حدیث روز :
امام رضا (ع) می فرماید : به ديدن يكديگر رويد تا يكديگر را دوست داشته باشيد و دست يكديگر را بفشاريد و به هم خشم نگيريد.


» » فرماندهان فتنه چگونه به آرزوی خود رسیدند!؟ / نقش آن ۷۷ نفر در بروز دومین پیش‌لرزه «فتنه اقتصادی»

۷۷ چهره ستادی اصلاح‌طلب در حالی در بیانیه خود در اشاره به آشوب‌های اخیر، انگشت اتهام را به سمت نظام اسلامی دراز کردند که افرادی از آنها نقشی مستقیم در کنترل از راه دور بلوا داشتند.

...

به گزارش کاوش نیوز : بیانیه اخیر ۷۷ چهره اصلاح‌طلب در اشاره به آشوب‌های اخیر در کشور اگرچه برخورد با بلواگران را "خشونت" نامید و خواستار مجازات سربازان وطن در برخورد با اشرار و عاملان ناامنی شد اما در فحوای خود حاوی شوق و سروری وصف‌ناشدنی هم بود!

شوق و سروری ناشی از دست یافتن به مقدمات یک آرزوی چندین ساله که برخی رجال جریان چپ همواره در برخی تریبون‌ها از آن حرف می‌زدند و ابعادش را ترسیم می‌کردند به این امید که روزی شاهد تحقق آن باشند.

آرزوی وقوع اغتشاش از جنوب تا شمال پایتخت ایران...

* نقش آن ۷۷ نفر در بروز دومین پیش‌لرزه «فتنه اقتصادی» / سعید حجاریان؛ از خیابانِ عام‌البلوی تا انقلابی شدن سراسر تهران!

درباره این آرزوی بزرگ اصلاح‌طلبان گفتنی‌های زیادی هست.

چه اینکه یک تأمل ساده در بیانیه اخیر آنها نشان می‌دهد که چپ‌ها بصورتی کاملا مجلسی و با یک ملودی آهسته؛ نه تنها از پذیرش وضع موجود و عهده‌گیری نقش اصلی در بی‌تدبیری‌های دولت و آفرین گفتن به روحانی گریخته‌اند بلکه با تصور اینکه "کسی خبر ندارد"! خرمن اغتشاشات دستاورد خود را نیز در بیانیه موصوف اینگونه درو کرده‌اند که:‌ "ایستادن در برابر مردم عاصی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست. "

ولی تصوّر آنها از بی‌خبری صحیح نیست و زودا که مشخص شود چه کسی مردم را عاصی کرد؟ چه کسی آدرس خیابان را به اوباش داد و چه کسی تحقق آرزوی خود را از دهانه تفنگ می‌جوید!؟

یکی از جالب‌ترین بخش‌های آن "گفتنی‌های بسیار"، نقش مستقیم افرادی از ۷۷ امضاکننده بیانیه فوق‌الذکر در بروز اغتشاشات اخیر و حمله به برخی مراکز حساس است.

«سعید حجاریان» یکی از امضاکنندگان همین بیانیه است.

امضاکننده‌ای که البته در بیانیه نمی‌گوید چند سال قبل، پس از درگذشت یک خواننده جوان و تجمعات شکل‌گرفته برای تشییع او؛ به مردم گفته بود که برای هر مطالبه‌ای به همین شکل عمل کنید و اهل ایجاد فشار اجتماعی یا همان آمدن به خیابان باشید! [۱]

او چندی قبل هم در یک مصاحبه اینگونه به اوباش پیغام داده بود که «هر یک از این اقشار مستعد اعتراض و حضور در خیابان هستند» و در ادامه تأکید می‌کرد: در شرایط عام البلوی امکان دارد مردم و نیروهای نظامی مقابل یکدیگر قرار بگیرند زیرا، سیاست خیابانی می‌شود. [۲]

حجاریان اما هرگز این نکته را نمی‌گفت که به خیابان آمدن جز در هنگامی که همه معترضین حاضر به حمل پرچم کشور نباشند ممکن و معقول نیست، مردم نباید در مقابل نیروهای نظامی قرار بگیرند و سیاست خیابانی یعنی فتنه!

نکته جالب‌تر نیز این است که "سعید" خیلی قبل‌تر از کسانی که اصرار دارند مقام معظم رهبری از طرح بدون پیوست دولت برای بنزین حمایت کرده‌اند؛ اصرار داشت این فکر را در جامعه تسرّی دهد که مسئول تمام رخدادهای کشور؛ رهبری است!

(زیرا در ماجرای بنزین؛ رهبر انقلاب نه از تصمیم دولت که از ساختار حکومتی کشور حمایت کردند و از همین رو بود که در روز اول انتشار سخنان معظم‌له کسانی از سیاسیون خارج‌نشین از عدم حمایت از تصمیم روحانی در این بیانات انتقاد کردند)

او زمانی در یک مصاحبه گفته بود: من اولویت را به بالا می‌دهم و وضعیت جامعه را مستقیماً به آن مربوط می‌دانم. [۳] و زمانی در صحبتی دیگر نیز تصریح کرد: رئیس جمهور واقعی، مقام رهبری است! [۴]

حجاریان در این اظهارات هم البته هیچ اشاره‌ای به "تکرار می‌کنم"، به انتخابات و به لزوم رأی خوب از سوی مردم نکرده و این مقوله را هم نگفته بود که اگر مسئولیت با رهبریست پس اساسا چرا انتخابات برگزار می‌کنیم و چرا اصلاح‌طلبان در سال ۸۸ برای رسیدن به قدرت ریاست جمهوری خود و خیابان‌ها را به آتش کشیدند!؟

کدهای در اختیار از تقلای سعید حجاریان برای خیابانی شدن سیاست؛ آنقدر زیاد است که شاید از خوانش تمام آنها خسته شوید...

او زمان دیگری هم صحبت‌هایی را پیرامون "انقلابی شدن جنوب تا شمال تهران" مطرح کرده بود! [۵]

* «مصطفی تاجزاده»؛ از عاصی کردن مردم تا یکی بودن با براندازان و پیوستن به "ناامیدان"!

نفر بعدی مصطفی تاجزاده است...

هم او که از امضا کنندگان بیانیه ۷۷ نفره است اما زمانی همسو با ترامپ و برای عاصی کردن مردم ایران گفته بود: این جامعه لجن است؛ گرسنه‌ایم و می‌خواهند بروند سواحل مدیترانه! [۶]

تاجزاده که البته همچون سایر دوستان اصلاح‌طلب خود حاضر نیست بگوید ایران جزو سیرترین کشورهای دنیاست و اگرچه دولت اصلاح‌طلبان مشکلاتی را پدید آورده اما دچار بحران نیستیم؛ همچنین در مقطعی دیگر نیز خیلی صریح و شفاف حرف آخر را زده و از این گفته بود که خیلی از حرف‌های ما اصلاح‌طلبان و براندازان یکیست...[۷]

تاجزاده البته صحبت‌هایی پیرامون اینکه اصلاح‌طلبان در انتخابات و در صورت ردّ صلاحیت رجال مسئله‌دار خود، به مردم ناامید! خواهند پیوست را نیز مطرح کرده است.

* «علیرضا علوی‌تبار»؛ از ارائه مانیفست اغتشاش میلیونی به "آشنا" تا صدور دستور برای اشغال مراکز حساس

فرماندهان فتنه که ما پیش از این از آنها با عنوان "فرماندهان فتنه آینده" یاد می‌کردیم البته اگرچه انگشت‌شمارند اما کم هم نیستند.

نفر بعدی این لیست «علیرضا علوی‌تبار» است.

مردی که سابقه دستگیری در فتنه ۸۸ را ندارد اما سال گذشته به مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست‌جمهوری دولت روحانی رفت و تئوری خود برای اغتشاش میلیونی علیه نظام جمهوری اسلامی در خیابان‌ها را روی میز مسئولان دولت گذشت. [۸]

یک مانیفست آشکار برای فتنه گری با کمک دولت که البته تلاش کرده بود قید "مسالمت‌آمیز" را نیز در کنار تمام جملات خود داشته باشد تا احیانا مورد سوء ظن امنیتی قرار نگیرد.

بماند که اصرار علوی‌تبار بر مسالمت‌آمیز بودن تئوری خود بعدها با این تمسخر ناخواسته آذر منصوری؛ دیگر فعال اصلاح‌طلب مواجه شد که گفته بود: «طبیعی است به محض اینکه اعتراضی در این‌ کشور شکل می گیرد مخالفین ایران روی موج آن سوار می‌شوند و به آن بال وپر می‌دهند تا بهره برداری‌های خود را بکنند.»[۹]

علوی‌تبار ۳ ماه قبل نیز در ادامه وظایف خود در ستاد فرماندهی فتنه و برای کنترل از راه دور اوضاع؛ طی یادداشتی تأکید کرده بود که اغتشاشگران باید در اعتراض مسالمت‌آمیز خود؛ بلافاصله نهادها و مراکز حساس کشور را بصورت مسالمت‌آمیز به اشغال دربیاورند. [۱۰]

فرمانی که در دومین پیش لرزه «فتنه اقتصادی» در آبانماه ۹۸ با حمله به سمت دفاتر ائمه جمعه، پایگاه‌های بسیج و حوزه‌های علمیه و ساختمان‌های دولتی به وضوح شاهد اجرای آن بودیم...اینکه در فرجام این قضیه چه رخدادهایی نهفته است منوط به تحلیل وقایع روزهای اخیر و ارائه یک تحلیل درست پیرامون آینده است.

منبع: مشرق نیوز


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.