حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : بالاترين عبادت، عفّت شكم و شهوت است.


» » واکنش اروپا به تصمیمات جدید آمریکا درباره برجام

۳واکنش اروپا به تصمیمات جدید آمریکا درباره برجام کشور اروپایی عضو برجام از تصمیم اخیر آمریکا برای پایان دادن به معافیت‌های تحریمی جمهوری اسلامی ایران ابراز تاسف کرده‌اند.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از رویترز، آلمان، فرانسه و انگلیس روز شنبه از تصمیم آمریکا برای پایان دادن به معافیت‌های تحریمی ایران که اجازه همکاری با تاسیسات هسته‌ای تهران را می‌داد، انتقاد و از این تصمیم ابراز تاسف کردند.

بر اساس این گزارش، 3 کشور اروپایی با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند: ما عمیقا از تصمیم آمریکا برای پایان دادن به 3 معافیت تحریمی علیه ایران متاسف هستیم.

این بیانیه افزود: 3 پروژه که مورد تاکید و حمایت قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل است، در خدمت منافع منع اشاعه تسلیحات این پروژه‌ها بوده و به جامعه بین‌المللی اطمینان می‌دهد که ماهیت فعالیت‌های هسته‌ای ایران، کاملا مسالمت آمیز است.

معافیت‌ها به شرکت‌های روسی، چینی و اروپایی اجازه می ‌داد تا برای بازطراحی رآکتور آب سنگین اراک، تامین اورانیوم غنی شده برای رآکتور تحقیقاتی تهران و انتقال سوخت هسته‌ای به خارج از ایران، همکاری کنند.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که تا دو ماه آینده، معافیت‌های تحریمی ایران ذیل برجام به پایان می‎رسند و دیگر تمدیدی صورت نخواهد گرفت.

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا با بیان اینکه ایران برنامه‌ها و فعالیت‌های هسته‌ای خود را افزایش داده است، گفت که تشدید این فعالیت‌ها تنها باعث فشار بیشتر آمریکا روی ایران می‌شود.

دولت آمریکا از زمان خروجش از برجام در اردیبهشت‌ماه 1397 تاکنون تحریم‌های گوناگونی را علیه بخش‌های مختلف اقتصاد ایران وضع کرده و حتی اتباع و شرکت‌های خارجی را به بهانه ارتباط با ایران هدف تحریم‌های خود قرار داده است.

از سوی دیگر، کارشناسان آمریکایی و نهادهای بین‌المللی اذعان کرده‌اند که اثر تحریم‌های آمریکا بر اقتصاد ایران تخلیه شده و آمریکا ابزار تحریمی بیشتری برای اعمال فشار بر اقتصاد ایران در اختیار ندارد.

انتهای پیام/


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.