حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : کسی که همت بر انجام کار خیری کرده در عمل به ان تسریع کند و آن را به تاخیر نیندازد.


» » بازگشایی مشاغل پررفت و آمد تا پایان اردیبهشت

بازگشایی مشاغل پررفت و آمد تا پایان اردیبهشترئیس جمهور گفت: امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌ها از سوی مردم بتوانیم ظرف ۲ هفته آینده یا نهایتاً تا پایان اردیبهشت مشاغل و مراکز پر رفت و آمد و پرتجمع را به شرط تحقق شرایط لازم بازگشایی کنیم.

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از مهر، حجت‌الاسلام حسن روحانی امروز (پنج‌شنبه) در جلسه رؤسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله کرونا گفت: آرامش نسبی به وجود آمده در برخی استان‌ها و شهرستان‌ها به دلیل همکاری خوب مردم با مسئولین و جدی گرفتن هشدارها و توصیه‌های بهداشتی بوده است.

وی با بیان اینکه جدی گرفته شدن هشدارها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم موجب شده که شاهد وضعیت سفید در برخی از شهرهای کشور باشیم، افزود: بر اساس گزارش وزارت بهداشت در شهرهایی که وضعیت زرد و نزدیک به سفید دارند، مردم بالای ۸۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده‌اند.

رئیس جمهور گفت: رفتار هوشمندانه و قاعده‌مند مردم ایران یک افتخار بزرگ است و نشان از رابطه خوب و قوی میان مردم و نظام و اعتماد به مسئولان پزشکی کشور دارد.

روحانی افزود: گسترش و توسعه تست‌های تشخیصی و همچنین شناسایی موارد مشکوک با اجرای طرح غربالگری وزارت بهداشت در کنار همراهی مردم در عمل به توصیه‌های بهداشتی و قرنطینه‌سازی مبتلایان موجب کاهش مراجعات به مراکز درمانی شده است.

وی گفت: با کاهش مراجعه مردم به بیمارستان‌ها، کادر درمانی و پزشکان امکان بیشتری برای مراقبت از بیماران بستری دارند.

رئیس جمهور در ادامه تلاش شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی و تحقیقاتی برای ساخت اقلام بهداشتی مورد نیاز از جمله کیت تشخیص، ماسک، دستگاه تنفس مصنوعی و دستکش را افتخارآمیز دانست و اظهار داشت: تلاش برای اقدامات بعدی در ساخت واکسن و داروی این بیماری نیز توسط شرکت‌های دانش‌بنیان در حال انجام است که امیدواریم این مسیر تداوم یابد.

روحانی همچنین با اشاره به سطح‌بندی شهرها و استان‌ها در سه وضعیت سفید، زرد و قرمز، گفت: مسئولین کمیته‌های درمانی، امنیتی، اجتماعی و تبلیغات و رسانه همچنان در تلاش هستند، تا با فعالیت گسترده درمانی، اجرای پروتکل‌ها و نظارت بر آن و اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی به موقع با تبدیل نقاط قرمز به زرد و سپس به سفید، مناطق سفید کشور در مورد این بیماری را افزایش دهد.

وی اظهار داشت: امیدواریم وزارت بهداشت در کنار اعلام آمار روزانه وضعیت بیماری از نظر ابتلاء، بستری، ترخیص و فوت بیماران آمار تبدیل شدن شهرها از وضعیت قرمز به زرد و زرد به سفید را اعلام کند و شاهد روزی باشیم که تعداد مناطق قرمز در کشور به پایین‌ترین سطح برسد.

رئیس جمهور گفت: تقسیم‌بندی شهرها و مناطق مثل وضعیت سفید، زرد و قرمز ما را از مرحله فاصله‌گذاری هوشمند به بازگشایی هوشمند می‌رساند، به گونه‌ای که در هر شهری که مردم فاصله‌گذاری هوشمند را بهتر اجرا کرده باشند، می‌توان شرایط بهتر را برای بازگشایی هوشمند مراکز و فعالیت‌ها اعلام کرد.

روحانی افزود: بر اساس گزارشی که مسئولین کمیته‌های درمانی، امنیتی و اجتماعی در این جلسه دادند، بر اساس شاخص‌های تعیین شده شهرستان‌های سفید به زودی معرفی خواهند شد و شرایط باز فعالیت مشاغل کسب و کارها، اماکن مذهبی و به طور کل تعدیل محدودیت‌ها اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه در خصوص مشاغل پر رفت و آمد و پرتجمع در شهرهای سفید پروتکل‌های خوبی از سوی مسئولان ذیربط تدوین شده که در جلسه آینده ستاد ملی اعلام خواهد شد، گفت: امیدواریم با رعایت پروتکل‌ها از سوی مردم بتوانیم ظرف ۲ هفته آینده یا نهایتاً تا پایان اردیبهشت مشاغل و مراکز پر رفت و آمد و پرتجمع را به شرط تحقق شرایط لازم بازگشایی کنیم.

رئیس جمهور گفت: در شرایط و پروتکل‌های مربوط به الزام و ضرورت استفاده از ماسک به مرحله‌ای رسیده‌ایم که نگرانی برای تأمین آن وجود ندارد. ضمن آنکه تمهیداتی در نظر گرفته شده که وزارت بهداشت و درمان استفاده از ماسک را سهل‌تر تعریف و معرفی می‌کند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.