حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : دو رکعت نماز شخص متاهل برتر از هفتاد رکعت نمازی است که شخص مجرد می خواند.


» » مجلس یازدهم زیر تیغ تخریب و مطالبات کاذب/ اصلاح طلبان عمدا مجلس را با دولت اشتباه می‌گیرند؟!

مجلس یازدهم زیر تیغ تخریب و مطالبات کاذب/ اصلاح طلبان عمدا مجلس را با دولت اشتباه می‌گیرند؟!جریان اصلاح طلب که حالا کمتر نماینده ای از این جناح سیاسی در مجلس حضور دارند بعضا مطالباتی از مجلس یازدهم دارند که در این هفت سال دولت و 4 سالی که در دوره دهم مجلس گذشت از دولت یازدهم و دوازدهم و مجلس گذشته نداشته است.

...

به گزارش کاوش نیوز، نوع نگاه می تواند تحلیل ها و قضاوت ها را تعیین کند. قطعا کسی که نگاه کاملا سیاسی جناحی دارد نمی تواند چندان خارج از این نگاه تحلیل کند. متاسفانه برخی از رسانه ها و روزنامه های زنجیره ای که ریشه گرفته از جریان خاصی هستند این روزها به شدت در حال خبرپراکنی علیه مجلس یازدهم هستند.
از طرح های مختلفی که به نام مجلس می نویسند اما جعلی هستند گرفته تا حالا سیل انتقادات به مجلس درباره وضعیت اقتصادی کشور، هجمه‌ها و تخریب‌ها علیه خانه ملتی ها این روزها زیاد است. این درحالی است که مجلس یازدهم مدت زیادی نیست که تشکیل شده است و تازه به صورت تخصصی اعضای کمیسیون ها تشکیل شده و ساختار مدیریتی آن شکل گرفته است. 
مجلس یازدهم در حوزه پیگیری اعتبارنامه نمایندگان مجلس اقدام قابل توجهی انجام داد. خود نظارتی یکی از اقداماتی است که مجلس یازدهم با آغاز به کار خود به آن اهتمام ورزیده است. ماجرای اعتبارنامه «غلامرضا تاجگردون» منتخب مردم گچساران که در حال بررسی است و باید دید نمایندگان چه رایی درباره آینده کاری او صادر می کنند.
از اخبار جعلی که درباره مجلس ساخته شد نظیر تغییر نام فرودگاه مهرآباد، طرح ازدواج اجباری، فیلتر اینستاگرام و ... بگذریم به اقدامات جدی مجلس برای بهبود فضاهای مختلف می رسیم. هنوز مجلس شکل ساختاری تخصصی خود را نگرفته بود که از وزرای مختلف از جمله وزیر صنعت، وزیر اقتصاد، وزیر ارتباطات و رئیس کل بانک مرکزی دعوت به عمل آمد تا نسبت به شفاف سازی فضا و برنامه هایی که برای اقتصاد کشور و فضای مجازی دارند، به نمایندگان توضیح دهند.
مجلس یازدهم فعالیت خود را طبق زمان بندی که برای تعیین ساختار داشته زودتر شروع کرد اما این موارد تا تشکیل کمیسیون های تخصصی قطعا چندان نظام مند و همراه با جزئیات نبود اما حالا با تشکیل این کمیسیون ها انتظار می رود که مجلس در حوزه های مختلف به خوبی ورود کرده و با نظارت و پیگیری خود در حل مشکلات موثر عمل کند.
جالب است جریان اصلاح طلب که حالا کمتر نماینده ای از این جناح سیاسی در مجلس به سبب عملکردی که فراکسیون امید در مجلس دهم داشت، حضور دارند بعضا مطالباتی از مجلس یازدهم دارند که در این هفت سال دولت و 4 سالی در دوره دهم مجلس گذشت از دولت یازدهم و دوازدهم و مجلس دهم نداشتند.
بسیار قابل تامل است که این جناح سیاسی عکس رئیس دولت و رئیس مجلس را در کنار هم گذاشته و از درباره معیشت مردم از اقدامات آنها سئوال می کنند این درحالی است که مجلس تازه کار هنوز دو ماه نیست در راستای اموری که باید انجام بدهد فعال شده و اعضای کمیسیون های تخصصی نیز در هفته های گذشته تعیین و تکلیف شد.

نمایندگان مجلس بعد از اقداماتی که انجام داده اند حالا با توجه به تعطیلی که یافته اند به اولین سرکشی و بازدید از حوزه های انتخابیه خود رفته اند. 
آنچه مشخص است مجلس یازدهم شعار اقتصاد و معیشت به مردم داده است و با همین شعار مردمی که مشکلات زیادی در زندگی شان دارند به نمایندگان خود رای داده اند اما موضوع اینجاست که مجلس حوزه نظارتی و قانونگذاری است و در این عرصه بایستی قوه مجریه که بیش از هفت سال است با یک رئیس جمهور و تیم اجرایی امور را د ر دست گرفته پاسخگوی مشکلات و مسائل باشد.
اینکه رسانه های جریان خاص نوک تیز انتقادات و مطالبات خصوصا صنفی و معیشتی را به سمت مجلس گرفته اند و دولت را نادیده می گیرند بیشتر وجه سیاسی دارد تا دغدغه مندی برای مردم. هر چند که مجلس یازدهمی ها بایستی همین مطالبات را به طور جدی از دولت داشته باشند و در راستای تحقق شعار و وعده های انتخاباتی خود عمل کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.