حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : خداوند ، دشنام گوى بی آبرو را دشمن دارد.


» » آژیر موج چهارم کرونا از خوزستان به صدا آمد

آژیر موج چهارم کرونا از خوزستان به صدا آمدمیزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی به حد پایینی در استان خوزستان رسیده و گویا ترس مردم این استان از کرونا ریخته شده است

...

به گزارش کاوش نیوز، بر اساس اعلام سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، هرچند در سطح کشور شاهد روند نزولی و نوسانی آمار بستری‌ها و مرگ‌ومیر هستیم اما اکنون شهرستان‌های اهواز (به همراه کارون، هویزه و دشت آزادگان)، آبادان، بندر ماهشهر، دزفول، شادگان، شوشتر و کارون از استان خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند و باید در این شهرها شیوه نامه های سخت‌گیرانه‌ای را وضع کنیم.

رئیس دانشگاه جندی شاپور اهواز در این خصوص گفت: روند شیوع کرونا در استان را افزایشی و نگران کننده  دانست و گفت: دانشگاه علوم پزشکی با توجه به این وضعیت  اعلام می‌کند که استان در وضعیت هشدار قرار گرفته است. میزان رعایت شیوه نامه های بهداشتی به حد پایینی رسیده و گویا ترس مردم از کرونا ریخته شده است و این درحالی است که میزان انتقال بین فردی با توجه به جهش‌های ژنتیکی به حد بسیار بالاتری نسبت به گذشته رسیده و  قدرت آلوده‌سازی آن به‌ویژه میان اعضای یک خانواده افزایش یافته است.

همچنین مینو محرز، عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا هم چند روز قبل نسبت به احتمال وقوع پیک چهارم کرونا هشدار داد و گفت: هم‌اکنون ورودی بیمارستان‌ها افزایش پیدا کرده است و در اواخر بهمن و اسفند با موج پیشرفته‌تری از کرونا روبرو خواهیم شد. در حال حاضر این ویروس مخوف، کاری به سن و سال ندارد و همه را درگیر می‌کند. افرادی که واکسن کرونا را هم تزریق کردند نباید فراموش کنند که همچنان این ویروس می‌تواند خطرناک باشد. همه ما باید در تمام مواقع، احتیاط را رعایت کنیم و بی‌گدار به آب نزنیم.

ایرج حریرچی، سخنگوی وزارت بهداشت هم از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور خبر داد و گفت:  بررسی‌ها نشان می‌دهد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کاهش داشته و موارد سرپایی به طرز قابل توجهی در برخی استان‌ها افزایش یافته است. دورهمی‌ها در فضای بسته و مسافرت، امروز مهم‌ترین مشکل در خصوص ویروس کرونا به شمار می‌رود. اگر در گذشته اوج‌گیری بیماری کووید ۱۹ بین دو تا سه هفته به طول می‌انجامید، اما حالا با توجه به خصوصیات ابتلای ویروس جدید، اوج‌گیری طی دو تا سه روز خواهد بود و درنتیجه، فرصت برنامه‌ریزی جدی وجود ندارد.

انتهای پیام/


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.