حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : دو رکعت نماز شخص متاهل برتر از هفتاد رکعت نمازی است که شخص مجرد می خواند.


» » تکلیف ضدّ خرابکاری برای یک عنصر امنیتی دولت/ نظر اکثریت مردم ایران درباره "پزشکان بدون مرز" چیست!؟

روزنامه همشهری، ارگان شهرداری تهران به تازگی در گزارشی، بروز اغتشاش و اعتراض در پسا کرونا را " انتظار معقول صاحب‌نظران و خبرگان" نامیده است!

...

به گزارش کاوش نیوز به نقل از مشرق نیوز: خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم.

 

***   

 

نظر اکثریت مردم ایران درباره "پزشکان بدون مرز" چیست!؟

حزب اصلاح‌طلب اتحاد ملت به تازگی در خلال بیانیه‌ای ۱۰ بندی که پیرامون ابعاد سیاسی و اقتصادی ویروس کرونا منتشر کرد؛ نوشت:

"اتصال به جهان و پذیرش تعامل با دیگران بدون هرگونه توطئه‌اندیشی، به نفع مردم و حاکمیت است. رخ‌داد مسایلی چون آنچه با پزشکان بدون مرز شد، قطعا مورد تایید اکثریت مردم ایران نیست. "

به گزارش اعتمادآنلاین، حزب اتحاد همچنین در مقدمه بیانیه خود نیز تأکید می‌کند: در این شرایط لازم است تا با مسئولیت‌پذیری، عوامل ماورایی و توطئه‌های داخلی و خارجی را عامل وضع موجود جلوه ندهیم و بپذیریم که دست کم در پیدایش دو ضعف اقتصادی و سرمایه اجتماعی پایین که بر مدیریت شرایط سخت فعلی موثرند، بیش از هر چیز «از ماست که بر ماست».[۱]

 

*جالب است که جریان سیاسی خاص، خواسته نامعقول خود مبنی بر تعامل بی‌قید و شرط و از سر خوشبینی با جهان را در بطن "برجام روحانی" جستجو می‌کرد اما با سر به سنگ خورد و گویا خیالی برای درس گرفتن هم ندارد.

و این عزم نداشتن برای درس گرفتن از رخدادها! شائبه‌هایی مبنی بر مأموریت داشتن را ایجاد می‌کند...

از طرفی مدعای بی‌اتصالی ایران به جهان و ردّ تعامل از سوی کشورمان نیز یک مدعای اتهام‌گونه و بی‌سند است که اصلاح‌طلبان برای پیشبرد مقاصد خود بیان می‌کنند و گرنه ایران اسلامی با ظرفیت‌های اقتصادی و امنیتی خود یک شریک مطمئن برای بسیاری از کشورهای جهان به شمار می‌رود که راهی برای عبور از او وجود ندارد و روابط ایران با بسیاری از کشورهای جهان نیز برقرار است. (به سخن دیگر اینکه باید پذیرفت منظور چپ‌ها از جهان فقط یک کشور و آن آمریکاست!)

در بحث پزشکان بدون مرز نیز چیزی که در ورای ادعای حزب اتحاد ملت، قرار دارد؛ خواسته اکثریت مردم ایران برای عدم تحقیر ملی و جلوگیری از پهن شدن بستر برای ایجاد ناامنی در ایران است.

مع‌الوصف، مقامات حزب اتحاد طوری درباره پزشکان بدون مرز سخن گفته‌اند که انگار اخبار رسانه‌ها را نخوانده‌اند...

اخباری مبنی بر اینکه در تیم اعزامی این پزشکان به ایران هیچ متخصصی وجود نداشته است، تجهیزات همراه آنها بسیار کم و غیر قابل اعتنا بوده است، ایران هیچ نیازی به این کمکهای غیر قابل اعتنا نداشته است و سوابقی مبنی بر ردّ پای منافقین در سازمان پزشکان بدون مرز نیز به چشم می‌خورد.

گفتنیست، اگر مقامات حزب اتحاد ملت از "مطالعه خوب" برخوردار بودند؛ به روشنی در کتب منتشره از سوی رجال آمریکایی می‌خواندند که ایرانی‌ها نسبت به آمریکا یا همان "جهان اصلاح‌طلبان" دچار دشمنی ذاتی هستند. و آنگاه یقینا مطالبات سیاسی خود را به اکثریت مردم ایران ربط نمی‌دادند!

در همین راستا، تشییع میلیونی سردار سلیمانی هم برای اهل عبرت و بصیرت؛ پیام‌های واضح‌تری درباره نظر اکثریت مردم ایران داشت...

 

***

 

ارگان شهرداری تهران در گزارشی مدعی شد:

بروز اغتشاش و اعتراض در پسا کرونا " انتظار معقول صاحب‌نظران و خبرگان" است!

روزنامه همشهری، ارگان شهرداری تهران، طی گزارشی در شماره شنبه گذشته خود که با عنوان "هشدار نسبت به تنش‌های پساکرونا" منتشر شد، نوشت: اعتراضات ناشی از رکود و بیکاری موج دیگر اتفاقاتی است که مراکز پژوهشی و کارشناسان سیاسی و اقتصادی پس از موج تورم و گرانی‌های ۳سال اخیر پیش‌بینی می‌کنند. بیماری فراگیر کرونا در نقطه اوج حوادث عجیب و غیرمعمول سال‌های اخیر کشور، بزنگاه تاریخی بزرگ کشور در این سلسله رویدادها شده‌ و بروز تبعات سیاسی و اجتماعی منفی ناشی از آن انتظار معقول صاحب‌نظران و خبرگان در ماه‌های آینده است.

در این گزارش همچنین به نقل از مصطفی معین، ‌ از وزرای دولت اصلاحات می‌خوانیم:

"با توجه به تشدید فشارهای اقتصادی بر دهک‌های پایین جامعه، افزایش بیکاری جوانان و نارضایی‌های مزمن، احتمال تکرار تنش‌های اجتماعی  یا سیاسی مانند ۳ - ۲ ساله اخیر فارغ از جناح‌بندی‌های سیاسی وجود دارد".[۲]

 

*دقت شود که ارگان شهرداری تهران در تیتر گزارش خود از "هشدار" سخن می‌گوید اما در متن از " انتظار معقول صاحب‌نظران برای اغتشاش" می‌نویسد!

جالب است که در تمام این گزارشِ مدعی هشدار اما حتی یک جمله مبنی بر اینکه اغتشاش و تجمع خیابانی راه رفع مشکلات اقتصادی نیست! به چشم نمی‌خورد...

ماجرا وقتی جالبتر می‌شود که بدانیم پیروز حناچی، شهردار تهران نیز یکی از هواداران به خیابان آمدن مردم برای اعتراض است و قبل از شیوع ویروس کرونا هم چنین راه خطرناکی را پیش پای مردم گذاشته بود! [۳]

در بحث مصطفی معین نیز باید دانست که او نفر چندم از لیست سران اصلاحات است که پس از حجاریان، جلودارزاده، مبلغ، حق‌شناس و تاجیک؛ بر وقوع اغتشاش در ایران پساکرونا تأکید کرده است و جالب اینکه همانند گزارش همشهری؛ در تمام صحبت‌های این افراد ولو یک جمله هم در مذمت اغتشاش و اعتراض خیابانی دیده نمی‌شود.

این حرکت خزنده که معقّب "فتنه اقتصادی" است و می‌رود تا آبان ۹۸ و دیماه ۹۶ را تکرار کند در حالی است که مجدداً باید تأکید کرد که اولا شرایط ایران به هیچ وجه از بسیاری از کشورهای دیگر جهان سخت‌تر نیست و ثانیا راه رفع مشکلات نیز هرگز تجمع و اعتراض خیابانی نیست زیرا این رفتارها بر صعوبت مشکلات می افزاید.

این دعوت زیر پوستی مردم به اغتشاش که صراحتا یک رفتار براندازانه است در حالی است که شاهدیم در کشور ایتالیا و علیرغم عملکرد بد حاکمیت این کشور در مقابله با کروناویروس اما به دلیل فعالیت مطلوب خواص و رسانه‌ها؛ محبوبیت دولت نخست‌وزیر کنته در نظرسنجی‌ها افزایش یافته است.

مقایسه این رخداد با طریقی که اصلاح‌طلبان برای به آتش کشیدن کشور در پیش گرفته‌اند؛ حقایق زیادی را برملا می‌کند...

 

***

 

تکلیف ضدّ خرابکاری برای یک عنصر امنیتی دولت

محمود واعظی، فعال امنیتی سابق و رئیس دفتر رئیس‌جمهور روحانی به تازگی در یادداشتی که خبرگزاری دولتی ایرنا آنرا منتشر کرد، پیرامون توفیقات دولت در ایام مبارزه با کرونا نوشته است:

"توفیق روز مبادا نتیجه دوراندیشی روزهای عافیت است. اینکه با وجود فشار سنگین خارجی، در دو سال گذشته توانستیم محدودیت‌های تحمیلی در فروش نفت را جبران و اقتصاد را تقریباً بدون نفت اداره کنیم، نتیجه سرمایه‌گذاری ویژه در تولید و زیست‌بوم دانش‌بنیان در سال گذشته بوده است. اینکه در نبرد همزمان با تحریم و کرونا، توانسته‌ایم همزمان با مداوای بیماران، بهتر از خیلی کشورهای دیگر مایحتاج عمومی را تأمین کنیم و قفسه‌های فروشگاه‌ها را پر نگاه داریم، نشانه تاب‌آوری سیستم اداره کشور و دوراندیشی سیاستگذاران است. اینکه در شرایطی که حتی بعضی کشورهای توسعه یافته از کمبود ظرفیت بیمارستانی برای مداوای بیماران کرونایی رنج می‌برند، تخت‌های بیمارستانی ما تکافوی بیماران کشور را می‌کند و حتی ظرفیت اضافه هم داریم، نتیجه سرمایه‌گذاری سال‌های پیشین درطرح تحول سلامت است. اجرای نسبتاً دقیق مراحل مختلف فاصله‌گذاری اجتماعی هم، جز با شبکه ارتباطی توسعه‌یافته و زیرساخت‌های تقویت شده الکترونیکی در کشور مقدور نبود. "

او همچنین می‌افزاید: دوستانی که با وجود این تمهیدات، دوراندیشی‌ها و کارنامه قابل دفاع کشور در مقابله با کرونا، امروز دولت را متهم یا تخریب می‌کنند، بیشتر از دولت به کلیت کشور و نظام جفا می‌کنند.[۴]

 

*آقای واعظی کاملا درست می‌گوید!

اما نکته اینجاست که اگر او زودتر از این، اقدام به بیان چنین مثبتاتی کرده بود و در مقابل "سیاه‌نمایی" که گویا نمی‌داند بذرافشانی آن صراحتا از داخل خودِ دولت نیز صورت گرفته است؛ ایستاده بود؛ امروز نه تنها برخی نمرات مطلوب کارنامه دولت باورپذیرتر بود بلکه چند صد نفر هم در اعتراضات بی‌بنیاد آبان ۹۸ و دیماه ۹۶ کشته نمی‌شدند...

واعظی اگر خود جزو این حلقه اغتشاش‌ساز و حامی فرماندهان اغتشاش نیست و اگر واقعا مایل است کارنامه مطلوب دولت جمهوری اسلامی دیده شود؛ حتما باید چند مقوله را در داخل ستاد دولت پیگیری کند...

اول اینکه چرا "ستاد تبلیغات اقتصادی" نه تنها فعالیت خاصی ندارد بلکه شاهد هیچ تبلیغ اقتصادی (جز در یادداشت آقای واعظی!) هم از سوی این ستاد نیستیم.

ضمن اینکه وظیفه این ستاد در جریان گرانی یک شبه قیمت بنزین چه بود و آیا اِهمالی در این زمینه صورت گرفته است یا خیر!؟

دوم اینکه باید تکلیف این مقوله روشن شود که چه کسانی و چرا در داخل ستاد دولت و البته در منصه عمومی اصرار دارند که "حکایت اغتشاشات آبان ۹۸ همچنان باقیست"!؟ و چه کسانی از داخل حلقه آقای روحانی بودند که بی‌اعتنا به اقدامات دولت از این گفتند که ایران در "شرایط ته درّه" قرار دارد؟

و سوم اینکه آقای واعظی که سابقه امنیتی هم دارند چرا تاکنون درباره سیاه‌نمایی‌های اقتصادی خبرگزاری دولت و ماساژ پروژه اغتشاش در این خبرگزاری [۵] حساس نشده‌اند تا مجبور به نوشتن یادداشت برای جبران کم‌کاری‌ها و دفاع از مثبتات عملکرد دولت نشوند!؟

از این دست موارد بسیار است و ما فقط به گفتن چند مورد بسنده کردیم...

بدیهیست که اگر فرماندهان فتنه اقتصادی که رخدادهای دیماه ۹۶ و آبان ۹۸ را با کنترل از راه دور مدیریت کرده‌اند؛ نفوذی در داخل ستاد دولت داشته باشند؛ نه مقولات فوق‌الذکر محقق خواهند شد و نه انتظار واعظی برای درک مثبتات عملکرد دولت به واقعیت خواهد پیوست!؟

 

***

 

۱_ https://etemadonline.com/content/۴۰۰۵۱۶

۲_ http://newspaper.hamshahrionline.ir/id/۹۸۵۲۸

۳_ mshrgh.ir/۱۰۱۳۸۱۸

۴_ www.irna.ir/news/۸۳۷۵۴۵۹۰/

۵_ mshrgh.ir/۱۰۵۸۹۵۱


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.