حدیث روز :
امام مهدی (عج) می فرماید : بدانید که ما مراعات حال شما (دوستان و شیعیان را) می کنیم و هیچ گاه شما را فراموش نمی کنیم.


» » شورای نگهبان ضامن داشتن صلاحیت نامزدها نیست / تقوی جمعی جریان سیاسی شما کجاست ؟

اگر نامزدهای انتخابات وابسته به جریان سیاسی شما فاقد شرایط قانونی هستند و یا شرایط قانونی خود را از دست داده اند و بعد در انتخابات ثبت نام کرده اند ، به شورای نگهبان چه ارتباطی دارد ؟  آیا شورای نگهبان ضامن بقای شرایط قانونی افراد وابسته به جریان سیاسی شما هست که در بررسی صلاحیت ها باید پاسخگوی سبکی کفه ترازوی شما باشد ؟ 

...

یک هفته بعد از اظهارات شاذ حسن روحانی در جمع استانداران ، امروز؛ ربیعی _ که در کارنامه انتخاباتی خود در سال٨٨ تأثیرگذاری ویژه در ستاد یکی از سران فتنه و یا همان سران کودتای رنگی ناموفق سال ۸۸ را دارد _ بعنوان سخنگوی دولت و برخلاف قانون انتخابات و سیاست های کلی انتخابات ، طی یادداشتی با عنوان «تحریم، حصر و مسیر انتخابات» در روزنامه «ایران» نوشت: " در قانون اساسی نام هیچ حزب و جناحی نیامده و بنابراین باید پرسید وقتی قبل از انتخابات و قبل از اینکه رأیی به صندوق ریخته شود نام یک جریان و یک جناح خاص «سنگینی لِه کننده‌‌ای» در لیست تأییدشدگان دارد چگونه می‌توان این نامگزینی ماقبل انتخابات را به‌نام «مرّ قانون» عرضه کرد و این گزینش لاجرم را در جامه‌‌ای از «نظارت» پوشاند؟ از کدام «نظارت» سخن می‌گوییم؟ نظارت ملت یا نظارت برملت؟! "

 اما از ربیعی سخنگوی دولت صرف نظر اینکه او چه مسولیتی در برگزاری انتخابات دارد؟ و چرا از امکانات دولتی برای تبلیغ و مظلوم نمایی یک جریان بهره برده است ؛ باید پرسید: آیا مگر شورای نگهبان ضامن "داشتن صلاحیت" نامزدهای ثبت نام کرده در انتخابات است ؟ بعبارت دیگر اگر نامزدهای انتخابات وابسته به جریان سیاسی شما فاقد شرایط قانونی هستند و یا شرایط قانونی خود را از دست داده اند و بعد در انتخابات ثبت نام کرده اند ، به شورای نگهبان چه ارتباطی دارد ؟  آیا شورای نگهبان ضامن بقای شرایط قانونی افراد وابسته به جریان سیاسی شما هست که در بررسی صلاحیت ها باید پاسخگوی سبکی کفه ترازوی شما باشد ؟ 

 *رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس در تاریخ ۱۳۹۰/۰۳/۰۸ضمن تعریف "تقوای جمعی"  با ذکر نمونه‌ها و مصادیقی از موارد رعایت نکردن تقوای جمعی جریانات سیاسی، این مسئله را از جمله‌ی اصلی‌ترین علل سقوط آنان معرفی می نمایند.

 *معظم له تقوای جمعی را از مراقبت جمعها از خودشان می دانند و می فرمایند :" جمع به حیث جمع، مراقب خودشان باشند. بی‌مراقبتی جمعها نسبت به مجموعه‌ی خودشان، موجب میشود که حتّی آدمهائی هم که در بین آن جمعها تقوای فردی دارند، با حرکت عمومیِ آن جمعها بغلتند و به جائی بروند که نمیخواهند. در طول این سی سال، ما از این ناحیه ضربه خورده‌ایم. "

شورای نگهبان ضامن داشتن صلاحیت نامزدها نیست /  تقوی جمعی جریان سیاسی شما کجاست ؟

 *ایشان در این دیدار که بعد از دو سال از فتنه ۸۸ انجام شده است به صراحت و ذکر مصداق آن _ که یکی از مخاطبینش خود آقای ربیعی و هم گروهکی های او هستند _ می فرمایند : "در دهه‌های قبل، یک جریانی در کشور وجود داشت به نام جریان چپ. آنها شعارهای خوبی هم میدادند، اما خودشان را مراقبت نکردند و تقوای جمعی به خرج ندادند. در میانشان آدمهائی بودند که تقوای فردی هم داشتند، اما نداشتن تقوای جمعی، کار آنها را به جائی رساند که فتنه‌گرِ ضد امام حسین و ضد اسلام و ضد امام و ضد انقلاب توانست به آنها تکیه کند! آنها نیامدند شعار ضد امام و ضد انقلاب بدهند، اما شعار دهنده‌ی ضد امام و ضد انقلاب توانست به آنها تکیه کند؛ این خیلی خطر بزرگی است. آنها غلتیدند. بنابراین تقوای جمعی لازم است"

 -حال نباید پس از گذشت بیش از ۸ سال از ربیعی و جریان آنها پرسید ،تقوی جمعی شما کجا بود ؟ و اگر شما تقوی جمعی نداشتید این به شورای نگهبان قانون اساسی چه ارتباطی دارد ؟


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.