حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : آراستگی از اخلاق مومنان است.


» » نبرد علیه کرونا نبردی انسانی است/ رژیم صهیونیستی نگران است هشتاد سالگیش را نبیند/ بسیاری از خاخام‌های یهود منتظر ظهور منجی هستند/ تمجید از شخصیت شهید «محمد باقر صدر»

نبرد علیه کرونا نبردی انسانی است/ رژیم صهیونیستی نگران است هشتاد سالگیش را نبیند/ بسیاری از خاخام‌های یهود منتظر ظهور منجی هستند/ تمجید از شخصیت شهید «محمد باقر صدر»دبیرکل حزب الله لبنان در سخنانش با تمجید از شخصیت شهید «محمد باقر صدر» گفت: عظیم ترین ویژگی شهید سید محمد باقر صدر همان اخلاص ایشان به امت بود و همه زندگی ایشان برای رضای خداوند بود.‎

...

به گزارش کاوش نیوز، سخنرانی امشب «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان  به‌مناسبت فرارسیدن نیمه شعبان (سالروز میلاد باسعادت حضرت صاحب العصر و الزمان مهدی موعود عجّل اللّه تعالی فرجه الشریف) صورت گرفت.
بر اساس گزارش المنار و روابط عمومی حزب الله همان طور که از پیش اعلام شده بود سخنرانی امشب نصرالله به مسائل فرهنگی و مذهبی اختصاص یافت.
سید حسن نصرالله در ابتدای سخنانش از تلاش‌های صورت گرفته در لبنان برای مقابله با کرونا تقدیر کرد و گفت:  از همه مسئولان دولت و همه وزارتخانه‌های ذیربط و همه مردمی که در لبنان در نبرد با ویروس کرونا به سرمی‌برند، بار دیگر تشکر می‌کنم.

سید حسن نصرالله نبرد علیه شیوع ویروس کرونا را نبردی انسانی دانست که ماهیتی دینی یا سیاسی یا نژادی ندارد.
وی در این زمینه همچنین از وزارت بهداشت این کشور تشکر کرد و افزود: به طور خاص از وزارت بهداشت و تیم‌های پزشکی که برای مقابله با شیوع کرونا در راستای سلامت لبنانی‌ها تلاش می‌کنند، تشکر می‌کنیم.
دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به تلاش‌های خستگی ناپذیر بخش درمانی برای مقابله با کرونا گفت: پیام‌های زیادی از طرف پزشکان مسلمان و سایر پرسنل پزشکی دریافت کرده است که نظیر همان چیزی است که مردان مقاومت در پیام های خود در جریان تجاوزگری ماه تموز سال 2006 میلادی (تجاوز 33 روزه رژیم اسرائیل به لبنان) گفتند.
سید حسن نصرالله خطاب به پرسنل پزشکی تصریح کرد: پیام شما به من رسید و گفته شما را شنیدم و بعد از خداوند متعال به شما امید بسته‌ایم.
وی خطاب به پزشکان گفت: به پرسنل پزشکی می‌گویم که پیام شما به من رسید و صحبت شما را شنیدم و بعد از خداوند امید به شما است‎.
وی تصریح کرد: اجازه بدید که به طور خاص از برادران و خواهران در جمعیت پیشاهنگی امام مهدی (عج) از کوچک و بزرگ تشکر کنم زیرا امروز، روز نیمه شعبان، روز ولادت امام مهدی (عج) است. امروز روز عید شما است.
سید حسن نصرالله در بخش مناسبتی به شهادت سید محمد باقر صدر هم اشاره کرد و افزود:  نهم آوریل مصادف با شهادت محمد باقر صدر و خواهر ایشان است. ایشان فیلسوفی اسلامی و مرجعی دینی بود.‎
وی با تمجید از شخصیت شهید صدر افزود: عظیم ترین ویژگی امام شهید سید محمد باقر صدر همان اخلاص ایشان نسبت به امت و فداکاری کامل ایشان بود؛ به گونه‌ای که هیچ ملاحظات شخصی وجود نداشت بلکه زندگی ایشان به طور کامل در راه رضای خداوند متعال بود.
سید حسن نصرالله در این زمینه به نقل قولی از شهید صدر درباره انقلاب اسلامی ایران و حضرت امام(رض) پرداخت و افزود: بزرگترین شاهد اخلاص سید محمد باقر صدر این بود که وقتی انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، ایشان تاکید کرد که امام خمینی (ره) هدف انبیاء الهی و رویای ایشان را تحقق بخشید.

‎دبیرکل حزب الله لبنان افزود: سید محمد باقر صدر گفت که در امام خمینی (ره) ذوب شوید؛ همانطور که ایشان در اسلام ذوب شدند. یعنی مردم در ولایت امام و رهبری ایشان ذوب شوند. لذا از منظر اخلاص، ایشان از انقلاب و امام خمینی (ره) و جمهوری اسلامی ایران پشتیبانی کردند.
سید حسن نصرالله همچنین در بخشی دیگر از سخنانش با اشاره به ایده «پیوند قلوب» و در خواست از مردم برای پیوستن به این کمپین گفت: ایده پیوند قلوب را شماری از علما در سراسر جهان مطرح کردند و ما با آن موافقت کردیم و این ایده‌ای خوب برای دعا برای تعجیل فرج امام مهدی (عج) و پایان شیوع کرونا است.‎ ما بر مشارکت به کمپین پیوند قلب‌ها تاکید می‌کنیم و طبیعتا از منازل خواهد بود.‎

 

 


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.