حدیث روز :
امام باقر (ع) می فرماید : خداوند ، دشنام گوى بی آبرو را دشمن دارد.


» » گزارش ویژه از شب شعر رمضان با حضور امام خامنه‌ای

گزارش ویژه از شب شعر رمضان با حضور امام خامنه‌ای

 

جمعی از شاعران کشور همزمان با میلاد مبارک امام حسن(ع) به دیدار مقام معظم رهبری رفته و سروده‌های خود را در محضر ایشان قرائت کردند.

...

گزارش ویژه از شب شعر رمضان با حضور امام خامنه‌ای

 

جمعی از شاعران کشور همزمان با میلاد مبارک امام حسن(ع) به دیدار مقام معظم رهبری رفته و سروده‌های خود را در محضر ایشان قرائت کردند.

به گزارش کاوش نیوز، نیمه ماه مبارک برای هر شاعر انقلابی یادآور لحظات خوشی است که بسیاری آن را چشیده‌اند و بسیاری دیگر در آروزی درک آن هستند. حضور رهبر معظم انقلاب در میان شاعران و اهل قلم، مربوط و محدود به سال‌های اخیر نیست، ایشان به روایت خود شاعرانی چون اخوان ثالث و امیری فیروزکوهی، پای ثابت برخی از انجمن‌ها در مشهد و بعد در تهران بودند. دیدار شاعران با ایشان در دوره ریاست جمهوری و در زمان رهبری نیز ادامه داشت و مشغله‌ها مانع حذف این نوع جلسات نشده است. هرچند البته استمرار این نوع جلسات خود پیام دیگری غیر از ادب‌دوستی رهبر معظم انقلاب دارد و آن اهتمام ویژه ایشان به شعر به عنوان یک میراث ملی و استفاده از تمامی ظرفیت‌های ادبی کشور در مقوله شعر انقلاب و متعهد است.

در دوره رهبری ایشان طبق سنتی چند ساله شاعران در نیمه ماه مبارک گرد هم آمده و برخی از آنها تازه‌ترین سروده‌های خود را در محضر رهبر انقلاب قرائت کرده و در نهایت، سخنان رهبر معظم انقلاب درباره شعر و جریان‌های ادبی در کشور حسن ختام مجلس است.

 

 

حضور 150 شاعر از سراسر کشور

امسال نیز مطابق سنت هر ساله تعدادی از شاعران از سراسر کشور به دیدار رهبر معظم انقلاب رفتند. به گفته مدیر دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، امسال تعداد 150 شاعر از سراسر کشور در این جلسه حضور دارند و تلاش شده است تا شاعرانی از همه استان‌ها در این دیدار حاضر باشند.

امسال در جلسه دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب شاعرانی چون عباس براتی‌پور، علی موسوی گرمارودی، زکریا اخلاقی، فاضل نظری، اسماعیل امینی، محمدعلی مؤدب، علی داودی، ناصر فیض، محمدعلی مجاهدی، علیرضا قزوه، فریبا یوسفی، نغمه مستشار نظامی، فاطمه نانی‌زاد، ریحانه کاردانی، نیلوفر بختیاری و ... حضور داشتند. همچنین مسئولان فرهنگی کشور مانند علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی از دیگر حاضران در این جلسه بودند. علاوه بر این، شاعرانی از کشورهای افغانستان، پاکستان و هندوستان نیز حضور داشتند.

غایب بزرگ جلسه دیدار شاعران با رهبر معظم انقلاب

حمید سبزواری، پدر شعر انقلاب که بارها رهبر معظم انقلاب او را با عنوان «حمید» خطاب می فرمودند، غایب بزرگ این دیدار بود. در این جلسه محسن ممتحنی، فرزند ارشد حمید سبزواری به نیابت از پدر حضور داشت.

 

 

اهدای تابلویی با نقش احمد متوسلیان به رهبر انقلاب


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.