حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : سخن طيّب و پاكيزه را از هر كه گفت بگيريد ، اگرچه او خود ، بدان عمل نكند.


» » سریال پایتخت،از فراز تا فرود

در پایتخت ۶ تبلیغ دختر بازی ، حرمت شکنی نسبت به والدین و بزرگترها ، ایستادن مقابل پدر و مادر ، بد دهنی ، خانه مجردی ، دست بلندکردن روی بزرگتر ، فساد در فضای مجازی ، نگهداری از حیوانات خانگی ، سودآور بودن مواد مخدر ، زندگی لاکچری ,.......به تصویر کشیده شد.

...

به گزارش کاوش نیوز؛ شاید به جرات بتوان ادعا کرد یکی از موفق ترین و پر بیننده ترین فیلم های چند سال اخیر کشور سریال پایتخت به کارگردانی سیروس مقدم و نویسندگی خشایارالوند بوده است اما تغییر نویسنده این سریال ، آن را از آسمان آفتابی سوریه با مخ در خاک خشک و بی آب و علف سومالی زمین کوبید.

 با یک مقایسه عامیانه نه کارشناسانه درباره پایتخت های گذشته و قسمت ششم آن ، به راحتی میتوان تفاوت تهیه کننده ارزشی (سازمان فرهنگی اوج) را با تهیه کننده غیرارزشی امسال(فروردین ۱۳۹۹) به وضوح مشاهده کرد.

 در پایتخت ۵ تبلیغ استقامت، مبارزه با داعش، جانفشانی برای حفظ حریم خانواده ، احترام به پدر و حتی عکس پدر(بهبود) ، افتخار قهرمان ملی ، توجه و خدمت به پدر پیر، غرور ملی، خواندن نماز در شرایط سخت ، احترام به شعائر دینی و ساده زیستی به نمایش درآمد.

سریال پایتخت،از فراز تا فرود

  اما در پایتخت ۶ تبلیغ دختر بازی ، حرمت شکنی نسبت به والدین و بزرگترها ، ایستادن مقابل پدر و مادر ، بد دهنی ، خانه مجردی ، دست بلندکردن روی بزرگتر ، فساد در فضای مجازی ، نگهداری از حیوانات خانگی ، سودآور بودن مواد مخدر ، زندگی لاکچری ، پول پرستی ، رقص و آواز ، آلودگی صوتی ، عملهای زیبایی ، تزریق ژل و بوتاکس ، خالکوبی های نامتعارف و پنهان کاری جوانان مقابل والدین و حتی جفت گیری حیوانات در اینستاگرام دختران به تصویر کشیده شد.

 باتوجه به همه این نقص ها از مدیران صداوسیما دوستانه استدعا داریم برای ساخت قسمت آخر این سریال حتی اگر بهترین مسائل اخلاقی را هم رعایت کنند هزینه ای برآورد نکنند.

 حال برای اینکه تا حدودی ذهنیت شما عزیزان خواننده با حقایق پشت پرده این قسمت از سریال پایتخت همسو شود به گوشه هایی از آن اشاره می شود:

  -ارسطوعامل که حمل کننده ضریح و گلدسته بود و همه را با افتخار برای زیارت امام رضا علیه السلام می برد حال برای چک برگشتی به زندان افتاده میشود حامل موادمخدر و مدام از علائم گروهای شیطان پرستی استفاده میکند

 -نقی معمولی با ایجاد جای مهری بر پیشانی هم نیروهای ارزشی را مسخره میکند هم با رفتارهایش به سخره میگیرد. ضمن اینکه پس بازگشت از مکه ، بهتاش که در تمام قسمت های سریال مبلغ فساد اخلاقی است موقع توزیع آب_زمزم تبرکی، با اصطلاح مشروب خواران و به شکلی که ساقی گری بزم شراب را القا کند به ارسطوعامل میگوید: برای من سر پر بریز، برا بقیه ته استکانی.

سریال پایتخت،از فراز تا فرود

  -هما که درتمام قسمت های قبلی سریال اسطوره زنی درست کار و پاک است دراین قسمت به نقی درباره سفر دخترهایش برای اردوی رزمی و مسائل دیگر چندین بار دروغ میگوید و مخفی کارهای زیادی دارد.

-بهتاش که حرمت دایی خود (نقی) ، مادرش ، ارسطو و بقیه را نگه نمیدارد   مدام باوجود مخالفت مادرش جلوی او با دخترهای مختلف ارتباط میگیرد ، بزرگترهایش را به اسم صدا میزند ، شوخی های رکیک و خلاف ادب میکند و  هنرش فقط رقاصی و چشم چرانی است.

-سارا و نیکا دخترهای نقی که بدون اجاره پدر و مادر آب هم نمیخوردند دراین قسمت خود سر شدند ، بی اجازه پدرشان به اردو می روند و به نصاب ماهواره سفارش کار میدهند.

- رحمان و رحیم برادران رحمت که در قسمت های قبلی آدم های ساده ای بودند و به برادر بزرگشان احترام خاصی میگذاشتند ، دراین قسمت تریاکی شده و رحمت را کتک میزنند.

 - فهیمه که زنی ساده و با اخلاق بود، دراین قسمت ناگهان میشود زنی قرتی.

- جمیله همسر تقی که تا این قسمت خبری از او نبود ناگهان میشود بزن بهادر و راه به راه شوهرش را کتک میزند.

-بهروز پسر کوچک خانواده آقای فریبا که بسیار پرخاشگر و در توهین به بزرگترها و خبرچینی بعداز بهتاش نفر اول است.

- تغییر شدید محتوایی در قسمت ششم سریال پایتخت و انتخاب نویسنده ای به نام آرش عباسی که گرایش نرمی به سوی جریان اصلاحات دارد مرا یاد انتخاب اشتباه سال ۹۶ ریاست جمهوری می اندازد که با رای دادن به حسن فریدون(روحانی) جامعه به نابودی کشیده شد.

 

 اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.