حدیث روز :
امام حسین (ع) می فرماید : كساني كه رضايت مخلوق را به بهاي غضب خالق بخرند ، رستگار نخواهند شد.


» » ضرورت بازگشت به تشکل‌های مطبوعاتی/ میثاق‌نامه حرفه‌ای مطبوعات تدوین شود

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد

ضرورت بازگشت به تشکل‌های مطبوعاتی/ میثاق‌نامه حرفه‌ای مطبوعات تدوین شود

 مراسم اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های خراسان جنوبی و تجلیل از روابط عمومی های برتر این استان صبح امروز با حضور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیرجند برگزار شد.

 

...

 مراسم اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های خراسان جنوبی و تجلیل از روابط عمومی های برتر این استان صبح امروز با حضور معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیرجند برگزار شد.

به گزارش کاوش نیوز؛ حسین انتظامی در آیین اختتامیه سومین جشنواره مطبوعات و خبرگزاری های خراسان جنوبی و تجلیل از روابط عمومی های برتر استان که صبح امروز دوشنبه،‌٢٧ اردیبهشت ماه در بیرجند و با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و تنی چند از فعالان و علاقه مندان حوزه ارتباطات و رسانه برگزار شد، اظهار داشت: توسعه کشور جز در سایه توسعه مناطق امکان پذیر نیست بالاخص حوزه هایی مانند استان خراسان جنوبی که دارای پیشینه های تمدنی مقتدر است.

وی با اشاره به اینکه شخصیت‌هایی مثل پروفسور معتمدنژاد همیشه زنده هستند، اظهار کرد: توسعه کشور جز در سایه توسعه مناطق و استان ها ویژه استان خراسان جنوبی که دارای پیشینه های تمدنی هستند امکان پذیر نیست.

 حسین انتظامی با اشاره به اینکه افرادی که در مسیر برنامه‌ریزی هستند با توجه به فرهنگ آن کشور برنامه‌ریزی می‌کنند، افزود: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد توجه به توانایی‌ و توانمندی های استان‌ها است.

معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد، بیان کرد: در سال‌های گذشته جشنواره، از ظرفیت مرکز استفاده می‌شد تا گله‌گزاری نباشد که به نوعی به نیروهای فرهنگی، خانه‌های مطبوعات و تشکلات صنفی بی‌اعتنایی می‌شد.

انتظامی تصریح کرد: اکنون سیاست‌ها در توسعه فرهنگی استان آموزش برای خانه‌های مطبوعات بوده تا از طریق آنها دوره‌هایی برای کارآمدی و توانمندی برگزار و از ظرفیت استان‌ها نیز استفاده شود.

وی یادآور شد: اگر به دنبال اجرای شعار توسعه هستیم باید در حوزه زیرساخت‌ها برای ۱۰ استان از جمله خراسان‌جنوبی رایانه‌های مطبوعاتی سه برابر شود.

 معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد یادآور شد: یکی از تأکیدات و دغدغه‌های پروفسور معتمدنژاد استقلال حرفه‌ای روزنامه‌نگاران است که با کمک به یکدیگر به این امر تحقق بخشده شود.

 انتظامی با اشاره به قانونی که بین مطبوعات و روابط رسانه‌ها حاکمیت دارد، اظهارکرد: این قانون رابطه رسانه و روزنامه‌نگاران با حاکمیت و رابطه روزنامه‌نگار با رسانه و روزنامه‌نگار با روزنامه‌نگاران است.

 

وی با توجه به تجربیات معتمدنژاد ادامه داد: یکی دیگر از آسیب‌های این صنف این است که افرادی خود را روزنامه‌نگار می‌دانند که روزنامه‌نگار نبوده و آموزش‌های لازم را ندیده‌اند.

 معاون مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد با بیان اینکه دولت صلاحیت رسیدگی به صنوف را باید به خودشان بسپارد، تصریح کرد: با همت اهالی رسانه این صنف شکل گرفته و برای این مجموعه خود تصمیم گرفته و آموزش‌های لازم را بدهند.

 وی با اشاره به اینکه وظیفه دولت آمادگی و عقب‌نشینی به نفع صنوف است، افزود: یکی از گمشده‌های ما اخلاق حرفه‌ای است چراکه آموزش‌های لازم داده نشده و همت عمومی نداریم.

 معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد خاطرنشان کرد: در میثاق حرفه‌ای باید به جزییات پرداخته و از عبارات کلی فاصله گرفته و امیدواریم فضای رسانه‌ای فضای اخلاقی و رسانه شناسی باشد.

دبیرخانه جشنواره ملی مطبوعات در خراسان جنوبی ایجاد شود

 احمد محبی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به عنوان دیگر سخنران این مراسم اظهار کرد: مفاخر و داشته های فرهنگی ضمن  فرهنگ سازی الگوی بسیار مناسبی برای نسل جدید باشد.

وی با بیان اینکه امروز با تکریم و اعتماد به نفس داشته های ملی و فرهنگی را تقویت می کنیم، افزود: با حمایت از رسانه ها به عنوان سربازان گمنام عرصه جنگ پروژه های ضد فرهنگی دشمن را جلوگیری کنیم.

وی با اشاره به اینکه روزنامه نگاری مدیون زحمات و نوآوری های پروفسور معتمدنژاد است، گفت: ظرفیت استان می طلبد دبیرخانه دایمی در جهت انسجام بخشی به این امر مهم را داشته باشیم.

محبی با بیان اینکه بایستی به شایستگی ها و ظرفیت های بسیار بالای استان توجه ویژه شود، بیان کرد: جشنواره مطبوعات هر ساله به افتخار پروفسور معتمدنژاد در استان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه مسئولان کشوری مطبوعات استان را باید دریابند، اظهار داشت: در حال حاضر استان خراسان جنوبی سه روزنامه محلی و فعال دارد.

وی خواستار رفت و آمد هرچه بیشتر اساتید مجرب کشوری  در حوزه ارتباطات و رسانه به استان شد و افزود: باید به معیشت قشر زحمتکش مطبوعات به ویژه خبرنگاران توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه یکی از آسیب های جدی که حوزه فرهنگ و هنر را تهدید می کند گرفتار شدن در روز مرگی است، گفت: برای خارج شدن از این روزمرگی نیازمند شناخت استعدادهای موجود در حوزه فرهنگ و هنر در قالب ترسیم سند چشم انداز بودیم.

وی از رونمایی سند چشم انداز فرهنگ و هنر استان امروز همزمان با جشنواره مطبوعات خبرگزاری های استان خبر داد و بیان داشت: این سند نقشه راهی است برای چهار سال آینده استان است.

زنده یاد پرفسور کاظم معتمدنژاد پدر علوم ارتباطات نوین ایران متولد شهر مود در استان خراسان جنوبی است.

 


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.