حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : براستی که مومن به منزله کفه ترازوست هر اندازه ایمانش افزوده شود امتحانش نیز سنگین تر می شود.


» » عمر دروغ‌بستن به ایران تمام شده است/ سفارت آمریکا در بغداد را ببندید و سربازانمان را به خانه برگردانید

عمر دروغ‌بستن به ایران تمام شده است/ سفارت آمریکا در بغداد را ببندید و سربازانمان را به خانه برگردانیدسیاستمدار کهنه‌کار، ران پل که ۲۲ سال سابقه حضور در کنگره آمریکا را دارد طی یادداشتی نوشت دیگر هیچ اعتمادی به ادعاهای سران آمریکا علیه ایران ندارد.

...

به گزارش کاوش نیوز؛ مایک پمپئو در مؤسسه هوور دانشگاه استنفورد اعلام کرد حمله به سردار سلیمانی بخشی از یک راهبرد جدید برای ایجاد بازدارندگی علیه ایران بوده است. این سخنان او در حالی صورت می‌گیرد که تا به حال برای توجیه عملیات ترور سردار به حمله قریب‌الوقوع ایران به آمریکاییان در منطقه اشاره می‌شد و حتی ترامپ بر همین اساس ادعا کرده بود چند سفارت‌خانه آمریکا به عنوان هدف انتخاب شده بود.

وزیر خارجه دروغگوی آمریکا کم‌حافظه شده و حتی با همکارانش نیز هماهنگ نیست. مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا با حضور در یک برنامه تلویزیونی افشا کرد هیچ اخطاری از سوی نهادهای امنیتی آمریکا مبنی بر حمله قریب‌الوقوع نیروهای تحت امر سردار سلیمانی به مواضع آمریکاییان طی هفته‌های گذشته دریافت نکرده بود.

ترامپ که دیگر برای دروغ‌هایش نمیتوان کنتور انداخت در پاسخ به پرسش‌ها در این مورد که بالاخره ایران پیش از حمله آمریکا به سردار سلیمانی در حال تدارک برای حمله به مواضع آمریکا بوده یا خیر، آب پاکی را روی دست همه ریخت و گفت «واقعاً اهمیت ندارد».

توجیه حمله با اشاره به اسناد محرمانه‌ای که در اختیار هیچ‌کس قرار نمی‌گیرد، داد نمایندگان مجلس و برخی چهره‌های مستقل‌تر را نیز درآورده است. سیاستمدار کهنه‌کار، ران پل که ۲۲ سال سابقه حضور در کنگره آمریکا را دارد طی یادداشتی نوشت دیگر هیچ اعتمادی به ادعاهای سران آمریکا علیه ایران ندارد زیرا سال‌ها است بدون هیچ مدرک و سندی از حمله قریب‌الوقوع ایران به منافع آمریکاییان حرف می‌زنند.

عمر دروغ‌بستن به ایران تمام شده است/ سفارت آمریکا در بغداد را ببندید و سربازانمان را به خانه برگردانید

 

حمله به عین الاسد نشان داد حفظ جان آمریکاییان با حمله به ایران به دست نمی‌آید چون اتفاقاً چنین حمله‌ای جان سربازان آمریکا در منطقه را در خطر قرار می‌دهد.

وی می‌نویسد «چهار دولت قبلی ایالات متحده دائماً  دروغ گفتند تا با آن جنگ‌هایی را در عراق، افغانستان، سوریه، لیبی، صربستان و سومالی آغاز کنند و این فهرست ادامه دارد» و هشدار می‌دهد حفظ جان آمریکاییان با حمله به ایران به دست نمی‌آید چون اتفاقاً چنین حمله‌ای جان سربازان ما در منطقه را در خطر قرار می‌دهد.

به جای این کارها ران پل پیشنهاد می‌دهد «نیروهای ما را به خانه برگردانید و سفارت ما را در بغداد ببندید که به نماد تجاوزگری ما تبدیل شده است و بگذارید مردم خاورمیانه خودشان مشکلاتشان را حل کنند». همین که یک دفاع قدرتمند در اختیار ایالات متحده باشد برای جلوگیری از حمله به خاک آن کشور کافی است بنابر این آنچه در مورد منافع آمریکا در همه جای جهان گفته می‌شود تنها نتیجه «توهم نومحافظه‌کارانه حکومت  بر جهان از طریق لوله تفنگ» است که نه تنها «دیگر جواب نمی‌دهد»، بلکه «ما را فقیرتر کرده و در برابر حملات، آسیب‌پذیرتر» کرده، «موجب مرگ میلیون‌ها انسان بیگناه در آن سوی جهان شده» و تنها سودی که داشته «ثروتمندتر شدن نخبگان حاکم بر واشینگتن» بوده است.

اگر اظهارات عادل عبدالمهدی در پارلمان عراق را بپذیریم کار برای امثال پمپئوی دروغگو به شدت دشوارتر می‌شود. گفته می‌شود نخست‌وزیر عراق در جلسه پارلمان به نمایندگان خبر داده سردار قاسم سلیمانی به بغداد آمده بود تا پیغام ایران را در پاسخ به پیام عربستان سعودی به وی برساند و در واقع سفر او در مسیر دیپلماسی بوده است نه جنگ.

واقعیت آن است که آمریکاییان در ادعای دروغِ وجود تسلیحات کشتار جمعی در عراق که آن را بهانه حمله خود در سال ۲۰۰۳ میلادی قرار دادند، مجازات نشدند. طبیعی است که این دروغ‌گفتن به مذاق آنها شیرین آمده باشد. آنها هنوز در حال برداشت نفت عراق و غارت منافع آن سرزمین هستند در حالی که سال‌ها است دروغشان آشکار شده است. چرا یک دروغ دیگر نبافند و چرا به منابع یک کشور دیگر طمع نکنند؟

منابع

https://thegrayzone.com/۲۰۲۰/۰۱/۰۶/soleimani-peace-mission-assassinated-trump-lie-imminent-attacks

ttp://ronpaulinstitute.org/archives/featured-articles/۲۰۲۰/january/۰۶/why-i-don-t-trust-trump-on-iran

https://www.theguardian.com/world/۲۰۲۰/jan/۱۴/pompeo-says-killing-of-suleimani-is-part-of-bigger-strategy-to-deter-us-foes

منبع: مشرق نیوز


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.