حدیث روز :
امام صادق(ع) می فرماید : کسی که همت بر انجام کار خیری کرده در عمل به ان تسریع کند و آن را به تاخیر نیندازد.


» » جامعه اطلاعاتی درباره خطر کرونا هشدار داده بود ولی کاخ سفید اهمیتی نداد

جامعه اطلاعاتی درباره خطر کرونا هشدار داده بود ولی کاخ سفید اهمیتی نداد روزنامه مشهور آمریکایی از هشدار جامعه اطلاعاتی ایالات متحده درباره خطر ناشی از ویروس کرونا در ماه ژانویه خبر داده است.

...

به گزارش کاوش نیوز، روزنامه واشنگتن پست نوشت: جامعه اطلاعاتی آمریکا طی ماه‌های ژانویه و فوریه نسبت به خطر ناشی از ویروس کرونا هشدار داده ولی کاخ سفید این تهدید را کم اهمیت ارزیابی کرده و اقدامی برای کنترل این بحران در سطح ملی انجام نداده است.

بر اساس این گزارش، مقام‌های آمریکایی نزدیک به آژانس جاسوسی و اطلاعاتی به واشنگتن پست گفتند که گزارش‌های اطلاعاتی به این مساله اشاره نکرده است که این ویروس چه زمانی ممکن است در آمریکا گسترش باید یا به اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع این ویروس اشاره‌ای نکرده است ولی نسبت به گسترش شیوع این ویروس هشدار داده و گفته است که چین نیز در ابتدا این بحران را جدی نگرفته است.

در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا حاضر نشد اقدامات جدی و فوری برای جلوگیری از ورود مسافران از چین اتخاذ کند، در ادامه نیز از همکاری با نهادهای بهداشت و سلامت و دولت‌های ایالتی برای تامین کیت‌های آزمایشی کافی خودداری کرده است.

یک مقام آمریکایی که به گزارش‌های اطلاعاتی دسترسی دارد، در این باره گفت: نهادهای اطلاعاتی آمریکا از ماه ژانویه هشدار داده‌اند. شاید ترامپ انتظار چنین بحرانی را نداشته ولی تعداد زیادی از افراد دیگر در دولت آمریکا منتظر این بحران بودند. آنها نتوانستند ترامپ را برای اتخاذ تدابیر لازم و فوری متقاعد کنند.


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.