حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هر کس که دو روزش مساوی باشد باخته است.


» » مشکلات اقتصادی به خاطر بداخلاقی ما در سیاست خارجی است/ کشور به یک رئیس جمهور دارای فن مذاکره نیاز دارد

مشکلات اقتصادی به خاطر بداخلاقی ما در سیاست خارجی است/ کشور به یک رئیس جمهور دارای فن مذاکره نیاز داردبنده این سوال را شورای نگهبان دارم که چگونه فردی همانند من که پنجاه سال در لباس روحانیت به انقلاب و جمهوری اسلامی حتی جبهه‌های نبرد خدمت کردم، باید با دو موضوع «عدم التزام عملی به اسلام» و «عدم اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی» از گردونه انتخابات کنار گذاشته شوم؟

...

هادی غفاری، فعال فتنه و صاحب نظریه «شاید مردم دل‌شان بخواهد به شمر و خولی رأی بدهند» که چندی پیش گفته بود «من را با چند متر عمامه رد صلاحیت کرده‌اند» بار دیگر این ناراحتی را بر زبان آورده و گفته است «چرا شورای شورای نگهبان من را از دایره انتخابات بیرون گذاشت».
  بخش های مهم اظهارات غفاری در گفتگو با خبرآنلاین را در ادامه خواهید خواند:
*راه افزایش مشارکت در انتخابات این است که، با کسانی که پایگاه مردمی دارند و حتی مانند بخش‌هایی از حاکمیت فکر نمی‌کنند با سعه صدر و بدون بازی سیاسی برخورد کنیم و دست از نظارت استصوابی بکشیم و اجازه دهیم این افراد خود را در معرض رأی مردم قرار دهند.
*بنده این سوال را شورای نگهبان دارم که چگونه فردی همانند من که پنجاه سال در لباس روحانیت به انقلاب و جمهوری اسلامی حتی جبهه‌های نبرد خدمت کردم، باید با دو موضوع «عدم التزام عملی به اسلام» و «عدم اعتقاد به نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی» از گردونه انتخابات کنار گذاشته شوم؟
*روی کار آمدن یک رئیس جمهور نظامی امری بسیار خطرناک است؛ زیرا یک فرد نظامی تنها تفکر نظامی دارد و با مسائل به شکل پادگانی برخورد می‌کند. کشور ما نیازمند یک فضای پادگانی نیست، بلکه ما نیاز داریم فردی در کشور رئیس جمهور شود که فن مذاکره را بداند و بر اساس قانون عمل کند.
*علت به وجود آمدن وضعیت کنونی کشور در مسأله معیشت، وجود اشکالات ساختاری در قانون اساسی است. متاسفانه روابط اقتصادی کشور به این دلیل با دنیا به بن بست رسیده که نوعی بد اخلاقی در سیاست خارجی کشور وجود داشته است. متاسفانه این نگاه وجود دارد که همه دنیا بد است و تنها ما در جایگاه خوبی‌ها قرار داریم. باید بپذیریم دنیای امروز دیگر بددهنی را نمی‌پسندد.
*تا زمانی که اصلاحات ساختاری در کشور رخ ندهد، مشکلات موجود با حضور یک رئیس جمهور خانم، چهره‌های برجسته حوزوی و حتی نظامی؛ قابل حل نیست.
*بنده منکر نقش پررنگ بانوان در جامعه نیستم و معتقدم اگر بر اساس قوانین موضوع حضور کاندیدای زن در انتخابات ریاست جمهوری قابل حل نیست، این مسأله را بر اساس «همه ‌پرسی» پیگیری کنیم.
*بنده فکر می‌کنم انتخابات سال ۱۴۰۰ به صورت دو مرحله‌ای برگزار شود. البته جای تأسف است که اقبال مردم به صندوق‌های رأی کاهش پیدا خواهد کرد، زیرا یک جریان از سالها قبل تلاش کرد تا چهره‌های ارزشمند جریان اصلاحات و اصولگرا را از میدان به در کند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.