حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : کسی که همت بر انجام کار خیری کرده در عمل به ان تسریع کند و آن را به تاخیر نیندازد.


» » زمانی که آمریکا نظاره‌گر گسترش داعش بود، ایران به عراق کمک کرد

نماینده فراکسیون پارلمانی «صادقون» تأکید کرد؛

زمانی که آمریکا نظاره‌گر گسترش داعش بود، ایران به عراق کمک کرد

زمانی که آمریکا نظاره‌گر گسترش داعش بود، ایران به عراق کمک کرد"حسن سالم" نماینده فراکسیون پارلمانی «صادقون» تأکید کرد که آمریکا سه ماه، نظاره‌گر گسترش داعش در عراق بود، ولی جمهوری اسلامی ایران حمایت مالی و تسلیحاتی از بغداد در برابر داعش را بر عهده گرفت.

...

به گزارش کاوش نیوز ، «حسن سالم» نماینده فراکسیون پارلمانی «صادقون» از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران از عراق در دوران مبارزه با گروه تروریستی داعش، قدردانی کرد.

سالم در گفت‌وگو با شبکه خبری «العهد» گفت: «آمریکا بدون هیچ واکنشی، سه ماه، نظاره‌گر گسترش داعش [در عراق] بود... ولی جمهوری اسلامی حمایت مالی و تسلیحاتی از عراق در برابر داعش را بر عهده گرفت».

وی تأکید کرد: «جمهوری اسلامی در حالی در برابر داعش، به عراق کمک کرد که هیچ سربازی از آن در کشور [عراق] حضور ندارد».

این نماینده عراقی بر این باور است، معاهده‌ای که در حال حاضر با آمریکا بسته خواهد شد، «پوششی برای باقی ماندن آن در عراق است».

سالم همچنین تأکید کرد که آمریکا «از تروریسم و داعش به عنوان بهانه‌ای برای باقی ماندن خود در عراق استفاده می‌کند».

در حالی آمریکا مدعی مبارزه با داعش است که «امیر عبد المنعم الساعدی» کارشناس مسائل امنیتی عراق اواخر اردیبهشت ماه گذشته از توطئه جدید نظامیان تروریست آمریکایی در این کشور خبر داد.

الساعدی تأکید کرد که گروهی از عناصر داعشی که در سوریه زندانی بودند، با چراغ سبز آمریکا فراری داده شدند؛ زیرا واشنگتن با این اقدام و به بهانه مبارزه با تروریسم، در پی توجیه حضور غیر قانونی خود در عراق است.

وی هشدار داد که «آمریکا رهبری طرحی را بر عهده دارد تا بتواند عراق را به سال 2014 بازگرداند تا توافقنامه امنیتی جدیدی با عراق منعقد کند و بغداد را ملزم کند تا نیروهای آمریکایی را در خاک خود باقی نگه دارد».

اخیرا نیز مذاکراتی بین عراق و آمریکا صورت گرفت و طرفین خبر داد که این مذاکرات ادامه خواهد یافت. ناظران می‌گویند که آمریکا از رهگذر این مذاکرات، در پی تثبیت حضور اشغالگرانه خود در عراق است.

انتهای پیام/فارس


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.