حدیث روز :
پیامبر اکرم (ص) می فرماید : منفورترين چيزهاي حلال در پيش خدا طلاق است.


» » هیلی: آماده حمله مجدد به سوریه هستیم

هیلی: آماده حمله مجدد به سوریه هستیمنماینده آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل ادعا کرد در صورتی که سوریه بار دیگر حمله شیمیایی جدیدی انجام دهد واشنگتن آماده حمله مجدد به سوریه است.

...

به گزارش کاوش نیوز، "نیکی هیلی" نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد در صورتی که سوریه بار دیگر حمله شیمیایی جدیدی انجام دهد واشنگتن آماده حمله مجدد به سوریه است.

هیلی اضافه کرد: واکنش ما بخشی از مسیری است که از سال گذشته آن را ترسیم کردیم و وتوی روسیه به معنای چراغ سبزی برای استفاده از سلاح شیمیایی بود.

وی ادامه داد: به دیپلماسی چندین بار فرصت دادیم اما روسیه شش بار از حق وتو استفاده کرد و اهدافی را که انتخاب کردیم در مرکز برنامه شیمیایی سوریه بوده است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل افزود: روز گذشته زمان حرف زدن به پایان رسید و ما و فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها تحرکات خود برای منع استفاده از سلاح شیمیایی را آغاز کردیم.

واسیلی نبنزیا نیز در این نشست سخنرانی کرد و گفت: کارشناسان روسیه هیچ اثری از به کار گرفته شدن سلاح شیمیایی در دوما نیافتند و ما به شدیدترین وجه حمله به سوریه را محکوم می‌کنیم و آن چیزی که روی داده باعث وخیم تر شدن اوضاع می‌شود.

وی اضافه کرد: حملات سوریه باعث نابود شدن روابط بین‌المللی بوده و تاریخ درباره آن حکم خواهد کرد و حمله به سوریه اقدامی تجاوزکارانه به دولتی است که حق حاکمیت دارد.

نبنزیا  افزود: آمریکا و همیپمانانش به صورت آشکار قوانین بین‌المللی را نقض کردند.

نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: مرکز تحقیقاتی که بمباران شد برای کاربردهای علمی و غیرنظامی بود و واشنگتن و همپیمانانش بحران انسانی در سوریه را تشدید می‌بخشند.

وی اضافه کرد: این حمله ضربه محکمی به احتمال از سر گرفته شدن روند صلح است.

نماینده انگلیس در سازمان ملل نیز در نشست شورای امنیت سازمان ملل صحبت کرد و گفت: حملات ما با موفقیت انجام شد و همه موشک‌های ما به اهداف خود رسیدند و اقدام گروهی ما توانایی نظام سوریه برای توسعه سلاح شیمیایی را از بین می‌برد.

وی افزود: نظام سوریه مسئول حمله شیمیایی به دوما بوده و به کارگیری سلاح شیمیایی جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است و چاره‌ای جز مجازات کسانی که مرتکب جنایت جنگی در سوریه شدند نیست.

نماینده فرانسه در سازمان ملل نیز سخنرانی کرد و گفت: تردیدی وجود ندارد که نظام اسد مسئول حمله شیمیایی به دوما بوده و به کارگیری سلاح شیمیایی علیه غیرنظامیان جنایت جنگی به شمار می‌آید و منشور سازمان ملل برای حمایت از جنایتکاران نیست.

وی افزود: حملات ضروری بوده و با قدرت و به صورت محدود اجرا شد. حملات ما همگام با منشور سازمان ملل بوده و در راستای پایان دادن به درد و رنج مردم سوریه بوده است.

در ابتدای نشست امروز نیز آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، ابتدا به عنوان جلسه اشاره کرد؛ عنوان جلسه امروز از این قرار بود: «صلح و امنیت بین‌الملل - بررسی شرایط سوریه.»

گوترش گفت: به عنوان دبیرکل سازمان ملل متحد، وظیفه من این است که از اعضا بخواهم که در چارچوب قوانین بین‌الملل و منشور ملل متحد عمل کنند؛ منشور ملل متحد در خصوص صلح و امنیت بین‌الملل، بسیار روشن است.

بر اساس بند 4 ماده 2 منشور ملل متحد، توسل به زور به روشی خارج از روش‌های مورد قبول سازمان ملل، ممنوع است؛ ماده 42 همین منشور هم می‌گوید که برای اقدام علیه یکی از اعضاء که «صلح و امنیت بین‌الملل» را بخطر انداخته، باید مجوز شورای امنیت را گرفت.

آمریکا و متحدانش بامداد امروز شنبه، 105 فروند موشک از ناوها و زیردریایی‌هایشان در خلیج‌فارس و دریای مدیترانه و همچنین از بمب‌افکن‌ها و جنگنده‌هایشان در منطقه، به سمت 3 نقطه از سوریه که ادعا می‌شود مرتبط با برنامه شیمیایی دولت سوریه است، شلیک کردند.

آنطور که ارتش روسیه گزارش داده، 71 فروند از موشک‌ها رهگیری و منهدم شده‌اند؛

انتهای پیام/.

منبع:تسنیم


ارسال نظر

اطلاعات
برای ارسال نظر، باید در سایت عضو شوید.