حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : اگر نفس خود را به کاری مشغول نکنی او تو را مشغول می کند.


» » دو دستگی اصلاح طلبان برای انتخاب جانشین عارف/ دوگانه «نوری، نبوی» پیش روی اصلاحات

دو دستگی اصلاح طلبان برای انتخاب جانشین عارف/ دوگانه «نوری، نبوی» پیش روی اصلاحاتروزنامه شرق در مطلبی با عنوان « اصلاح طلبان در دو راهی» نوشت دو گروه اصلاح طلب که تا حدود زیادی به بدنه قدرت وصل هستند از جمله کارگزاران و اعضای نزدیک به خاتمی با دوگانه «نوری، نبوی» روبرو شده اند.

...

به گزارش کاوش نیوز، اصلاح طلبان در حوزه مدیریت این جریان سیاسی خصوصا با توجه به نزدیکی به انتخابات سال 1400 دچار مصائب و مشکلات فراوانی شده اند. پس از اینکه به دنبال «عبدالواحد موسوی لاری»، جانشین رئیس شورای سیاستگذاری اصلاحات، «محمدرضا عارف» رئیس شورای سیاستگذاری از سمت خود استعفا داد، بسیاری فاتحه این ساختار سیاسی اصلاح طلبان که برای دو انتخابات تعیین و تکلیف را خواندند. اما گویی جریان اصلاحات سعی دارد همین ساختار را حفظ کند. این موضوع هم خود محل چالش اصلاح طلبان شده است.

در همین رابطه، «علی جمالی»، عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی با بیان اینکه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان نمی‌تواند ادامه پیدا کند، گفت: « اصلاح طلبان باید اختلاف‌نظر‌های گفتمانی خود را حل کنند. اینکه آقایان موسوی لاری یا عارف از شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان کنار رفته‌اند، دلیلی برای جدایی‌شان از جبهه اصلاحات نیست و به همین دلیل، نمی‌توان آن‌ها را به خاطر جدایی از شورای عالی، از اصلاح‌طلبان جدا دانست.»
دوگانه نوری نبوی پیش روی جریان اصلاحات 
 اصلاح طلبان حالا به دنبال فردی برای در دست گرفتن سررشته امور در این جریان هستند. پیشتر نام هایی چون «عبدالله نوری» و «عبدالواحد موسوی لاری» مطرح شده بود اما حال بیان می کنند که «بهزاد نبوی» گزینه مناسبی در این حوزه است.
 روزنامه شرق در مطلبی با عنوان « اصلاح طلبان در دو راهی» نوشت دو گروه اصلاح طلب که تا حدود زیادی به بدنه قدرت وصل هستند از جمله کارگزاران و اعضای نزدیک به خاتمی با دوگانه «نوری، نبوی» روبرو شده اند.
 کارگزارنی ها ازجمله «حسین مرعشی» سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی و «غلامحسین کرباسچی»، دبیرکل حزب کارگزاران بر روی گزینه نبوی تاکید دارند و از سوی دیگر، نیروهای نزدیک به رئیس دولت اصلاحات از نوری حمایت می کنند. 
 در همین رابطه، حسین مرعشی درباره اینکه آیا عبدالله نوری شایستگی ریاست شورا را دارد یا نه، گفته است: «آقای نوری گذشته از اینکه خودش هم این مسئولیت را نخواهد پذیرفت، ویژگی سوم را هم به اعتقاد من ندارد و پیام همراهی و همکاری با نظام از این طریق منتقل نخواهد شد؛ اما بهزاد نبوی می‌تواند انتخاب خوبی باشد.»
 «جواد امام»، از نزدیکان خاتمی، گزینه مناسب برای ریاست بر شورای عالی را عبدالله نوری نامیده است: «اجماع‌سازی با همه شخصیت‌های حقیقی و حقوقی شورای عالی کار طاقت‌فرسایی است و اگر عارف تشخیص داده است که از کار جمعی فاصله بگیرد، به‌نظر من عبدالله نوری جایگزین مناسبی برای اجماع‌سازی و تقویت شورای عالی است و حتی احزابی که به شورای عالی نقد دارند، پذیرای عبدالله نوری هستند».
 «داود محمدی»، دبیرکل انجمن اسلامی معلمان همچنین درباره مطرح‌شدن اسامی افراد مختلف ازجمله عبدالله نوری برای ریاست شورای ‌عالی سیاست‌گذاری گفت: «در جریان اصلاح‌طلبی شخصیت‌های بزرگی هستند که توانمندی برعهده‌گرفتن ریاست شورا را دارند و اسم هرکدام از آنها از سوی افراد مختلفی مطرح می‌شود». او تأکید کرد: «عبدالله نوری جایگزین خوبی برای عارف است».
 با این حال به نظر می رسد که اختلافاتی در خصوص جانشین عارف وجود دارد. این درحالی است که بسیاری مطرح می کنند عارف نیز در این حیطه با توجه به تجربه و عقبه سیاسی جناحی که دارد دست به کار اقداماتی است که با راهبرد تقویت هویت اصلاح طلبی حرکت می کند و بیم آن در این جریان می رود که وی راهی دگر را خارج از شورای سیاستگذاری پیش گیرد. به هر جهت ساختارسازی های سیاسی چندان نمی تواند مشکلات این جریان را حل و فصل کند. هر چند که این جریان سیاسی حالا درگیر مشکل ساختارسازی و مدیریت این جریان است اما مشکل اصلی اصلاحات عملکرد ضعیف این جریان و ریزش دید آرا و اعتبار اصلاحات است که با پرداختن به امور فرعی حل نمی شود

ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.