حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : براستی که مومن به منزله کفه ترازوست هر اندازه ایمانش افزوده شود امتحانش نیز سنگین تر می شود.


» » مخالفت با ترامپ جایگاه وزیر دفاع آمریکا را متزلزل کرد

یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع آگاه در کاخ سفید گزارش داد جایگاه وزیر دفاع آمریکا به دلیل مخالفت با رئیس‌جمهور این کشور در استفاده از نیروهای ارتش برای سرکوب معترضان به قتل یک شهروند سیاهپوست توسط پلیس، متزلزل شده است.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از تسنیم، شبکه خبری سی‌ان‌ان روز چهارشنبه به نقل از منابع آگاه در کاخ سفید گزارش داد که جایگاه «مارک اسپر» وزیر دفاع این کشور در پی مخالفت وی با خواسته دونالد ترامپ مبنی بر استفاده از نیروهای ارتش آمریکا برای سرکوب معترضان به قتل جورج فلوید توسط پلیس، به خطر افتاده است.

یک منبع آگاه در کاخ سفید به سی‌ان‌ان گفته است که پیش از این تنش‌هایی بین مارک اسپر و دونالد ترامپ به دلیل اینکه ترامپ برای وزیر دفاع یعنی بالاترین مقام نظامی کابینه خود هیچ احترامی قائل نیست، وجود داشته است.

به گفته این منبع آگاه که سی‌ان‌ان نامش را فاش نکرده است، مارک اسپر تأثیر بسیار کمی در تصمیم‌گیری‌ها داشته و لزوماً دنباله‌رو «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه بوده است و قطعاً اظهارات وی در نشست خبری امروز اوضاع را بدتر خواهد کرد.

سه نفر دیگر از افراد آشنا به مسائل داخلی کاخ سفید نیز به سی‌ان‌ان گفته‌اند که دونالد ترامپ و تنی چند از اعضای کابینه وی از جمله «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی نارضایتی خود را از اظهارات اخیر مارک اسپر ابراز داشته‌اند.

یکی از مقامات کاخ سفید در مصاحبه با سی‌ان‌ان مدعی شده است که نارضایتی ترامپ و برخی دیگر از مقامات آمریکایی از اظهارات اخیر وزیر دفاع این کشور نه به دلیل محتوای اظهارات وی، بلکه به این دلیل بوده که او در یک محفل عمومی با نظر رئیس‌جمهور درباره استفاده از نیروی نظامی برای مهار اعتراضات در آمریکا مخالفت کرده است.

وزیر دفاع آمریکا درباره احتمال به‌کارگیری نیروهای ارتش این کشور برای سرکوب اعتراضات نیز اظهار داشت: «گزینه استفاده از این نیروها همیشه تنها به عنوان آخرین راهکار مطرح است. این گزینه تنها در اضطراری‌ترین و حساس‌ترین شرایط مورد استفاده قرار می‌گیرد. ما اکنون در این شرایط قرار نداریم و من از این گزینه حمایت نمی‌کنم.»

دوشنبه گذشته یک افسر سفیدپوست در آمریکا یک مرد سیاه‌پوست غیرمسلح را در شهر مینیاپولیس به قتل رساند و پس از آن ایالت مینه‌سوتا و چندین ایالت دیگر آمریکا شاهد برگزاری تظاهرات گسترده مردمی در اعتراض به تبعیض و همچنین رفتار نژادپرستانه و وحشیانه پلیس با سیاهپوستان بوده است.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا از زمان شروع اعتراضات تاکنون چندین بار به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم معترضان را تهدید کرده است. وی اصرار دارد که برای سرکوب اعتراضات، علاوه بر نیروهای پلیس و نیروهای گارد ملی آمریکا از نیروهای ارتش نیز استفاده کند.

ترامپ روز دوشنبه در یک نشست ویدیویی با فرمانداران ایالت‌های این کشور اعلام کرد که دولتش قصد دارد هزاران نفر از معترضان به قتل یک شهروند سیاهپوست توسط پلیس را بازداشت و اعتراضات را به‌شدت سرکوب کند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.