حدیث روز :
امام حسین (ع) می فرماید : به درستي كه من مرگ را جز سعادت نمي بينم و زندگي با ستمكاران را جز محنت نمي دانم.


» » ایجاد فتنه و اختلافات قومی و مذهبی آخرین سلاح محور آمریکایی اسرائیلی در منطقه است/ آمریکا به دلیل قدرتی که ایران دارد به دنبال حل پرونده هسته ای آن از طریق دیپلماسی است/ باید درمورد جمله امام خامنه ای که فرمود "افول آمریکا شروع شده است" تامل کنیم

ایجاد فتنه و اختلافات قومی و مذهبی آخرین سلاح محور آمریکایی اسرائیلی در منطقه است/ آمریکا به دلیل قدرتی که ایران دارد به دنبال حل پرونده هسته ای آن از طریق دیپلماسی است/ باید درمورد جمله امام خامنه ای که فرمود "افول آمریکا شروع شده است" تامل کنیمسید حسن نصرالله: محور صهیونیستی-آمریکایی همچنان به دنبال تحقق رؤیای از نیل تا فرات است.
...

به گزارش کاوش نیوز، «سید حسن نصرالله» دبیر کل حزب‌الله لبنان عصر روز چهارشنبه در سخنرانی به مناسبت بزرگداشت «شیخ القاضی احمد الزین» به سخنرانی پرداخت.
دبیر کل حزب‌الله لبنان در بخشی از سخنرانی خود گفت: « محور صهیونیستی-آمریکایی همچنان به دنبال تحقق رؤیای از نیل تا فرات است».
وی در ادامه سخنرانی خود گفت: «هر کسی که انصاف داشته باشد باید در کنار ایران اسلامی بایستد».
دبیر کل حزب‌الله لبنان در بخشی از این سخنرانی به جنگ تحمیل شده علیه سوریه پرداخت و گفت: «پس از گذشت 10 سال از رویدادهای سوریه، حقیقت‌های این جنگ جهانی علیه ملت سوریه،‌ هر روز آشکارتر می‌شود».
سید حسن نصرالله به جنگ علیه یمن نیز پرداخت و گفت: «جنگ علیه یمن هیچ ارتباطی به شیعه و سنی نداشته بلکه تحت اهداف آمریکا و توطئه‌هایش در قبال منطقه قرار دارد».
وی در ادامه گفت: «آخرین سلاحی که در دستان محور صهیونیستی-آمریکایی باقی ماند فتنه انگیری در منطقه بوده و جنگ‌هایی که در منطقه وجود دارد را رنگ طائفه‌گری به آنها بدهد».
دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: «نظام سعودی خواست بُعد مشخصی را به جنگ علیه یمن بدهد بنابراین مفتی سعودی‌ها در ابتدای تجاوز به یمن گفت که این جنگ، جنگی میان سنی‌ها و شیعیان است».
سید حسن نصرالله تاکید کرد: «فتنه طائفه‌ای و مذهبی آخرین سلاح محور آمریکایی-صهیونیستی است».
وی اضافه کرد: «جنگ رسانه‌ای و سیاسی علیه مجاهدان در یمن آغاز شده که طی آن تلاش می‌شود تصویر این جنگ را به صورت اشتباهی جلوه داده و بگویند که سعودی‌ها خواستار توقف جنگ بوده اما انصارالله توقف جنگ را رد می‌کند».
دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: «چیزی که به برادران یمنی ارائه شده توقف جنگ نبوده،‌ بلکه آتش بس بوده و بقیه شکل‌های جنگ علیه یمن (همانند محاصره همه‌جانبه) ادامه خواهد یافت».
سید حسن نصرالله افزود: «به یمنی‌ها می‌گویند بیایید آتش بس کنیم اما فرودگاه و بنادر همچنان بسته خواهد ماند و هیچ چیزی به یمن وارد نمی‌شود و سپس وارد مذاکره سیاسی خواهیم شد که بر اساس آن، باقی مشکلات حل خواهد شد. این نیرنگی بزرگ است. حتی کودکان یمنی نیز فریب این نیرنگ بزرگ را نمی‌خورند و من به آمریکایی‌ها و سعودی‌ها می‌گویم که شما در حال تلف کردن وقت هستید».
 وی تاکید کرد: «یمنی‌های در سیاست و خِرد بزرگ هستند و نمی‌توان آنها را فریب سیاسی داد. آتش‌بس بدون لغو محاصره یعنی اینکه نیروهای متجاوز تلاش دارند آن چیزی را که از محقق کردن آن در میدان نبرد عاجز بودند را از طریق فشار اجتماعی بدست بیاورند».
دبیر کل حزب‌الله لبنان اضافه کرد: «نیروهای متجاوز تلاش دارند تا یمنی‌ها را تحت فشار انسانی و همه‌گیری بیماری و بحران‌های اقتصادی به سوی مذاکره بکشانند».
سید حسن نصرالله گفت: «برادران در یمن خواستار توقف جنگ نظامی و محاصره هستند و کسی نمی‌تواند آنها را تنها با توقف جنگ نظامی فریب دهد. امروز یمنی‌ها دست برتر را دارند».
وی در ادامه سخنرانی خود افزود: «یمنی‌ها امروز و در هفتمین سالگرد تجاوز به این کشور، در موضع پیشروی قرار دارند. استقامت یمنی‌ها طی شش سال،‌ درس‌ها، عبرت‌ها و تجربه‌های زیادی برای لبنان، فلسطین و تمام مستضعفین جهان به همراه داشت».
دبیر کل حزب‌الله لبنان خطاب به سعودی‌ها گفت: «به دولت سعودی می‌گویم که وقت خود را تلف نکنید، نیرنگ هیچ نفعی برای شما به همراه نخواهد داشت،‌ بروید و جنگ و محاصره را پایان دهید».
سید حسن نصرالله اضافه کرد: «تاکید آمریکا بر دیپلماسی با ایران نه به دلیل سخاوت اخلاقی از سوی واشنگتن است بلکه دلیل آن قدرت رو به رشد ایران است».
وی افزود: «آمریکا دیگر همانند گذشته نیست بلکه در مرحله افول قرار گرفته است و این چیزی است که رهبر انقلاب اسلامی ایران بر آن تاکید کرد».
دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: «اسرائیل نیز همانند اربابش به سوی افول و فروپاشی حرکت می‌کند و افزایش قدرت‌های مقاومت سبب نگرانی شدید اسرائیلی‌ها شده است».
وی اضافه کرد: «آمریکا قادر نیست که معامله قرن را همانطور که ترامپ نیز به دنبال تحقق آن بود به پیش ببرند و این طرح امروز به مرگ بالینی دچار شده است».
سید حسن نصرالله گفت: «ترامپ آمد تا معامله قرن را بر فلسطینیان تحمیل کند اما دیگر این اصطلاح شنیده نمی‌شود چون فلسطینیان صبر و استقامت کردند. این توطئه به دلیل استقامت فلسطینیان شکست خورد و یکی از ضلع‌های آن که دونالد ترامپ بود نیز سقوط کرد. ضلع دوم معامله قرن نیز نتانیاهو است که در حال حاضر در  شرایط سختی قرار گرفته و مشخص نیست که بتواند کابینه خود را در سرزمین‌های اشغالی تشکیل دهد».
دبیر کل حزب‌الله لبنان افزود: «انتخابات،‌ بحران رهبری در رژیم صهیونیستی و همچنین پراکندگی و گسستگی در کنست (پارلمان) را نشان داد و این ضعفی است که رژیم صهیونیستی بر آن بنا نهاده شده است».
وی اضافه کرد: «مقاومت در راستای افزایش توانایی‌های خود کار می‌کند و دشمن اسرائیلی نگران محور مقاومت است. محور مقاومت طی 10 سال گذشته با توجه به رویدادهایی که در لبنان، سوریه، عراق و محاصره شدید ایران روی داد، بدترین و خطرناک‌ترین مرحله تاریخ خود را رد کرد».
سید حسن نصرالله گفت: «محور مقاومت به صورت جدی دنبال افزایش توانایی‌های خود به دور از خودنمایی است و این توانایی‌هاست که سرنوشت جنگ آینده را مشخص خواهد کرد».
دبیر کل حزب‌الله لبنان به تحولات بین‌المللی نیز اشاره کرد و گفت: «تحولات بین‌المللی مهمی روی داده و آشکار است که اولویت دولت کنونی آمریکا، چین و روسیه شده است».
وی افزود: «چیزی را که ایران تحت فشار حداکثری ترامپ نداد در آستانه عبور از محاصره هرگز نخواهد داد».
سید حسن نصرالله اضافه کرد: «به کسانی که روی آمریکا در منطقه حساب می‌کنند می‌گویم که به جز رژیم صهیونیستی، اولویت بایدن، منطقه ما نیست. اگر دوستان آمریکا در منطقه در انتظار حل مشکلاتشان توسط واشنگتن هستند بدانند که در برابر آنها انتظار طولانی قرار دارد».
دبیر کل حزب‌الله لبنان گفت: «همگان را به تامل در عنوانی که آقای خامنه‌ای مطرح کردند دعوت می‌کنند و آن "افول آمریکا" بود. آمریکا در حال حاضر در مرحله سراشیبی قرار دارد. مسیر آمریکا افول و سقوط بوده و مسیر محور مقاومت صعودی است».
وی افزود: «تمام ملت‌های منطقه را برای حل مشکلات و به دور از مداخله‌های آمریکا به گفت‌وگو دعوت می‌کنیم و هر کسی که به محور مقاومت وابسته است آماده رسیدن به راه‌حلی است که منطقه ما را در مسیر عبور از اوضاع سخت قرار دهد».
سید حسن نصرالله گفت: «افقی که می‌بینیم آن است که دست کم، برخی از ما وارد قدس خواهند شد و در آنجا نماز خواهند خواند».


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.