حدیث روز :
امام علی(ع) می فرماید : هیچ چیز را ندیدم مگر اینکه خدا را قبل از آن بعد از آن و با آن مشاهده کردم.


» » جعل مدرک به سبک محمدعلی آهنگران

دسته گل جدید اصلاح طلبان؛

جعل مدرک به سبک محمدعلی آهنگران

جعل مدرک به سبک محمدعلی آهنگرانآهنگران در حالی در محافل مختلف از خود با عنوان «دکترای حقوق بین الملل از دانشگاه لوزان سوئیس» یاد می‌کند که اساسا وی حتی یک ترم هم در دانشگاه لوزان در مقطع دکتری تحصیل نکرده است!

...

به گزارش کاوش نیوز، مدرک تحصیلی محمدعلی آهنگران، از فعالان اصلاح طلب این روزها حرف و حدیث های فروانی را در فضای مجازی به وجود آورده است.

 آهنگران در حالی در محافل مختلف از خود با عنوان «دکترای حقوق بین الملل از دانشگاه لوزان سوئیس» یاد می‌کند که اساسا وی حتی یک ترم هم در دانشگاه لوزان در مقطع دکتری تحصیل نکرده است!

پرهام فرهنگ وصال، کارشناس حقوق بین الملل در خصوص جعل مدرک محمدعلی آهنگران در صفحه توئیتر خود نوشت:

مدتی پیش در صفحه اینستاگرام محمود فرجامی، محمدعلی آهنگران مدعی شد: از سال ۹۱ تا ۹۵ در دانشگاه لوزان دانشجو بوده و دکترای حقوق بین الملل گرفته. دروغی عجیب که باعث شد افشاگری کنم:

پیرو افشای این دروغ، آهنگران توییت زیر را نوشت و تصویرش را در اینستاگرام گذاشت، البته با بستن کامنت‌ها! توئیتی که باز هم دروغ بود، و البته الان حتی آنها را هم از توئیتر و اینستاگرام حذف کرده — که لابد باز مدعی دکتری شود! • آهنگران یک روز هم در لوزان دانشجو (یا آبدارچی) نبوده!

مساله را به صورت قانونی از طریق دانشگاه لوزان و سایر نهادهای ذی‌ربط پیگیری کردم. نکته اینکه بنده خودم یکی از مدارک دانشگاهی‌ام را از دانشگاه لوزان و دقیقا در حقوق بین الملل اخذ کرده‌ام، آن هم درست در بازه زمانی که آهنگران مدعی تحصیل در همان دانشگاه و رشته شده!

جستجو کردم و موارد بسیاری یافتم که آهنگران در آنها خود را دانشجوی لوزان و دارای مدرک دکتری حقوق از دانشگاه لوزان معرفی کرده. صفحه لینکدین و کانال شخصی‌اش در تلگرام را پر کرده از عنوان «دکتر» و اسم «دانشگاه لوزان»!

آهنگران با بی‌شرمی تمام خود را به خبرگزاری‌ها و نهادها و دانشگاه‌های کشور «دکتر» معرفی می‌کند و پوستر می‌سازد و آنها را شخصاً در کانال تلگرامی‌اش تبلیغ می‌کند!

آهنگران با بی‌شرمی تمام خود را به خبرگزاری‌ها و نهادها و دانشگاه‌های کشور «دکتر» معرفی می‌کند و پوستر می‌سازد و آنها را شخصاً در کانال تلگرامی‌اش تبلیغ می‌کند!

 

 

 

از موارد جالب، رپورتاژ آگهی‌هایی است که آهنگران ضمن همکاری با ایران‌وایر (به خرج نئوکان‌های آمریکا) منتشر کرده و خود را دکتر حقوق از لوزان جا زده؛ مازیار بهاری و شیما شهرابی در پیگیری رسمی، نام شما آمده و باید بگویید چرا برای دانشگاه لوزان فارغ‌التحصیل جعل کرده‌اید.

 

فرجامی صریحاً می‌پرسد: “چطور رفتی لوزان و دکتری حقوق بین الملل گرفتی؟“ و آهنگران با بی‌شرمی تمام حرّافی می‌کند، از اعتبار پدرش مایه می‌گذارد، و در حالی که حتی یک روز هم در لوزان دانشجو نبوده، می‌گوید: “خودم رفتم و ساختم و کارم را تمام کردم!”

  آهنگران راجع به فعالیت مذهبی در سوئیس هم دروغ می‌گوید! جمعیت شیعیان پاکار در سوئیس کم است و طی ۱۰ سال اخیر بنده توفیق داشته‌ام کنار دوستان، در متن و بطن فعالیت‌های هیئتی باشم. آهنگران فقط دو سه بار به اینجا سفر کرد، آن هم برای چند روز! سپس برای خود دکترا صادر کرد، آن هم حقوق!

  به هر روی، پیگیری حقوقی قضیه در جریان است. طبق اعلام رسمی دانشگاه لوزان در ۷ آوریل: “ورای جنبه‌های قضائی مسأله، به آقای فرهنگ وصال پیشنهاد می‌شود موضوع را رسانه‌ای کرده و به سایت‌هایی که مدرک جعلی را عنوان کرده‌اند اطلاع داده شود.

خوب است آدم اگر جعل هم می‌کند، حداقل کمی عقلش را به کار گیرد؛ آخر «دکتر» آن هم «حقوق» آن هم «بین الملل» آن هم از هیچ‌جا نه بلکه «لوزان» در «سوئیس»؟

رشته و جا از این تابلوتر در جهان نبود؟ آهنگران با این رسوایی نشان داد عقل هم ندارد! رسوا هم که شد، دروغ بدتر نوشت و بعد پاک کرد!

بنده که هیچم، اما در طول تاریخ تعداد ایرانیانی که از سوئیس در حقوق فارغ‌التحصیل شده‌اند، شاید به ۲۰ نفر نرسد، از میان آنها: نخست‌وزیر محمد مصدق، نخست‌وزیر محمد ساعد، آیت‌الله حسن امامی! آهنگران حتی توان ۳ دقیقه حرف‌زدن به انگلیسی یا فرانسوی (زبان لوزان!) را ندارد!

برای من تمام دانشگاه‌هایی که در ایران و سوئیس از آنها فارغ‌التحصیل شده‌ام حرمت خانه پدری را دارد. از طرفی باید یک بار برای همیشه با این عادت زشت و وقیحانه جعل مدرک و عناوین دانشگاهی برخوردی قاطع کنیم. کم بابت دریدگی‌های مشتی رانت‌خوارِ جاعل آسیب ندیده‌ایم. بس است دیگر!

 منبع: جام نیوز


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.