حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : برای بقا خلق شده اید نه برای نابودی و فنا و با مرگ تنها از جهانی به جهان دیگر منتقل می شوید.


» » وزیر خارجه انگلیس: اقدامات ایران در منطقه را نادیده نمی‌گیریم

در کنفرانس خبری مشترک با وزیر خارجه سعودی

وزیر خارجه انگلیس: اقدامات ایران در منطقه را نادیده نمی‌گیریم

وزیر خارجه انگلیس: اقدامات ایران در منطقه را نادیده نمی‌گیریم

 وزیر امور خارجه انگلیس تاکید کرد که بحران یمن فقط از طریق سیاسی حل و فصل می شود و باید برای توقف اقدامات خصمانه در آنجا تلاش کرد.

...

وزیر خارجه انگلیس: اقدامات ایران در منطقه را نادیده نمی‌گیریم

 

به گزارش کاوش نیوز، به نقل از پایگاه خبری النشره، فیلیب هاموند وزیر خارجه انگیس در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با عادل الجبیر همتای سعودی خود در شهر جده تصریح کرد: ما در مذاکرات با طرف سعودی به تلاش های کویت برای حل بحران یمن پرداختیم.

هاموند افزود: راه حل سیاسی تنها راه برای پایان دادن به بحران یمن است و باید برای توقف اقدامات خصمانه در آنجا تلاش کرد.

وی تصریح کرد: ما همچنین روند صلح در خاورمیانه و چالش ها در یمن و سوریه را بررسی کردیم.

هاموند در ادامه گفت: توافق هسته ای با ایران بدان معنا نیست که ما سایر اقدامات این کشور در منطقه را نادیده بگیریم.

وی تصریح کرد: ما با کشورهای عرب شورای همکاری برای حمایت از دولت وفاق در لیبی به عنوان دولتی مشروع توافق نظر کردیم. دولت وفاق ملی در لیبی باید از حمایت همه طرف های سیاسی برخوردار شود زیرا دولت مشروع است.

هاموند بدون اشاره به جنایات گروههای مسلح در سوریه و موارد گسترده نقض آتش بس از سوی آنها و محاصره شهرها و روستاها توسط آنها گفت: "نظام سوریه باید اقدامات خصمانه را متوقف و گذرگاههای انسانی برای رساندن کمک ها مهیا کند".

عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی نیز گفت: ما در مذاکرات خود پرونده های عراق و سوریه و روند صلح و بازسازی یمن را بررسی کردیم.

وی افزود: مواضع انگلیس با مواضع کشورهای عرب حوزه خلیج فارس درباره سوریه همسان است.

الجبیر بار دیگر بدون توجه به دخالت‌های گسترده نظامی و سیاسی عربستان در منطقه، ایران را به زعم خود به دخالت در امور کشورهای منطقه متهم کرد و گفت: مهم است که ایران به اصل حسن همجواری و عدم دخالت در کشورهای منطقه پایبند باشد.

وی همچنین ایران را به زعم خود به دخالت در امور داخلی عراق متهم کرد و از تهران خواست تا "اگر خیر و صلاح عراق را می خواهد"، از عراق دست برداشته و از آن خارج شود.

الجبیر در ادامه سیاست‌های خصمانه کشورش علیه ایران مدعی شد که ایران در عراق فتنه انگیزی می‌کند. او ادعا کرد: علت فتنه در عراق همان سیاست‌های طائفه‌ای ایران در آنجا است.

وزیر خارجه سعودی بدون اشاره به سیاست های ویرانگر کشورش در منطقه گفت: ایران باید سیاست های خود را تغییر دهد تا جهان به طور عادی با این کشور تعامل کند.

وی سپس مدعی انزوای ایران و به زعم خودش حمایت تهران از تروریسم در منطقه شد و گفت: علت انزوای ایران، حمایت از تروریسم در منطقه است.

او ادعا کرد که با همتای انگلیس خود درباره آنچه آن را لزوم متوقف کردن دخالت های ایران در امور منطقه خواند، اتفاق نظر کرده است.

وزیر خارجه سعودی در تداوم اظهارات خصمانه اش گفت: این خود ایران است که خودش را از طریق حمایت از تروریسم و شبه نظامیان در سوریه و عراق منزوی کرده است.

حسین جابری انصاری سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیش از این از عادل جبیر خواسته بود بجای تلاش در جهت فریب افکار عمومی و تحریف واقعیت ها، فراموش نکند که کشورش هم اینک و در سطح بین المللی بعنوان اولین و خطرناکترین حامی تروریسم و گسترش نا امنی در جهان شناخته می شود.

جبیر درباره مسائل مربوط به حج ایرانیان مدعی شد که ایران این توافقنامه را امضا نکرد و خواهان مزایایی شد که باعث هرج و مرج می شود و برای سایر حجاج کشورهای جهان تنگنا ایجاد می کند.

وی ادعا کرد: عربستان نیازهای ایرانی‌ها را به طور کامل پاسخ گفت و بارها اعلام کرده است که از همه حجاج استقبال می کند.

انتهای پیام/


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.