؛ نمی‌توانیم در برابر قدرت‌های بزرگ بایستیم؛ با شعارهایی که گاهی هم توخالی است.»

مراسم پنجاهمین سال تأسیس شرکت ملی گاز، ۱۱/۵/۹۵

۶

[۶]رئیس‌جمهور در نشست مشترک کارگروه ملی مقابله با ریز گردها و شورای اداری با اشاره به اینکه در روایات آمده «اگر معروف را زیر پا گذاشتید و منکر ترویج شد عذاب الهی نازل می‌شود»، تأکید کرد: برخی از عذاب‌ها همین‌هایی است که ما می‌بینیم، معروف و منکر فقط نماز و دروغ نیست، منکر دامنه‌اش خیلی وسیع است هر کار زشت و ناپسند منکر و هر کار شایسته و درست معروف خواهد بود.

نشست مشترک کارگروه ملی مقابله با ریز گردها و شورای اداری خوزستان، ۵/۱۲/۹۵

آقای روحانی در همایش پنجاهمین سالگرد تأسیس شرکت گاز گفته بود «ما باید همراه شویم؛ نمی‌توانیم در برابر قدرت‌های بزرگ بایستیم؛ با شعارهایی که گاهی هم توخالی است». این سخنان در حالی بود که وی در همین همایش و در سخنانی متناقض گفته بود «تحقق استقلال و آزادی در رأس تفکر انقلابی قرار دارد. انقلاب به معنای آن است که دست ما به سوی کسی دراز نباشد و با اراده خود تصمیم بگیریم و در برابر دیگران سر فرود نیاوریم». منبع : مشرف نیوز

[۱] -http://www.mehrnews.com/news/۳۰۳۲۲۹۵/

[۲] -http://www.mehrnews.com/news/۳۰۳۲۲۹۵/

[۳]-http://namehnews.ir/fa/news/۳۵۱۸۰۹/

[۴]-http://nakhlebidar.ir/news/show/۳۷۸۴/

[۵]- mshrgh.ir/۶۱۱۸۴۷

[۶]-http://kayhan.ir/fa/news/۹۸۷۳۹


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.