حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هر کس که دو روزش مساوی باشد باخته است.


» » کرونا روی پارچه و لباس زنده می‌ماند؟

کرونا روی پارچه و لباس زنده می‌ماند؟به گفته برخی کارشناسان ویروس کرونا بر روی پارچه و لباس عمر کوتاهی دارد و زمان زنده ماندن آن بر روی این اجسام نسبت به زنده ماندن این ویروس در هوا کمتر است.

...

به گزارش کاوش نیوز؛ کارشناسان تلویزیونی ملی چین درباره زنده ماندن یا نماندن ویروس کرونا بر روی پارچه و لباس، می‌گویند: درصد انتقال ویروس از روی پارچه و لباس پایین است، به طور کلی زمان زنده ماندن این ویروس روی پارچه و لباس بسیار کوتاه‌تر از زمان زنده ماندن ویروس در هوا و ذرات ریز آب دهان و بینی است.

به گفته این کارشناسان این نوع ویروس بیشتر بر روی اجسام صاف و بدون سوراخ باقی می‌ماند به همین دلیل لازم نیست زیاد نگران وجود ویروس کرونا روی پارچه و لباس باشید.
این کارشناسان چینی بر شستن مداوم دست‌ها بسیار تأکید کردند و گفتند: دست‌ها بسیار مهم هستند باید دست‌ها را به خوبی و به روش درست بشوییم، اگر ممکن است لباس‌ها را در جایی که هوا جریان داشته باشد بگذاریم.

تشخیص علائم کرونا از آنفلوانزا
از زمان شیوع ویروس کرونا و گسترش آن ما به سلامتی خودمان بیش از پیش توجه می‌کنیم، اگر خود و یا اعضای خانواده‌تان علائمی مانند تب یا دمایی بالاتر از ۳۷.۷ درجه یا سرفه و سوزش گلو داشته باشند، آیا این نشانه‌ها حتما نشانه کرونا ویروس است یا خیر؟
به گفته کارشناسان چینی نمی‌توان به این سوال را با اطمینان پاسخ داد که فرد مبتلا به ویروس کرونا شده است یا خیر، اما تب و سرفه می‌تواند ناشی از سرما خوردگی میکروبی، حساسیت و استرس باشد.
بنابراین اگر به محله مشکوک به کروناویروس نرفته‌اید، یا اگر فردی در اطرافتان بیمار نبود، لازم نیست نگران باشید، تنها چند روز در خانه بمانید و وضعیت سلامتیتان را تحت نظر و مراقبت قرار دهید، در طول این مدت هر روز صبح تا شب دو بار دمای بدن خود را اندازه و تحت درمان قرار بگیرید.

با وجود نداشتن هیچ علائمی ممکن است به کرونا مبتلا شده باشیم؟
همچنین به گفته این کارشناسان برخی از بیماران مبتلا به کرونا ویروس ابتدا تب بالایی ندارند، اما بدن درد، دل درد و اسهال دارند، حتی تعدادی از مبتلایان هیچ نشانه‌ای ندارند و ویروس جدید تنها در دستگاه تنفسی افراد ظاهر می‌شود، اما این افراد می‌توانند ناقل ویروس باشند.
به همین دلیل اگر به محل شیوع کرونا ویروس رفته اید یا با بیماران مشکوک تماس داشته اید، باید خود را در خانه قرنطینه کنید و اگر نشانه‌های مشکوک داشتید در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید.
فراموش نکنید از ماسک استاندارد استفاده کنید تا از خود و اطرافیانتان محافظت کنید، در دوره شیوع ویروس کرونا نباید بیش از حد نگران باشید، زندگی منظم و روحیه شاد برای تقویت سیستم ایمنی بدن مفید است.
 
منبع: باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.