حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : کسی که از گناه توبه کرده مانند کسی است که گناه نکرده است.


» » افزایش قیمت بنزین در کمیسیون تلفیق مخالفان سرسختی داشت/ طرح آشوب آمریکا در ایران برای دی و بهمن ماه سال جاری بود

افزایش قیمت بنزین در کمیسیون تلفیق مخالفان سرسختی داشت/ طرح آشوب آمریکا در ایران برای دی و بهمن ماه سال جاری بودعضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بهتر بود سران قوا حرف مخالفین را دقت می‌کردند که بتوانند گزینه بهتری را اجرایی کنند تا به مردم خیلی فشار وارد نشود و مردم آمادگی لازم برای پذیرش شرایط جدید را داشته باشند.

...

به گزارش کاوش نیوز؛ ابوالفضل حسن بیگی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی درگفتگو با راه آرمان؛ با بیان اینکه مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی به منظور افزایش قیمت بنزین چهار گزینه تهیه کرد، گفت: طرح‌های یاد شده در مجلس و کمیسیون تلفیق مطرح شدند که هیچ کدام رأی نیاوردند و این مسئله به سران قوا ارجاع داده شد که یکی از چهار گزینه را سران قوا اجرایی کردند.

در سه دهه گذشته همواره با معضل عدم اجرا برنامه مواجه بوده‌ایم

وی با اشاره به اینکه شاهد هستیم که بیش از یک سال همواره دولت با کمبود اعتبارات شدیدی در جهت اداره کشور مواجه است، ابراز کرد: از سوی دیگر موضوع قاچاق سوخت یکی از معضلات اصلی کشور است و همواره این مسئله مطرح بوده است که متأسفانه چند سال به این برنامه اعتنا نشده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: طی سه دهه گذشته و پس از دوران جنگ همواره با معضل عدم اجرا شدن برنامه‌ها مواجه هستیم به این معنی که اگر هر سال بر اساس برنامه توسعه همانند افزایش ده درصدی نرخ آب، برق، گاز  و ... افزایش 10 درصدی حامل‌های سوخت را داشتیم، در این عرصه معضلی به وجود نمی‌آمد.

حسن بیگی تصریح کرد: کاهلی صورت گرفته توسط دولت‌ها در گذشته نیز وجود داشته و الان نیز وجود دارد که این امر کار درستی نیست و باید بر اساس برنامه فعالیت صورت گیرد.

ارائه چهار گزینه جهت افزایش قیمت بنزین از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: در دولت های گذشته هم شاهد هستیم که در بسیاری از برنامه ها عدول صورت گرفته است و زمانی که اینگونه گرفتاری ها به وجود می آید مجبور می‌شوند که اقدامی را انجام دهند که مورد پسند جامعه و مردم نیست.

وی بیان کرد: در مجلس شورای اسلامی چهار گزینه در خصوص افزایش قیمت بنزین مطرح شد؛ گزینه اول اینکه به هر نفر روزانه یک لیتر داده شود و چنانچه فردی سهمیه بنزین را مصرف نمی‌کند، هزینه آن به اندازه هر لیتر سه هزار تومان به حساب فرد واریز شود. گزینه دوم این بود که بنزین لیتری دو هزار تومان عرضه شود و گزینه سوم این بود که شصت لیتر بنزین به قیمت هزار تومان و بنزین آزاد به قیمت چهار هزار تومان عرضه شود و گزینه چهارم ارائه بنزین سهمیه بندی به قیمت هزار و پانصد تومان و هزینه آزاد سه هزار تومان بود که این گزینه توسط سران قوا اجرایی شد.

افزایش قیمت بنزین در کمیسیون تلفیق مخالفین سر سختی داشت

حسن بیگی گفت: مطالعات صورت گرفته توسط مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی بود که در کمیسیون تلفیق مخالفین سر سختی داشت که رأی نیاورد و در صحن علنی مجلس نیز رأی نیاورد؛ بنابراین خوب بود که سران قوا حرف مخالفین را دقت می‌کردند که بتوانند گزینه بهتری را اجرایی کنند تا به مردم خیلی فشار وارد نشود و مردم آمادگی لازم را داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چنانچه پیش از این بحث می‌شد مسئولان می‌توانستند هر قیمتی می‌خواستند تعیین و اعلام کنند، ابراز کرد: مدت‌ها است در رابطه با مسئله کارت سوخت مباحثی مطرح شده است؛ در این زمینه مردم می‌توانستند بنزین لیتری هزار تومان را در منازل خود انبار کنند و در کنار آن آتش سوزی به وجود آید و این موضوع خسارات زیادتری را به وجود بیاورد.

وی عنوان کرد: سران قوا در خصوص افزایش قیمت بنزین در جلسات متعدد بحث کرده‌اند و امروز یک نفر مقصر نیست و همه مقصر هستند؛ به این معنی که هر سه قوه به اندازه هم مسئول هستند و چنانچه کسی مخالف بوده است باید قبل از آن مخالفت خود را اعلام و با این مسئله ایستادگی می کرد.

سران قوا در راستای افزایش قیمت بنزین باید پاسخگو ملت ایران باشند

حسن بیگی با بیان اینکه ما عادت کرده‌ایم که چنانچه مشکلی پیش آید گردن دیگری بیاندازیم، اظهار کرد: همه مسئول هستیم و در این زمینه قوه قضائیه، مجلس شورای اسلامی و دولت باید پاسخگو ملت ایران باشند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی ها از سال های قبل برنامه ریزی کردند که جمهوری اسلامی ایران 22 بهمن سال گذشته را نبیند، تصریح کرد: زمانی که ملت رشید ایران در مقابل توطئه آمریکا ایستاد آنان برای آموزش بیش از دو هزار نفر سلطنت طلب تلاش کردند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: بیش از دو هزار نفر جدایی طلب و منافق در منطقه اقلیم کردستان در مناطقی که آمریکایی ها حضور دارند حتی در مناطق شمال سوریه برای آتش سوزی و مسائل دیگر آموزش داده می شوند.

طرح آشوب آمریکا در ایران برای دی و بهمن ماه سال جاری بود

وی ادامه داد: اقدامات منافقین در روزهای اخیر به این صورت بود که به منظور زجر دادن مردم و حضور در صحنه آنان بانک ها، پمپ بنزین ها، خانه ها و بازار را به آتش می کشیدند؛ این شیوه جدیدی بود برای اینکه مواد غذایی، لوازم خانگی و نیازهای اولیه مردم گران شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه طرح آمریکایی ها برای دی و بهمن ماه سال جاری بود، گفت: اقداماتی از سوی این دولت در بیروت و عراق رخ داده است که در آنجا هم تیرشان به سنگ خورده است؛ ما نیز باید هوشیار باشیم چرا که آمریکایی ها از هر بهانه به منظور پیش برد اهداف خود انجام می دهند.

حسن بیگی ابراز کرد: در اتفاقات اخیر تعداد زیادی از عناصر دستگیر شده تک تیرانداز بودند که در جاهای مختلف مردم را مورد هدف قرار می دادند؛ آنان صریحا اعتراف کرده اند که در خارج از کشور آموزش دیده اند و سلاح هایشان مجهز به صدا خفه کن بوده است تا افراد متوجه نشوند.

برنامه سلطنت طلبان ایجاد نا امیدی و نگرانی در بین مردم بود

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به قطعی اینترنت در روزهای اخیر گفت:  استفاده از نرم افزار ویز و پیام رسان ها از جمله مسائلی بود که توسط افراد سلطنت طلب صورت می گرفت و حتی افرادی که به منظور آتش سوزی برخی از منازل در شهریار دستگیر شدند به محض قطع اینترنت محل های خود را گم کردند و از مردم آدرس ها می پرسیدند.

وی افزود: چرا که آنان آموزش گرفته بودند که با استفاده از نرم افزار ویز فعالیت کنند و ویز یکی از سلاح‌های بسیار قوی اسرائیلی‌ها در داخل کشور ما است و آنان مطمئن بودند که اینترنت قطع نمی شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از اقدامات کارشناسان و متخصصان مخابرات  کمال تشکر را دارم چرا که با وجود قطع اینترنت ارتباط بانکی برقرار بود؛ چرا که یکی از برنامه های سلطنت طلبان این بود که برنامه های بانکی و پولی را در کشور قطع و با این اقدام مردم را نگران و نا امید کنند.

ملت ایران توطئه‌ها را به سرعت می‌شناسد/ بومی سازی اینترنت در گرو تخصیص اعتبارات

حسن بیگی بیان کرد: آمریکایی ها گمان می کردند که جمهوری اسلامی ایران همانند لیبی است؛ لذا ترامپ به آنان می گوید که اگر بتوانید تعدادی از مردم را به شهادت برسانید من بدون موافقت سازمان ملل از شما حمایت خواهم کرد؛ همان گونه که در لیبی این کار را انجام دادم، در حالی که سازمان ملل موافقت نکرد و آمریکا وارد این کشور شد و پس از آن کشورهای مزدور دیگری همچون انگلیس و فرانسه برای اینکه از نفت لیبی استفاده کنند وارد صحنه شدند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آنان نمی دانستند ملت ایران، ملتی است که به سرعت توطئه ها را می شناسد و پس از آن با ساماندهی در مقابل هر نوع تجاوز گارد می گیرد.

وی با تأکید بر اینکه ما باید زیر ساخت های شبکه ملی اطلاعات را تقویت کنیم و در این زمینه اعتبارات بیشتری را تخصیص دهیم، عنوان کرد: سه سال در مجلس شورای اسلامی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و دبیر شورای عالی فضای مجازی دکتر فیروز آبادی بارها اعلام کرده اند که اعتبار مورد نیاز است تا بتوانیم اینترنت را بومی سازی کنیم و حتی در سیستم آمریکایی ها و اسرائیلی ها نفوذ کنیم.

سیستم مخابرات ایران توانایی مقابله و خنثی سازی توطئه های آمریکا را دارد

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا در سیزده کشور همسایه با ایران پایگاه دارد و از طریق این پایگاه می تواند اوضاع کشورمان را رصد کند؛ اما باز هم سیستم مخابرات جمهوری اسلامی ایران به سرعت با این توطئه ها مقابله و تمامی آنها را خنثی می کند.

حسن بیگی تصریح کرد: اینکه رئیس جمهور آمریکا با خشم می گوید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را تحریم می کنیم؛ نشان دهنده شکست بزرگی است که آنان متحمل شده اند که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات را تحریم می کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم از امروز باید عقل به خرج دهیم و برای سال های آتی بر اساس برنامه اقدام کنیم تا مردم سالانه شاهد افزایش ده درصدی باشند.

سوء استفاده سیاسی از اتفاقات اخیر اقدامی ناصواب است/ سران قوا اگر از تصمیم افزایش قیمت بنزین احساس خطر می‌کردند باید جلوی کار را می‌گرفتند

وی تأکید کرد: اینکه افرادی بخواهند از این دسته اقدامات سوء استفاده سیاسی کنند باید بدانیم که این اقدام ناصواب است و  قطعا خون عناصر مظلومی که ریخته شده است اجازه نمی دهد که سوء استفاده ای صورت گیرد.

حسن بیگی بیان کرد: سران قوا از این تصمیم اگر احساس خطر می کردند باید همان جا جلوی کار را می گرفتند و محکم می ایستادند تا اصلاحاتی صورت بگیرد؛ نه اینکه اگر اقدامی صورت گرفته خوب باشد همه بگویند که ما انجام داده ایم و اگر بد بود بگویند دیگری کرده است؛ این مسئله مورد رضایت مردم قرار نمی گیرد و در آینده هم مردم پاسخ منفی به این نوع تفکر و فرهنگ خواهند داد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروزه دهکده جهانی واقعی شده است، تصریح کرد: تجارت، ارتباطات و مبادلات بین المللی امروز ما نیازمند عزم و سیستم قوی اینترنت است و چنانچه بخواهیم اعلام کنیم ارتباطات  ما با مشکل مواجه شده است؛ فروش نفت و صادرات اقلام مختلف از کشورمان با مشکل مواجه خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: چنانچه اعتبارات مورد نیاز برای شبکه ملی اطلاعات فراهم شود؛ متخصصان ما می توانند تمامی نیازهای ما را بر طرف کنند تا اینترنتی صد در صد ایرانی و بومی داشته باشیم و این مسئله عزم ملی و اعتبارات مورد نیاز را می‌طلبد.

انتهای پیام/


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.