حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : برای بقا خلق شده اید نه برای نابودی و فنا و با مرگ تنها از جهانی به جهان دیگر منتقل می شوید.


» » آیت الله رئیسی نمی آید

22 فروردین آغاز رسمی انتخابات ریاست جمهوری و ثبت نام نامزدهای آن است که افراد به مدت 5روز مهلت ثبت نام دارند .در این دوره مهم ترین سئوالی که در محافل داخلی و خارجی مطرح می باشد؛حضور آیت الله رئیسی تولیت آستان قدس بعنوان نامزد این انتخابات است

...


22 فروردین آغاز رسمی انتخابات ریاست جمهوری و ثبت نام نامزدهای آن است که افراد به مدت 5روز مهلت ثبت نام دارند .در این دوره مهم ترین سئوالی که در محافل داخلی و خارجی مطرح می باشد؛حضور آیت الله رئیسی تولیت آستان قدس بعنوان نامزد این انتخابات است.

 


به گزارش کاوش نیوز، طبعا گمانه ها و یا واکنش هایی در این ارتباط وجود دارد که از تمام آنها واکنش ضد انقلاب خارج نشین از طیف ها و گروه های مختلف آن در اقصی نقاط جهان در نوع آن قابل تامل است بالاخص اینکه ارتباط معناداری با تحرکات بعض جریانات سیاسی داخلی همسو در ترورشخصیتی این نامزد احتمالی وجود دارد.این موضوع این یادداشت نیست و باید در جای خود مورد بررسی لازم قرار گیرد.
در این یادداشت آنچه مورد اهتمام نگارنده است ؛پاسخ به تردید و یا دغدغه موجود در مورد عدم حضور آیت الله در این انتخابات است!!؟ عمده سئوالاتی که در این ارتباط مطرح می گردد این است که وقتی ما یقین نسبت به تمایل ایشان نداریم چرا از ایشان باید دعوت کنیم و چرا این همه هزینه معنوی پرداخت کنیم !!؟ با وجود این اگر ایشان در این انتخابات شرکت نکنند؛هزینه مضاعفی بر جریان مومن و انقلابی تحمیل خواهد شد!! و...اصلا این دعوت چه فایده و ثمراتی دارد!!؟
محاسبه گری و آینده نگری انسان ها بطبع ماهیت این دنیا عمدتا نیز بر مولفه های مادی است؛این امر در یک جامعه سیاسی و یا سیاست زده که اعضای آن منافع مادی شان را با وضع موجود گره خورده می بینند و یا اینکه ناامید به تغییر وضع موجود هستند و این احتمال را می دهند که با سکوت خود از هزینه های مادی و معنوی بیشتر بکاهند و یا فرصت های بهتری برای خود بوجود آورند؛ غالب است و از دایره مخاطبین این یادداشت خارج هستند.
خطاب اصلی این یادداشت آن دسته از جریان مومن و انقلابی است که چشم بر هرگونه منافع مادی بسته و صرفا به امر ولی امر، تکلیف_الهی خود را در شناسایی اصلح و دعوت از آن می دانند و نتیجه آن را به خداوند متعال واگذار کرده اند و تمام هزینه معنوی که در این راه می کنند را حجتی برای ادای تکالیف محوله امام(ره) در حفظ و تقویت نظام جمهوری اسلامی ، ممانعت از افتادن کشور به دست نااهلان، مقابله با جریان نفاق و لیبرال و...می دانند و همین برای آنها کافی است.
اما ممکن است گفته شود که همین تکالیف با وجود نامزدهای دیگر انتخاباتی که نسبت به تمایلشان به حضور در این انتخابات یقین وجود دارد ؛قابل ادا است اما چراآیت الله رئیسی؟؟
اولا: ما در ادای این تکلیف بنحو احسن و اتم آن موظف به شناسایی اصلح مقبول و دعوت از آن هستیم و نه عدول آن یعنی فرد صالح که حتی با وجود او نیز امکان اتحاد و وحدت تمام نیروهای مومن و انقلابی وجود ندارد.
ثانیا: اگر در مورد شخص اصلح مقبول یقین به حضورش بود؛تکلیفی برای دعوت از او وجود نداشت چراکه او خود احساس تکلیف کرده و شخصا اعلام حضور کرده بود و البته این دور از تقوی است.بنابراین اکنون که آیت الله رئیسی ایجابا یا سلبا نسبت به حضور در انتخابات ،نظری اعلام نکرده اند؛این تکلیف در این مقطع زمانی بر عهده ماست.
حال با این وصف اگر آیت الله رئیسی بعنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکنند؛این دعوت ما دارای چه آثاری است؟ آنچه اجمالا در این خصوص می توان گفت عبارت است از؛

 1-ادای تکالیف مورد اشاره در بالا و اسقاط آن از ذمه دعوت کننده و مشغول شدن ذمه فرد دعوت شونده که نپذیرفته است.در واقع اوست که باید برای خدا ،امام عصر(عج)،امام (ره)حجت داشته باشند

2-داشتن حجت متقن برای هرگونه وضعیت دور از انتظار در آینده و سرزنش دیگران.فقط کافی است بگوییم فلان اصلح مقبول گزینه اصلی ما بوده است.

3-بهره گیری از فرصت بی نظیر کنونی_که مورد توجه ویژه همگان در داخل و خارج است برای معرفی چهره ها و ذخیره های مدیریت کلان نظام جمهوری اسلامی و نقش برآب کردن توطئه های دشمنان انقلاب و نظام اسلامی.
توضیح اینکه دشمنان و جریان نفوذ علاوه بر اینکه بدنبال القای ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی هستند ؛بدنبال القای این ناکارآمد خاص نظام در تربیت و پرورش مدیران در تراز انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است تا اینگونه القا کنند که نظام برای حفظ حیات ناگزیر به تن دادن به مدیران غیر تراز ولو لیبرال و منحرف (حلقه انحرافی) است.

4-توجه دادن همگان به نقش مشهد و ظرفیت عظیم آستان قدس رضوی در معادلات داخلی و خارجی

5-و از همه مهمتر این هزینه ها برای دعوت ،می تواند ذخیره و سرمایه اجتماعی ارزشمندی برای آینده باشد.
بنابراین امروز روزوظیفه شناسی به موقع ما و فردا روز آیت الله رئیسی است؛همانطور که فرمودند: "وظیفه شناسی و انجام به هنگام وظیفه از شاخصه های انقلابی‌گری است"
انتهای پیام/

حسن بیارجمندی دانشجوی دکتری حقوق


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.